מדדים ומחקרים

וורן באפט מתדרדר: זה המיליארדר ההודי שעקף אותו

דרמה בדירוג עשירי העולם על פי פורבס. וורן באפט התדרדר למקום העשירי בדירוג לאחר יממה נהדרת שבה מוקש אמבני הגדיל את הונו ב-1.7 מיליארד דולר וחלף על פניו. מי זה מוקש אמבני?
אביחי דלאל | 
מוקש אמבני (צילום Greg Rubenstein / Flickr)
​דרמה בדירוג עשירי העולם על פי פורבס. וורן באפט ירד היום (רביעי) למקום העשירי, עקף אותו המיליארדר ההודי מוקש אמבני. לפי הנתונים, השווי המוערך של באפט, מנכ"ל חברת ההשקעות ברקשייר הת'אוואי, עומד על 101.2 מיליארד דולר. אך מוקש אמבני קפץ ביממה האחרונה בכ-1.7 מיליארד דולר ועלה למקום התשיעי.
מוקש אמבני הוא איש עסקים הודי בעל שווי נקי המוערך ב-101.9 מיליארד דולר. הוא הרוויח את שוויו הנקי באמצעות הקריירה שלו בחברת Reliance Industries שבה הוא יושב ראש, מנכ"ל ובעל המניות הגדול ביותר.
בשנת 1980, הממשלה ההודית פתחה ייצור חוטי פוליאסטר (PFY) למגזר הפרטי, ואביו של אמבני שהיה בעל עסק של טקסטיל, ביקש לקבל רישיון להקמת מפעל ייצור PFY, וניצח את התחרות נגד יותר מארבעים מפעלים אחרים לקבלת הרישיון. אמבני, הבן הבכור למשפחה, נשלף מתוכנית ה- MBA שלו בסטנפורד על ידי אביו-שהעריך ניסיון אמיתי על פני למידה בכיתה-כדי לסייע בבניית מפעל ה- PFY. לאחר מותו של המנכ"ל ראסיקבחי מסוואני, ושבץ של אביו בשנת 1986, האחריות על החברה הועברה לאמבני ולאחיו אניל.
הוא הקים את Reliance Infocomm Limited, כיום Reliance Communications Limited, שהתמקד ביוזמות טכנולוגיות מידע ותקשורת (ICT). בגיל 24 הוטל על אמבני גם הקמת המפעל הפטרוכימי פטאלגנגה, שכן החברה החלה להשקיע רבות בבתי זיקוק נפט ובפטרוכימיה.
לאחר מות אביהם בשנת 2002 לאחר שבץ שני, העדר צוואה המפרטת את חלוקת האימפריה העסקית של המשפחה הוביל לסכסוך בין אמבני לאחיו אניל. אמם התערבה וחילקה את החברה לשניים. אמבאני קיבלה את השליטה בחברת Reliance Industries Limited ו- Indian Petrochemicals Corporation Limited, בצעד שאושר על ידי בית הדין בבומביי בדצמבר 2005. לאחר פיצול העסק, בשנת 2010 יצר אמבני את בית הזיקוק הגדול ביותר בעולם לנפט בג'מנגאר, הודו. , שיכולה לייצר 660,000 חביות ביום, או 33 מיליון טון בשנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה