דיגיטל וטק
בטריליוני דולרים: החברה הישראלית על הטעויות שעולות ביוקר לחברות
98% מהמותגים היו יעד למתקפת סייבר בשנת 2024, ועם זאת, חברות עדיין לא מיישמות פתרונות פשוטים וזולים, אז כמה מפסיד ארגון כשהוא נתון תחת מתקפת סייבר? רמז: הרבה יותר משחשבתם

חברת BrandShield, המובילה בהגנת סייבר מבוססת AI, פרסמה היום (שני) את הדו”ח השנתי השני שלה (CyberScam Report), החושף כי כמעט כל מותג מרכזי היה נתון למתקפות סייבר בשנה החולפת. הדו”ח מציג את היקף התקיפות, את הנזק הכלכלי שנגרם לארגונים, ואת החששות הגוברים בנוגע לאיומים מבוססי AI. כמו כן, מצורפים גם האיומים המסתמנים לשנה הנוכחית.
“הממצאים בדו”ח שלנו מדגישים את היקף האיום הגלובלי בתחום הסייבר כיום, כאשר כמעט כל ארגון – קטן כגדול – מתמודד עם מתקפות אשר גורמות לנזקים כלכליים משמעותיים וכוללות סיכונים חמורים למוניטין של המותגים”, אומר יואב קרן, מנכ”ל ומייסד-שותף של BrandShield.
יואב קרן מנכ״ל BrandShield - צילום: חן גלילי.
קרן מוסיף: “הבינה המלאכותית אינה רק אתגר טכנולוגי אלא גם הזדמנות קריטית לשדרוג יכולות ההגנה. ארגונים חייבים להשקיע בפתרונות מבוססי AI לא רק כדי לזהות איומים במהירות, אלא גם כדי להגיב אליהם בצורה מיידית ויעילה, מול מתקפות סייבר שממשיכות להשתכלל ולהתפתח".
על הגישה הנוכחית של הארגונים בנוגע לאבטחת המידע שלהם, קרן מתאר כי הנזק הוא לא רק כלכלי, אלא גם נזק עצום למוניטין של החברות, ופגיעה באמון לקוחותיהן. "עם זאת, חברות רבות עדיין לא מבינות את המשמעות של הגנה אקטיבית והסרה של הונאות סייבר, דבר שפוגע לא רק בכיסן, אלא גם במוניטין ובאמון שהן בונות עם לקוחותיהן”.
הנזקים האדירים מפשעי סייבר, צפויים להגיע ל-10.5 טריליון דולר עד סוף השנה. בהשוואה ל-8 טריליון דולר בשנת 2023. למרות הסיכון העצום, חברות רבות אינן מיישמות אמצעי הגנה בסיסיים. מנהלי אבטחת מידע בחברות שונות דיווחו כי ארגוניהם הפסידו בממוצע 1.7 מיליון דולר בכל מתקפת סייבר שכזאת, ו-66% מהארגונים חוו הפסדים של לפחות מיליון דולר לכל מתקפה.
בגזרת המדינות בריטניה רשמה את ממוצע ההפסדים הגבוה ביותר – 2.05 מיליון דולר לכל מתקפה. הפסדי ארגונים בארה”ב עמדו על ממוצע של 1.54 מיליון דולר לכל מתקפה, והממוצע באירופה עמד על 1.64 מיליון דולר. אז איך תוכלו להגן על עצמכם?
שלושת האיומים המרכזיים הצפויים לשנת 2025 הם: אפליקציות מזויפות, התחזויות ברשתות החברתיות ודליפת פרטי גישה. בשנה האחרונה היו לאיומים המרכזיים אתרי הפישינג וההונאות המקוונות, דבר המחזק את הצורך בהגנה דיגיטלית למותגים.
עוד ב-
שלושת האתגרים המרכזיים בנוגע למהפכת ה-AI שעלו בדו"ח היו מורכבות שילוב מערכות AI בהגנת סייבר (עם 23% מהקולות), שימוש אתי ב-AI בקרב אנשי אבטחת מידע (עם 21% מהקולות, וזיהוי ותגובה לאיומים מבוססי AI (עם 16% מהקולות).
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה