מדדים ומחקרים

בנק הפועלים: מדד אמון הצרכנים עלה בחודש נובמבר

החטיבה הפיננסית של בנק הפועלים ומכון מחקר "KANTAR" פרסמו את מדד אמון הצרכנים של חודש נובמבר האחרון. על פי הנתונים, מדד אמון הצרכנים עלה ב-4.1 נקודות לרמה של 126.6 נקודות
מערכת ice | 
בנק הפועלים (צילום Magma Images)
היום (רביעי), פרסמו החטיבה הפיננסית של בנק הפועלים ומכון מחקר "KANTAR", את מדד אמון הצרכנים של חודש נובמבר לשנת 2023. על פי הנתונים, מדד אמון הצרכנים עלה באופן משמעותי בחודש הזה ואף ניתן להבחין כי תקופת ההפוגה תרמה באופן חיובי באמון הציבור.
על פי הנתונים שפרסמו החטיבה הפיננסית של בנק הפועלים ומכון מחקר  "KANTAR", מדד אמון הצרכנים עלה ב-4.1 נקודות לרמה של 126.6 נקודות. המדד למצב השוטף, עלה ב-2.2 נקודות ומדד הציפיות עלה ב-5.3 נקודות.
כלכלני בנק הפועלים חשפו ממה נבעה העלייה באמון הצרכנים: "מדד אמון הצרכנים שב בחודש נובמבר לרמה שאפיינה את החודשים טרם המלחמה. מדד הציפיות גבוה ביחס לחודשים שלפני המלחמה, ואנו מעריכים כי הושפע מהתגברות בתחושת הסולידריות של הציבור, וכן מההפוגה בלחימה ושחרור חלק מהחטופים. אמון הצרכנים הושפע לחיוב גם מעליות המחירים בשוקי ההון".
מלבד זאת, כלכלני בנק הפועלים התייחסו להשפעה שחלה גם בתחום רכישות כרטיסי האשראי: "במהלך חודש נובמבר נרשמה חזרה חלקית לשגרה בעורף, כך לדוגמה ניתן היה לראות כי במהלך החודש חלה עלייה הדרגתית ברכישות בכרטיסי אשראי". בנוסף, מסרו הכלכלנים כי תקופה זו "לוותה גם בעלייה בצריכה, והעסקאות שבוצעו בכרטיסי אשראי החזירו את הצריכה כמעט לרמה שטרם המלחמה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה