מדדים ומחקרים

הסיבה שסירי עלולה להשפיע לרעה על ההתפתחות החברתית של הילד

עוזרות קוליות למיניהן מאפשרות לספק מידע במהירות, לסייע בפעילויות יום יומיות ולשמש כבן לוויה למבוגרים בודדים. עם זאת, הן עלולות לעכב את התפתחות הילדים
מערכת ice | 
סירי-אילוסטרציה (צילום ויקיפדיה, freepik)

עוזרות קוליות כמו אלקסה וסירי יכולות לעכב את ההתפתחות החברתית והרגשית של הילד, כך מגלה מחקר חדש. לרוב הסמארטפונים שילדים משתמשים בהם יש אפליקציה קולית, כמו הטכנולוגיה החכמה של אמזון או אפל. עם זאת, מדענים אומרים כעת שהם יכולים לעכב חשיבה ביקורתית, אמפתיה, חמלה וכישורי למידה.

אנמול ארורה מאוניברסיטת קיימברידג' אומרת: "חוסר היכולת לעסוק בתקשורת לא מילולית הופך את השימוש במכשירים לשיטה גרועה ללימוד תקשורת חברתית". לטענתה, באינטראקציה אנושית רגילה, ילדים מקבלים ביקורת בונה אם הם מתנהגים בצורה לא הולמת, אבל במכשיר חכם אין אפשרות כזאת. ד"ר ארורה הדגישה: "הממצאים חשובים ביותר עבור ילדים שמגפת הקורונה פגעה בהם חברתית ושבילו יותר זמן לבדם עם מכשירים חכמים בבית". 


מחברי המחקר מציינים כי גאדג'טים יכולים לפעול כ"חברים" ובכך לשפר את כישורי הקריאה והתקשורת. עם זאת, הקולות שנשמעים אנושיים, המבוססים על בינה מלאכותית מתקדמת, עוררו חששות לגבי השפעות ארוכות טווח אפשריות על מוחם של צעירים בתקופה מכריעה בצמיחתם.

ד"ר אורורה אומרת: "עלייתם של מכשירי הקול סיפקה תועלת רבה לאוכלוסייה. היכולות שלהם לספק מידע במהירות, לסייע בפעילויות יומיומיות ולשמש כבן לוויה חברתי למבוגרים בודדים הן חשובות ומועילות כאחד, מודה המחבר". עם זאת, הן עלולות לעכב תהליכים מסורתיים שבאמצעותם ילדים לומדים וסופגים מידע. כשילדים שואלים שאלות, מבוגר יכול לבקש מידע הקשרי, להסביר את מגבלות הידע שלו ולחקור את ההיגיון של הילד - תהליך שעוזרות קוליות לא יכולות לבצע. 
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה