מדדים ומחקרים

פייסבוק או ביטקוין: איפה הייתם מרוויחים יותר אם הייתם משקיעים לפני חמש שנים?

אילו השקעתם אלף דולר לפני חמש שנים במניות המובילות בעולם או בקריפטו המובילים בעולם - איפה הייתם עושים את האקזיט ואיזה תחום הוכיח את עצמו בפער ניכר? נתונים חדשים חושפים את התשובה
שירה יום טוב |  4
ביטקוין ודולר (צילום pexels)
מה ההשקעה המניבה ביותר אילו השקעתם לפני חמש שנים? נתונים חדשים מרכזים את המניות המובילות בהשוואה למטבעות קריפטוגרפיים מובילים וחושפים איזה אפיק הניב את התשואה הטובה ביותר לאלף דולר בחמש השנים האחרונות.
על פי ג'ון ארליכמן, אנליסט CNBC, ההשקעה שהניבה את התשואה הטובה ביותר באותה התקופה הייתה ההשקעה באת'ריום, הקריפטו הפופולרי השני בעולם (אחרי הביטקוין). מי שהשקיע באת'ריום אלף דולר לפני חמש שנים, מחזיק כיום במטבע קריפטוגרפי בשווי כספי של כ-138 אלף דולר. הסגן של האת'ריום הוא הביטקוין, אחיו הבכור בעולם הקריפטו (והפופולרי יותר) שבמבחן הרווחים מגיע רק לכמחצית מרווחי האת'ריום בחמש שנים האחרונות כך שמי שהשקיע את אלף הדולרים שלו בביטקוין לפני חמש שנים מחזיק כיום בכ-73 אלף דולר.
בכך למעשה כובשים הקריפטו את ראש הטבלה כשהמקום השלישי, לא רחוק מעולמות הקריפטו - מניית טסלה, שאלף דולר שהושקעו בה לפני חמש שנים שווים היום 13 אלף דולרים והיא המנייה המניבה ביותר בפער ניכר כששוויה צמח פי שניים וחצי יותר ממניית אפל, במקום הרביעי בטבלה ששווי אלף דולרים שהושקעו בה שווה כעבור חמש שנים חמשת אלפים דולר. 
אמזון עם נתון קרוב אך נמוך משל אפל עם שווי של כ-4,600 דולרים לכל אלף דולר שהושקעו, והמניות המאכזבות של חצי העשור הן גוגל שצמחה רק פי שלושה ואלף דולר שהושקע בה שווים כיום כ-3,300 דולרים, ומניית פייסבוק שסוגרת את הרשימה שווה היום כ-2,700 אלף דולר על כל אלף דולרי שהושקעו במנייה לפני חמש שנים.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אנונימי 05/2021/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דוגקוין צריך להיות מקום ראשון לפני חמש שנים הוא היה שווה 0.005 אם לא פחות
    סגור
  • 2.
    כתבה מצויינת
    משקיע סבלני 05/2021/25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    העיקר להיות סבלני בהשקעה. לחכות שנים
    סגור
  • 1.
    שימו לב שכל המחירים
    חם ויפת 05/2021/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מצויינים בדולרים.
    סגור
  • אז זה בטח אומר ששקל לא שווה כלום (ל"ת)
    גאון 05/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור