מדדים ומחקרים

בנק ישראל לא אשם בזינוק הריבית? "מטוס עם כנף אחת"

המגזר העסקי בתגובה להעלאת הריבית: "כלכלת ישראל מתנהלת כמו מטוס בו מערכת ההיגוי עובדת רק על כנף אחת במקום שתיים וכל עוד אין ממשלה יציבה, מגמה זו תימשך"
מערכת ice | 
בנק ישראל, אמיר ירון (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
התגובות להחלטה של בנק ישראל להעלות את הריבית במשק ב-0.75% לשיעור של 2.75% בסך הכל גרפה ביקורות קשות מכל הכיוונים וגם ההסברים של נגיד הבנק פרופסור אמיר ירון לא הצליחו לשכנע.
דובי אמיתי, יו"ר נשיאות המגזר העסקי בעקבות ההחלטה להעלות את הריבית: "נכון לעכשיו, כלכלת ישראל מתנהלת כמו מטוס בו מערכת ההיגוי עובדת רק על כנף אחת במקום שתיים. כנף אחת, המדיניות המוניטרית עליה אמון בנק ישראל מושכת חזק את הריבית למעלה כדי לפצות על ההיגוי החסר של הכנף השנייה, המערכת הפיסקאלית שנמצאת באחריות הממשלה".

עוד הוסיף אמיתי בתגובתו החריפה על ההחלטה שהתקבלה להעלות את הריבית: "כל עוד אין ממשלה יציבה, מגמה זו תימשך. רגע לפני הבחירות, גיבשה נשיאות המגזר העסקי תכנית שמטרתה להתמודד עם אי הוודאות, ריסון יוקר המחיה והאינפלציה זאת בכדי להניח תשתית למחזור הצמיחה הבא".
לסיום הבהיר: "התוכנית התמקדה בהפחתת עלויות תשומות הייצור, עידוד אימוץ טכנולוגיות והגברת הפיריון, הגדלת היצע הדיור והתחלות הבניה, מלחמה בריכוזיות, הקלה ברגולציה ובבירוקרטיה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה