כסף וצרכנות

סלקום מצמצמת הנחות בחשמל: מי ירוויח ומי יפסיד במודל החדש?

סלקום מצמצמת את ההנחות לצרכני חשמל במודל חדש המבוסס על צריכה חודשית. ההנחות הגבוהות יינתנו רק לצרכנים קטנים, בעוד מרבית משקי הבית ייהנו מהנחה מופחתת של 5%, בדומה למגמה בשוק
מערכת ice | 
אלי אדדי, מנכ"ל קבוצת סלקום (צילום רמי זרנגר)
סלקום הכריזה על שינויים במסלולי ההנחות ללקוחות החשמל הביתיים שלה, שמשפיעים בעיקר על משקי בית בעלי צריכה גבוהה, כך לפי פרסום של כלכליסט. במודל הקודם זכו לקוחות להנחות הדרגתיות: 5% בשנה הראשונה, 6% בשנה השנייה ו-7% בשנה השלישית. כעת, ההנחה תעמוד באופן קבוע על 6% בלבד, ללא הגדלה עם השנים.
בנוסף, סלקום השיקה מסלול חדש שמבוסס על היקף הצריכה החודשית:
עד 149 שקלים בחודש - 10% הנחה.
עד 199 שקלים בחודש - 8% הנחה.
עד 299 שקלים בחודש - 6% הנחה.
מעל 300 שקלים בחודש - 5% הנחה.
למרות שהמודל החדש מעניק הנחות גבוהות למשקי בית עם צריכה נמוכה, לפי כלכליסט, חשבון החשמל הממוצע למשק בית בישראל עומד על 460 שקלים בחודש. כלומר, מרבית הלקוחות ייהנו מהנחה של 5% בלבד, בדומה להנחה שהוצעה בשנה הראשונה של המודל הקודם.

המהלך מתרחש על רקע שינויים שביצעה רשות החשמל בתעריפים, אשר הקטינו את הרווחיות של ספקיות החשמל הפרטיות. סלקום מצטרפת לשחקניות אחרות כמו בזק ופזגז, שגם הן עדכנו את מסלולי ההנחות שלהן לאחרונה.
כיום, כ-150 אלף משקי בית בישראל עברו לספקיות פרטיות, אך המגבלות בשוק מגבילות את היקף החשמל המוזל שניצן להציע. השינויים מהווים חלק מהאסטרטגיה של מנכ"ל סלקום, אלי אדרי, לשיפור רווחיות החברה, הכוללים גם ביטול מסלולי הדור החמישי הזולים בסלולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה