מדדים ומחקרים
ירידה במדד אמון הצרכנים בישראל: למרות העלייה באפריל
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את נתוניה לחודש מאי 2024. המדד עומד על 27%-, ירידה של 7%. חל שינוי בשניים מארבעת המאזנים: מצב משק הבית והכוונות לבצע רכישות גדולות. המצב חמור יותר בקרב האוכלוסייה הערבית במדינה
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (שני) את נתוני מדד אמון הצרכנים לחודש מאי 2024. במהלך חודש מאי ירד מדד אמון הצרכנים ל-27%- לאחר שבאפריל עלה המדד ל-20%-. בחודש החולף חל שינוי בשניים מארבעת המאזנים המרכיבים את המדד: המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה ירד ל-24%-, ירידה של 10% מאז החודש הקודם. מדד אמון הצרכנים היחסי ירד ל-44 לאחר שבמרץ עלה ל-72.
המאזן השני שבו חל שינוי הוא כוונת הפרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה, המדד ירד ל-31%-, גם פה מדובר בירידה של 10% בהשוואה לחודש אפריל. ישראל מדורגת במקום השלישי מהסוף ביחס לשאר מדינות ה-OECD במדד אמון הצרכנים. המדד עומד כעת על מספר דומה לזה הנמדד בנובמבר שלאחר פרוץ מלחמת חרבות ברזל (29%-) ובחודש פברואר של השנה.
הנתונים משתנים בין מצבי תעסוקה ופלחי אוכלוסייה. בקרב מי שאינו מועסק ערך המדד עומד על 30%-, לעומת קבוצת המועסקים, אצלם עומד המדד על 26%-, ירידה בהשוואה לאפריל בה נרשמה עליה ל-17%-. בקרב מי שאינו מחזיק תעודת בגרות ערך המדד עומד על 29%-. הנתון שונה אצל מי שמחזיק תעודת בגרות או תעודה על-תיכונית, שם ערך המדד הוא 26%-, נתון זהה נרשם אצל בעלי תעודה אקדמית (ירידה מ-16%- שנרשמו באפריל). באוכלוסייה הערבית ערך המדד עומד על 43%- בהשוואה ל-24%- באוכלוסייה היהודית (ירידה מ-16%- שנרשמו באפריל).
עוד ב-
מדד אמון הצרכנים נמדד מ100- ועד 100. ככל שהנתון גבוה יותר כך הוא מעיד על אופטימיות גבוהה יותר בקרב המשיבים, ככל שהוא נמוך יותר הוא מעיד על פסימיות ונתונים קרובים ל-0 מדווחים על אמונה כי המצב הקיים אינו עתיד להשתנות.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה