מדדים ומחקרים

דירוג עשירי העולם: מאסק ובזוס חוזרים לחייך

דירוג עשירי העולם: לאחר שבועות של ירידות, רושמים אילון מאסק וג'ף בזוס עליות יפות בשווי ההון. וגם, האם האיום על וורן באפט הוסר?
מערכת ice | 
אילון מאסק, ג'ף בזוס (צילום ויקיפדיה, freepik, פייסבוק/ג'ף בזוס)
דירוג עשירי העולם על פי נתוני המגזין הכלכלי הבינלאומי "פורבס": האיש העשיר בעולם אילון מאסק השהה את מכירת טוויטר וכולם מחכים להמשך ההתפתחויות. בינתיים, בילה מאסק עם בת זוגו בת ה-27 נטשה באסט בחופשה רומנטית בריביירה הצרפתית. בזמן החופשה שלו נחשפה התוכנית השאפתנית של מייסד טסלה להקים תחנות נוחות לצד תחנות ההטענה של המכוניות החשמליות.
בתחנות המתוכננות צפויים לקום מרכזי בילוי גדולים הכוללים ברים ואולמות קולנוע, שיבדו את הנהגים בזמן שהסוללה של המכונית שלהם נטענת. מאסק רשם השבוע עלייה בהונו בכמעט 15 מיליארד דולר. וכעת האיש העשיר בעולם מוערך בכ-233.7 מיליארד דולר.
 
עוק פורסם השבוע על מאסק הוא מזכר ששלח במייל לעובדי שתי החברות שהוא מנהל, טסלה ו-SpaceX, מעורר סערה ברשת, בשל הטון התוקפני שלו כלפי עובדיו. לפי המייל, שפורסם בטוויטר על ידי מספר משתמשים, האיש העשיר בעולם כתב לעובדיו כי "כל מי שרוצה לעבוד מהבית חייב (גם) להיות במשרד לפחות (ואני מתכוון *לפחות*) 40 שעות בשבוע או לעזוב את טסלה. זה פחות מכפי שאנו מבקשים מעובדי המפעלים". הוא אמר כי יבדוק באופן אישי כל בקשה להחרגה, והמשיך: "מעבר לכך, 'המשרד' חייב להיות משרד ראשי של טסלה, לא סניף מרוחק שלא קשור לחובות העובדים, למשל אחריות לכוח אדם במפעל בפרמונט אך קביעת משרדכם במדינה אחרת".
במקום השני, בעלי קבוצת LVMH ברנאר ארנו מבצר את מעמדו בסגנות האיש העשיר בעולם, עם עלייה של כ-5 מיליארד דולר בשבוע. כעת הונו מוערך ב-157.2 מיליארד דולר, למרות העלייה, המקום השלישי, אותו הדיח לפני מספר שבועות, ג'ף בזוס, חוזר להתקרב אליו אחרי שבועות קשים של הפסדים. מייסד אמזון כאמור נמצא במקום השלישי, עם 151.2 מיליארד דולר.
השבוע פורסם כי אמזון תסגור את חנות הספרים האלקטרוניים Kindle בסין החל מהשנה הבאה. משתמשי קינדל בסין לא יוכלו עוד לרכוש ספרים חדשים לאחר סגירת החנות. לפני שיגיעו שמועות על עניינים פוליטיים בין ארה"ב לסין, הבהירה החברה כי אין שום קשר פוליטי לסגירת השירות. "מחויבות הפיתוח ארוכת הטווח של אמזון בסין לא תשתנה", אמרה אמזון בהודעה, "הקמנו בסיס עסקי נרחב בסין ונמשיך לחדש אותו ולהשקיע."

במקום הרביעי נמצא מייסד מיקרוסופט ביל גייטס עם הון של 129 מיליארד דולר, עלייה של 3 מיליארד משבוע שעבר. במקום החמישי, וורן באפט עם הון של 113.9 מיליארד דולר. לאחר מספר שבועות של מהפך מתחלף עם המיליארדר גאוטם אדאני, באפט ראה השבוע את הטייקון ההודי יורד למקום התשיעי. אם כי אי אפשר לדעת אם יבצע קאמבק שוב לחמישייה על חשבונו.
האישה העשירה בעולם פרנסואה בטנקור נשארה במקום ה-14 עם הון של 71.4 מיליארד דולר. הישראלי ה'צבר' העשיר בעולם הוא עדיין אייל עופר, לו הון של 14.6 מיליארד דולר במקום ה-127 בעשירי העולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה