נדל"ן ותשתיות

בשורה אדירה ליזמי הנדל"ן בישראל: זה המהלך שיקל עליהם

הבשורה הטכנולוגית שהקבלנים ויזמי הנדל״ן חיכו לה הגיעה: מערכת AI להנפקת ערבויות חוק מכר בקליק
מערכת ice | 
הוד השרון (צילום shutterstock, פלאש 90/ יוסי אלוני)
קבלנים ויזמים מתעבים את הפרוצדורה הזאת: כיום, כדי להוציא ערבות חוק מכר, אשר ע"פ חוק חובה לנפק לרוכש הנכס על מנת לבטח את כספי הרכישה, יזמים נדרשים לספק ללקוח פנקס שוברים פיזי, לעדכן נתונים במערכות שלהם, להתמודד עם הררי ניירת פיזית, ולבצע מעקב אחר מילוי נכון של פרטים ע"י הלקוחות. כל זאת - תחת מגבלת זמן של 14 יום להנפקת הערבות.
המצב הנוכחי מהווה אירוע תפעולי מורכב, המערב מספר גורמים ומועד לתקלות וטעויות. עתה, צפוי שינוי באחד מכאבי הראש המרכזיים של היזמים, עם השקת מערכת חדשנית המשתמשת בטכנולוגיות AI ו-Web3 מתקדמות לניהול והנפקה של ערבויות חוק מכר באופן דיגיטלי ואוטומטי.

המערכת החדשה, שפותחה על ידי חברת HomePay, מוטמעת בימים אלה באיילון ביטוח על מנת להקל על חיי היזמים והקבלנים עמם היא עובדת. זוהי פריצת דרך משמעותית בתחום, המאפשרת קיצור עצום של זמני הטיפול, חיסכון בעלויות, צמצום טעויות אנוש ושיפור בתהליכי ניהול סיכונים ואקטואריה. כלל הגורמים המעורבים בתהליך – רוכשי הדירות, הקבלנים, הגופים המממנים וחברות הביטוח – יהנו מממשק דיגיטלי נגיש ונוח לתפעול.
ההחלטה להטמיע את המערכת באופן קבוע התקבלה לאחר פיילוט מוצלח בשיתוף קרן יסודות, גוף המימון החוץ-בנקאי הגדול ביותר בישראל. עם סיום הפיילוט, בדיקה של התוצרים גילתה אפס שגיאות בנתונים – נתון חסר תקדים.  מאחורי פיתוח הפתרון עומדת חברת HomePay בהובלת המייסדים רועי לנדסהוט ודודי קריב, יוצאי בנק לאומי בתפקידים בכירים בתחומי האסטרטגיה, החדשנות והטכנולוגיה, עו״ד קרן דולב המתמחה בתחום הנדל״ן, ובליווי היזמית ענת גואטה, לשעבר יו"ר הרשות לניירות ערך.
"השילוב של טכנולוגיות חדשניות בתחום ערבויות המכר מאפשר לנו באיילון להוביל שינוי משמעותי בענף הביטוח", אומר עמית גבע, סמנכ"ל בכיר ומנהל חטיבת הטכנולוגיות באיילון. "כחברת ביטוח, האתגר שלנו הוא תמיד לשלב בין ניהול סיכונים מיטבי לבין שירות מהיר ויעיל. המערכת החדשה מאפשרת לנו להשיג את שני היעדים האלה - היא מחזקת את מערך ניהול הסיכונים שלנו באמצעות טכנולוגיה, ובמקביל מספקת ללקוחות שלנו חוויית שירות דיגיטלית מתקדמת. זו בדיוק הסיבה שאיילון משקיעה בחדשנות טכנולוגית - כדי להוביל את השוק קדימה ולהעניק ערך אמיתי ללקוחות שלנו."
"לפני שהקמנו את HomePay, ישבתי עם קבלנים וראיתי איך הם מתמודדים עם ערימות של ניירת וטבלאות אקסל," מספר דודי קריב, מייסד ומנכ"ל HomePay. "זה היה מדהים לראות איך בעידן הדיגיטלי, אנשים עדיין מבזבזים שעות על משימות שאפשר לעשות להן אוטומציה. הרגע המרגש ביותר בפיילוט היה כשראיתי כיצד זמן הטיפול בהסכם חדש ירד מממוצע של 6 ימים ליום אחד בלבד. זה בדיוק מה שרצינו להשיג - לא רק לייעל תהליכים, אלא לתת לאנשים את הזמן בחזרה, לצמצם שחיקת עובדים על מנת שיוכלו להתמקד במה שבאמת חשוב."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה