מדדים ומחקרים

ירידה במדד אמון הצרכנים בישראל: למרות העלייה באפריל

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את נתוניה לחודש מאי 2024. המדד עומד על 27%-, ירידה של 7%. חל שינוי בשניים מארבעת המאזנים: מצב משק הבית והכוונות לבצע רכישות גדולות. המצב חמור יותר בקרב האוכלוסייה הערבית במדינה
מערכת ice | 
ירידה באמון הצרכנים במשק (צילום freepik)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שני) את נתוני מדד אמון הצרכנים לחודש מאי 2024. במהלך חודש מאי ירד מדד אמון הצרכנים ל-27%- לאחר שבאפריל עלה המדד ל-20%-. בחודש החולף חל שינוי בשניים מארבעת המאזנים המרכיבים את המדד: המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה ירד ל-24%-, ירידה של 10% מאז החודש הקודם. מדד אמון הצרכנים היחסי ירד ל-44 לאחר שבמרץ עלה ל-72. 
המאזן השני שבו חל שינוי הוא כוונת הפרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה, המדד ירד ל-31%-, גם פה מדובר בירידה של 10% בהשוואה לחודש אפריל. ישראל מדורגת במקום השלישי מהסוף ביחס לשאר מדינות ה-OECD במדד אמון הצרכנים. המדד עומד כעת על מספר דומה לזה הנמדד בנובמבר שלאחר פרוץ מלחמת חרבות ברזל (29%-) ובחודש פברואר של השנה. 
הנתונים משתנים בין מצבי תעסוקה ופלחי אוכלוסייה. בקרב מי שאינו מועסק ערך המדד עומד על 30%-, לעומת קבוצת המועסקים, אצלם עומד המדד על 26%-, ירידה בהשוואה לאפריל בה נרשמה עליה ל-17%-. בקרב מי שאינו מחזיק תעודת בגרות ערך המדד עומד על 29%-. הנתון שונה אצל מי שמחזיק תעודת בגרות או תעודה על-תיכונית, שם ערך המדד הוא 26%-, נתון זהה נרשם אצל בעלי תעודה אקדמית (ירידה מ-16%- שנרשמו באפריל). באוכלוסייה הערבית ערך המדד עומד על 43%- בהשוואה ל-24%- באוכלוסייה היהודית (ירידה מ-16%- שנרשמו באפריל). 

מדד אמון הצרכנים נמדד מ100- ועד 100. ככל שהנתון גבוה יותר כך הוא מעיד על אופטימיות גבוהה יותר בקרב המשיבים, ככל שהוא נמוך יותר הוא מעיד על פסימיות ונתונים קרובים ל-0 מדווחים על אמונה כי המצב הקיים אינו עתיד להשתנות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה