מדדים ומחקרים

מהפכת הרכבים בישראל: עלייה דרמטית במותגים שפחות הכרתם

עד סוף אוגוסט, נמסרו כבר 50,000 מכוניות חשמליות שהם זינוק מטאורי של 30% משנה שעברה, בראש טבלת המכירות של הרכבים החשמליים עומדת BYD, עם כמעט 13,000 מכוניות שנמסרו. אחריה ניצבות MG עם כ-6,000 מכוניות וטסלה עם כ-4,600
מערכת ice | 
מכס על רכבים-אילוסטרציה AI (צילום shutterstock)
בניגוד למגמה העולמית של האטה במכירות רכבים חשמליים, שוק הרכב הישראלי מציג תמונה שונה לחלוטין. נתונים מרשימים מראים כי בשנת 2024, עד סוף אוגוסט, נמסרו כבר 50,000 מכוניות חשמליות, עלייה של 30% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
על פי הפרסום בוואלה, למעשה, מספר זה עולה על סך המכירות של רכבים חשמליים בכל שנת 2023. מגמה זו משקפת שינוי משמעותי בהעדפות הצרכנים הישראלים, כאשר אחת מכל ארבע מכוניות חדשות שנמכרו השנה היא חשמלית לחלוטין. בהתחשב במכוניות היברידיות ופלאג-אין, יותר ממחצית המכוניות החדשות בישראל ב-2024 הן בעלות הנעה חשמלית, מלאה או חלקית.

בראש טבלת המכירות של הרכבים החשמליים עומדת BYD, עם כמעט 13,000 מכוניות שנמסרו. אחריה ניצבות MG עם כ-6,000 מכוניות וטסלה עם כ-4,600. יש לציין כי במקרה של MG, המספר כולל מאות רכבים שנרשמו כמשומשים עם 0 ק"מ, עקב אי-מכירתם שנה לאחר הגעתם לארץ. הדגם המוביל הוא ה-BYD אטו 3, עם יותר מ-9,000 מכוניות שנמסרו, המהווה את הרכב הנמכר ביותר בישראל בכלל. אחריו ניצבים הג'ילי גיאומטרי סי עם 4,350 יחידות, והצ'רי FX עם 3,170 יחידות.
מעניין לציין כי כ-75% מהרכבים החשמליים הנמכרים בישראל הם מתוצרת סינית, ועוד כ-10% הם מתוצרת קוריאנית (קיה ויונדאי). בין עשרת היצרנים המובילים במכירות רכבים חשמליים נמצאות גם חברות כמו זיקר, אקספנג וסרס, המייצגות את כניסתן של מותגי פרימיום סיניים לשוק הישראלי. זיקר, למשל, מכרה 1,870 יחידות, אקספנג 1,670, וסרס 1,400.
למרות העלייה במכירות הרכבים החשמליים, השוק הכללי של הרכב בישראל מציג ירידה של 6% במסירות מתחילת השנה. עם זאת, באוגוסט נרשמה עלייה עם מסירה של יותר מ-20,000 מכוניות חדשות. סך הכל, מתחילת השנה נמסרו כ-210,000 מכוניות חדשות בישראל. בין היצרנים המובילים בכלל המכירות, טויוטה מחזיקה במקום הראשון עם 27,330 מכוניות, למרות האמברגו על ייצוא מודלים מסוימים מטורקיה. אחריה ניצבות יונדאי עם 22,300 מכוניות וקיה עם 19,830.
העתיד של שוק הרכב החשמלי בישראל נמצא בסימן שאלה, עם אי-ודאות לגבי שיעור עליית המס על רכבים חשמליים ב-1 בינואר 2025. במקור תוכננה העלאה של מס הקנייה ל-45%, אך עקב עיכובים באישור מס נסועה על רכב חשמלי, ישנו איום מצד האוצר לבטל את ההנחה במס הקנייה ולהעלותו ל-83%, כמו על רכבי בנזין והיברידיים. צעד כזה עלול להעלות את מחירי הרכבים החשמליים הפופולריים ב-30,000 עד 40,000 שקלים, מה שעשוי להאט משמעותית את קצב המכירות בשנת 2025.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה