מדדים ומחקרים

אמריקאי ממוצע בחובות של יותר מ-25,000 דולר

סקר חדש בקרב אזרחים אמריקאים חושף כי אחוז גבוה מאד בקרב האוכלוסייה דואג ממצבו הכלכלי, לא חוסך לקראת גיל פרישה ונמצא בחובות של עשרות אלפי דולרים
מערכת ice | 
הדולר בירידה (צילום vecteezy, pngwing)
למרות שעידן הקורונה לכאורה נמצא מאחורינו אין ספק כי ישנם רבים שעדיין מתמודדים עם ההשלכות הכלכליות של התקופה הקשה הזו, עד לכדי כך שסקר חדש חשף כי אזרח אמריקאי ממוצע חי מאז אותה תקופה בחובות ובפועל מעל ל-50% חיים ממשכורת למשכורת כמעט ללא היכולת לחסוך.
בסקר החדש השתתפו מכל לאלף אזרחים אמריקאים שדיווחו כי החוב הממוצע שלהם עומד על כ-25 אלף דולר ובהתאם לכך, אם תהיה להם הוצאה בלתי צפויה לפחות בהיקף של אלף דולר - הם לא יוכלו להתמודד עם כך כלכלית. למרות זאת, נמצא כי 56% הם בעלי מצבור כסף צדדי למקרי חירום בהיקף של כ-8.5 אלף דולר. יחד עם זאת, קרוב ל-50% אמרו שהם כבר הצטרכו לגעת במצבור זה, לצד משיכה נוספת מהפנסיה וקרנות החיסכון הנוספות.
כשזה מגיע לניהול כסף, אדם אחד מארבעה לא בטוח כלל ביכולת שלו לנהל את החשבונות של עצמו , אך 96% מהנבדקים עדיין מנסים לעשות זאת ללא עזרה מקצועית. רק ל-12% יש סיוע מקצועי בפועל ו-15% בלבד מסרבים לקבל ייעוץ מאנשים אחרים ומכרים. 
אחת ההמלצות הכי נפוצות בקרב אנשי מקצוע היא התנהלות עם תקציב מסודר, אלא שרק 27% עושים שימוש בתקציב כלשהו והנושא הזה מדרדר ככל שהדור נהיה יותר צעיר. לטענת הנבדקים מה ששינה את גישתם בנוגע לכסף זו המגפה ועל פי הממצאים 54% חתכו בהוצאות שלהם ו-26% החלו לנסות ולחסוך כסף.
יחד עם זאת, מעטים בלבד באמת חושבים קדימה לקראת הפרישה היות והם לא חוסכים לקראתה. בהתאם לכך, רק 10% מאמינים שיכולו לצאת לפנסיה בגיל 60 ורבים מאמינים כי במקרה הטוב יפרשו לקראת גיל 70. 
לבסוף, לאחרונה דווח כי הגרלות הלוטו באמריקה מרקיעות שחקים וכי ישנם מעט מאד זוכים, אם בכלל. בהתאם לכך, בסקר נמצא כי האמריקאי הממוצע מוציא 46 דולר על כרטיסי הגרלה ללוטו באופן שנתי אך היקף הזכייה הממוצע עומד רק על 156 דולר בכל תקופת החיים של אזרח בודד. אם כן, 84% אחוזים מודאגים ביותר מהמצב הכלכלי בארה"ב ופחות מחצי הם בעלי ביטחון מלא בעתיד הכלכלי שלהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה