רכב

מהפכה ברכבים החשמליים בישראל: מאות עמדות טעינה חדשות בדרך

פארק עתידים תל אביב, המאכלס עשרות חברות עסקיות, נערך לקליטת אלפי כלי רכב חשמליים. בפארק יותקנו כ-500 עמדות טעינה חשמליות בחניוני החברות לצד עמדות הטעינה החשמליות הציבוריות הקיימות
מערכת ice |  3
רכב חשמלי (צילום freepik)
פארק עתידים תל אביב, המאכלס עשרות חברות עסקיות, נערך לקליטת אלפי כלי רכב חשמליים. בפארק יותקנו כ-500 עמדות טעינה חשמליות בחניוני החברות לצד עמדות הטעינה החשמליות הציבוריות הקיימות. עמית אקשטיין, ממובילי ענף טעינת הרכב החשמלי בישראל, יוביל את פרויקט הענק.
עפ"י נתוני משרד האנרגיה כל רכב שלישי עד שנת 2030 יהיה רכב חשמלי, פלח הרכב החשמלי מפגין צמיחה מסחררת של למעלה מ־200% בין 2021־2023, ובסוף שנת 2023 כבר הגיעו מספר הרכבים החשמליים בישראל לכ-100 אלף רכבים חשמליים בישראל אך על פי התחזית, ניתן להקיש שמכירות כלי הרכב החשמליים ב־2024 וב־2025 צפויות לצמוח לכ־70 אלף יחידות בשנה בממוצע, ואולי יותר אם לוקחים בחשבון את שיעור הגריעה הטבעי (תאונות טוטאל־לוס).
על פי התרחיש המרכזי בתחזית שפרסם משרד האנרגיה, מספר כלי הרכב הפרטיים בשנת 2030 צפוי לעמוד על כ-1.3 מיליון כלי רכב רוב הרכבים החשמליים בישראל נכון להיות הינם פרטיים ולא של חברות/חברות ליסינג, כאשר החסם העיקרי בציי הרכב הינו נושא טעינת הרכבים והתחשבנות אל מול העובד (עלות התקנת העמדה, עלות העמדה, חפירות בבית העובד, היעדר תשתיות לצורך התקנת עמדה בבית העובד, התחשבנות וכו', ולכן הפתרון הנכון ביותר עבור אותם חברות הינה התקנת עמדות טעינה בחניוני המעסיקים.
פארק עתידים תל אביב, שבבעלות אוניברסיטת תל אביב ועיריית תל אביב, שחרט על דגלו את תחום החדשנות הטכנולוגית, משיק פרויקט ענק של היערכות להתקנת כ-500 עמדות טעינה חשמליות בחניוני מעסיקים כחלק מההערכות לקליטה עתידית של אלפי כלי רכב חשמליים בשנים הקרובות בציי הרכב וברכבים צמודי תפקיד של החברות.
הנהלת הפארק בניהולו של אייל גרין שכרה את שירותיו של עמית אקשטיין לשעבר מייסד ומנכ״ל של אחת מחברות הטעינה הגדולות בארץ אשר נמכרה לחברת סונול ולחברת משק אנרגיה. כיום אקשטיין משמש כיועץ ומלווה לחברות הגדולות בישראל במעבר לרכב חשמלי בציי רכב, בין היתר את הבנקים הגדולים בישראל (פועלים, לאומי, בינלאומי, מזרחי טפחות) וחברות הייטק גדולות (מייקרוסופט, CISCO) ועוד.
הנהלת הפארק בהובלתו של אקשטיין נפגשים עם הנהלות החברות הממוקמות בפארק מקבלים מהם נתוני צפי חישמול, לומד את האתגרים במעבר לצי רכב חשמלי ומספקים את המענה ההולם בהתאם לצרכים.  
אייל גרין מנכ"ל פארק עתידים תל אביב: "פארק עתידים תל אביב מאכלס למעלה מ80 חברות מהמובילות במשק הישראלי ואלפי עובדים ומבקרים פוקדים את הפארק מדי יום. אנו ערים למגמה ולזינוק במס' כלי הרכב החשמליים הנמסרים בישראל וכן קשובים להנהלות החברות הממוקמות אצלינו, שעתידות לחדש את כל ציי הרכב שלהן בקרוב ומתוכננות לעבור לכלי רכב חשמליים".
"כחלק מהחדשנות הטכנולוגית, שאנו מובילים בפארק העסקי וההתבססות של פארק ירוק, החלטנו להשיק פרויקט חסר תקדים במתחם עסקי ולסייע באתגר שעימו מתמודדות החברות, טעינת הרכבים במקומות העבודה. אנחנו נמצאים כעת בהליך איסוף כל הנתונים מהחברות וקרוב נתחיל בעבודות התשית להתקנת העמדות".
עמית אקשטיין יועץ לחברות במעבר לרכב חשמלי: "כמי שמלווה חברות וגופים גדולים אשר מעוניינים להעביר את רכבי עובדיהם לרכבים חשמליים ונתקלים בקשיים רבים, הן בנושא התחשבנות מול העובדים לגבי צריכת חשמל ביתית, היעדר תשתיות בבית העובד ועלויות רבות הכרוכות בהתקנת עמדת טעינה ביתית, אין ספק כי הפתרון של טעינת רכבי העובדים במקום העבודה הינו חשוב ביותר".
"אני שמח על כך שהנהלת פארק עתידים בחרה בי להוביל יחד איתם את פרויקט חישמול הפארק אשר בסופו יתן מענה מקצועי, יעיל ואיכותי לחברות בפארק, תוך היערכות נכונה לקראת המהפך שכולנו עדים לו בנושא מעבר לתחבורה חשמלית וירוקה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קוט"ש
    Sisco 08/2024/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה יעלה מחיר לקוט"ש 1? כי סונול, בעמדות שלה גובות מחיר הזוי של 2.20 ל-1 קוט"ש
    סגור
  • 1.
    50% מהאמריקאים חזרו לבנזין.
    ישראלי 08/2024/06
    הגב לתגובה זו
    2 4
    בועה חשמלית שאוטוטו תתפוצץ
    סגור
  • פייק של חברות הבנזין. שטויות במיץ (ל"ת)
    חבובה בובה 08/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור