מדדים ומחקרים

מחקר חדש חושף: מדד אמון הצרכנים ירד ב-28%, מה הסיבה לכך?

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את מדד אמון הצרכנים של שנת 2024. בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר, מדד אמון הצרכנים ירד ב-24% באוקטובר, בחודש נובמבר ערך המדד ירד ב-29% ואילו בחודש דצמבר המדד עלה ב-35%
מערכת ice | 
קמפיין הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (צילום יחצ)
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (ראשון) את מדד אמון הצרכנים של שנת 2024. בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר 2023 והאירועים הקשים ביישובי עוטף עזה, בחודש אוקטובר מדד אמון הצרכנים ירד ב-24%, לאחר מכן בחודש נובמבר ערך המדד ירד ב-29% ובחודש דצמבר המדד עלה ב-25%.
על פי הנתונים שהציג הלמ"ס, נכון לחודש ינואר 2024, מדד אמון הצרכנים ירד ב-28%. בקרב האוכלוסייה הערבית, נמצא כי ערך המדד ירד ב-52%, כאשר בדצמבר ערך המדד עמד על 39%. הלמ"ס מתייחס לממצאים אלו וטוען כי נתונים אלו מצביעים על פסימיות רבה יותר מאשר האוכלוסייה היהודית, אשר אצלה ערך המדד ירד רק ב-23%.
הלמ"ס בדק גם את אזרחי ישראל אשר אינם מועסקים, על פי הנתונים ערך המדד ירד ב34% וגם הוא מצביע על פסימיות רבה יותר מאשר המועסקים. על פי הנתונים, ערך המדד של המועסקים ירד ב-25%.
נכון לחודש ינואר האחרון, מדד אמון הצרכנים היחסי ירד ב-40%, לאחר שבחודש דצמבר האחרון נקבע כי ערך המדד עלה ל-55%. בקרב חסרי תעודת בגרות ערך המדד עומד על 32%, בקרב בעלי תעודת בגרות או תעודה על-תיכונית המדד עומד על 27%, ובקרב בעלי תעודה אקדמית ערך המדד עומד על 25%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה