מדדים ומחקרים

דירוג עשירי העולם: הצניחה של מאסק והקאמבק של באפט

בזמן שאילון מאסק וג'ף בזוס ממשיכים לנצוח, ברנאר ארנו יציב בשוויו. וגם, הקאמבק של באפט לחמישיית עשירי העולם
מערכת ice |  1
באפט ומאסק (צילום AppleInsider\Insider)
דירוג עשירי העולם על פי נתוני המגזין הכלכלי הבינלאומי "פורבס": האיש העשיר ביותר בעולם וככל הנראה גם בהיסטוריה, אילון מאסק, מייסד SpaceX וטסלה אשר בשבועות האחרונים מככב בכותרות בעקבות הרכישה המטורפת של טוויטר, נשאר אמנם בפסגה, אבל עדיין רחוק מאוד מיעד 300 מיליארד הדולר אליו הוא שואף לחזור.
מאסק צנח השבוע בלא פחות מ-23 מיליארד דולר, לאחר שבוע בו לא זז כמעט, ושבוע שלפניו בו ירד שוויו בסכום כמעט דומה. לסיכום, בשלושת השבועות הללו מאסק צנח משווי של 262 מיליארד לשווי של 223 מיליארד דולר.

במקום השני, לאחר המהפך בשבוע שעבר, בראנר ארנו מגדיל את הפער מבזוס, או ליתר דיוק בזוס צונח עוד יותר. בעלי קבוצת LVMH, שתחתיה כ-70 מותגי אופנה וקוסמטיקה, כולל לואי ויטון וטיפאני, שווה כעת 146.2 מיליארד דולר. במקום השלישי מייסד אמזון ג'ף בזוס, שווה 132.8 מיליארד, כ-10 מיליארד פחות מהשבוע שעבר.
הצניחה של בזוס החלה לפני כשלושה שבועות. הליבה של עסקי הקמעונאות של אמזון נעצרה כאשר שפע של קניות מקוונות הצטמצם על רקע הכלכלה הנפתחת מחדש מהמגיפה. הוצאות התפעול של החברה גדלות מהר יותר מהמכירות שלה. אמזון השקיעה רבות כדי לאייש את המחסנים שלה ולהילחם באתגרי שרשרת האספקה, וכעת היא מתמודדת עם האינפלציה הגוברת, כמו גם הגדלת עלויות התחבורה והעבודה, כך לפי דיווח של ה-CNBC.
במקום הרביעי עדיין נמצא מייסד מיקרוסופט ביל גייטס עם הון של 125 מיליארד דולר, ירידה מתונה יחסית של כ-4 מיליארד השבוע. מה שריתק השבוע את גייטס הוא כנראה משהו אחר, התרסקויות הקריפטו מפילות את השוק ומוציאות משם משקיעים, בדיוק כפי שהזהיר גייטס בעבר. האם הוא יזכיר לכולם מי הראשון שזיהה?
 
לאחר שכבש לפני שבועיים לראשונה את המקום החמישי, המיליארדר ההודי גאוטם אדאני יורד למקום השישי בעקבות הפסד של יותר מ-10 מיליארד. בעקבות כך, "האוקרל מאומהה", וורן באפט, מבצע קאמבק לחמישייה עם שווי של 111.2 מיליארד דולר.
האישה העשירה בעולם פרנסואה בטנקור עלתה שני מקומות למקום ה-14 עם הון של 70 מיליארד דולר. הישראלי ה'צבר' העשיר בעולם הוא עדיין אייל עופר, לו הון של 14.8 מיליארד דולר במקום ה-122 בעשירי העולם.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אביב דרוקר
    רון בטון 05/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תעשה טובה לך לידון אני בגללך כבר לא אואה את הערוץ המחורבן הזה כולו שקר רמאות והינדוס תודעה היום אני ערוץ 14 בלבד עם ברדוגו הקדוש ועם כל הימניים שנותנים לי חשק להיות אופטימי
    סגור