מדדים ומחקרים

סקר חדש חושף: האם הציבור מאמין כי ניתן לגייס את החרדים?

מחקר של ארגון גשר מציג את הנתונים על הלך הרוח בקרב החברה בישראל לאחר החלטת בין המשפט העליון. האם העם עומד להתפצל לשתי מדינות כמו שהזהיר השר פרוש? וגם: זה מה שרוב המשיבים מאמינים שיקרה בארץ בעוד שנתיים
מערכת ice |  1
גיוס חרדים-אילוסטרציה (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג, עמית שאבי/POOL)
סקר שערכה עמותת גשר בשיתוף עם חברת הסקרים "לזר מחקרים" חושף את דעות הציבור בנוגע לחוק הגיוס. הנתונים שנחשפו מראים כי רוב הישראלים לא אופטימיים לגבי היישום של פסיקת בג"צ. על-פי הסקר, שתוצאותיו פורסמו היום (רביעי) רק 14% מהציבור הישראלי מאמינים כי ניתן יהיה ליישם את הפסיקה ולגייס את רוב החרדים. 
פסיקת בג"צ שהתקבלה לאחרונה מחייבת את המדינה לגייס את בני הישיבות שעד כה לא התגייסו לצה"ל, ולהפסיק את התמיכה לישיבות שמאפשרות לימודים על חשבון גיוס. בעקבות הפסיקה התעורר דיון ציבורי נרחב בשאלת גיוס החרדים והשיוויון בנטל. השר פרוש, השר לירושלים ומסורת ישראל, הזהיר כי החלטת בג"צ תוביל להיפרדות העם לשתי מדינות נפרדות
גם על נושא זה נשאלו משיבי הסקר, 40% מהמשיבים ענו כי לדעתם תהליך ההיפרדות לשתי מדינות כבר החל. 44% מהנשאלים השיבו, לעומת זאת, כי לדעתם ישראל אינה בדרך להיפרדות. בציבור החרדי נרשמו נתונים דומים, 43% הסכימו עם עמדת השר החרדי. כשליש טענו כי מדינת ישראל לא נמצאת בסכנה לתרחיש שכזה. 
עוד נחשף מנתוני הסקר כי 32% מהמשיבים החרדים סבורים כי לא ניתן יהיה לגייס את הציבור החרדי בהסכמה ורק 5% טוענים כי ניתן יהיה לגייס חלק גדול מהציבור החרדי. בנוגע לתמונת המצב העתידית 46% מהציבור מאמינים כי בעוד שנתיים מצב גיוס החרדים יישאר ללא שינוי, לעומת 10% שגורסים כי תחול ירידה באחוזי הגיוס החרדים שהתגייסו בניגוד לנורמה בעקבות הפסיקה. 
אילן גאל דור, מנכ"ל ארגון גשר, שערך את הסקר אמר: "נראה כי החלטת בג"צ, חשובה ומשמעותית ככל שתהיה, לא מצליחה ליצור שינוי בקרב הציבור החרדי בדבר חובתם להתגייס ומעבר לכך, את גודל השעה והצורך האמיתי שבכניסתם מתחת לאלונקה ונטל עומס השירות.  יש לנו מטרה לאומית והיא לגרום למגזר החרדי להבין ששמירה על ביטחון המדינה היא מטרה משותפת ובמיוחד כיום - אתגר משותף".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גיוס
    אבנר 07/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כשאין כסף והטבות יעמדו בתור להתגיס
    סגור