מדדים ומחקרים

מדד אמון הצרכנים ירד ב-25%: אלו הפערים בין הקבוצות באוכלוסייה

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה חושפת את הנתונים העולים מסקר מדד אמון הצרכנים לחודש מרץ 2024. על פי הנתונים,  בקרב האוכלוסייה הערבית ערך המדד עומד על 38%-, והוא מצביע על פסימיות רבה יותר לעומת האוכלוסייה היהודית  שאצלה ערך המדד עומד על 22%-.
מערכת ice | 
ירידה באמון הצרכנים במשק (צילום freepik)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה חשפה היום (חמישי) את הנתונים העולים מסקר  מדד אמון הצרכנים הנכון לחודש מרץ 2024. על פי הנתונים, עולה כי מדד אמון הצרכנים עומד על 25%-. מלבד זאת, צוין כי בקרב האוכלוסייה הערבית ערך המדד עומד על 38%-, והוא מצביע על פסימיות רבה יותר לעומת האוכלוסייה היהודית  שאצלה ערך המדד עומד על 22%-.
בקרב אלה שאינם מועסקים ערך המדד עומד על 31%-, והוא מצביע על פסימיות רבה יותר משל המועסקים שאצלם ערך המדד עומד על 23%-. בנוסף לכך ציינה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי נכון לחודש מרץ האחרון, מדד אמון הצרכנים היחסי עומד על 53. 
הרשות המרכזית לסטטיסטיקה מציינת כי בשל נסיבות המלחמה, בנוגע ליישובים הממוקמים עד 20 ק"מ מרצועת עזה ובאופקים בשל המלחמה, איסוף הנתונים נערך באופן חלקי בחודשים אוקטובר ונובמבר.
על פי הנתונים העולים מסקר מדד אמון הצרכנים, עולה כי מחודש מרץ ועד חודש אוקטובר בשנת 2020, ניתן היה להבחין בתנודתיות בערכי המדד והמאזנים המרכיבים אותו. לטענת הרשות המרכזית לסטטיסטיקה, השינויים הינם תוצר של משבר הקורונה וההתרחשויות שחלו במצב התחלואה וההגבלה על המשק בזמנו. 
מנובמבר 2020 עד אפריל 2021, מדד אמון הצרכנים נמצא במגמת עלייה. באוגוסט 2021 בצל העלייה בנתוני התחלואה והחלה של שורת הגבלות ירד המדד ל-15%-; בספטמבר עלה המדד ל-7%-, ובנובמבר ירד המדד ל-13%- והצביע על החמרה בציפיות.
בינואר 2023 מדד אמון הצרכנים עמד על 21%-. בפברואר ובמרץ המדד עמד על 17%- ועל 20%-, בהתאמה. באפריל ובמאי המדד עמד על 19%- ועל 18%-, בהתאמה. ביוני מדד אמון הצרכנים עמד על 21%-, וביולי עמד על 18%-. באוגוסט ובספטמבר המדד עמד על 20%- ועל 18%-, בהתאמה.
ב-7 באוקטובר 2023 פרצה מלחמת חרבות ברזל, בעקבות האירועים הקשים ביישובי עוטף עזה. באוקטובר מדד אמון הצרכנים ירד ל-24%-, בנובמבר ירד ל-29%- ובדצמבר המדד עלה ל-25%-. בינואר 2024 מדד אמון הצרכנים עמד על 28%- ובפברואר המדד עמד על 27%-. מלבד זאת, צוין כי ארבעת המאזנים המרכיבים את הממד נותרו ללא שינוי. 
המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי במדינה בשנה הקרובה עומד על 43%-. המאזן המתייחס לכוונות של הפרטים לרכישות גדולות בשנה הקרובה בהשוואה לשנה האחרונה עומד על 30%-. המאזן המתייחס לשינוי שחל במצב הכלכלי של משק הבית בשנה האחרונה עומד על 22%-. המאזן המתייחס לשינוי הצפוי במצב הכלכלי של משק הבית בשנה הקרובה עומד על 5%-.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה