נדל"ן ותשתיות

דיירי הבניין שקרס בחולון תובעים: חברות הביטוח ישלמו מיליונים?

24 דיירים מהבניינים שקרסו ברחוב סרלין בחולון בשנת 2021, התאגדו לקבוצה והגישו תביעה בגובה 11.3 מיליון שקל כנגד שבע חברות ביטוח בהן בוטחו מבחינת מבנה ותכולה
מערכת ice | 
הבניין שקרס בחולון (צילום דוברות כבאות והצלה מחוז דן)
דיירי הבניין שקרס בחולון ונכנסו ללב של ישראלים רבים, סוגרים חשבון. 24 דיירים מהבניינים שקרסו ברחוב סרלין בחולון בשנת 2021, התאגדו לקבוצה והגישו תביעה בגובה 11.3 מיליון שקל כנגד שבע חברות ביטוח בהן בוטחו מבחינת מבנה ותכולה.
שני הבניינים (סרלין 26 ו-38) הכילו עשרות דיירים, שאיבדו את ביתם לאחר שאחד מהם קרס בשל ליקוי בבנייה והשני נאלץ לעבור הריסה משום שהיה מסוכן למגורים וכבר החל לקרוס בחלקו. מדובר ב-34 משפחות שסך הכל איבדו את הנכס שלהן.

הנתבעות הן AIG, מנורה, כלל ביטוח, מגדל, איי די איי (ביטוח ישיר), הכשרה ביטוח ושירביט על פי חדשות 12. חלק מהפוליסות על פי חברות הביטוח, נדחו משום שלכאורה "התמוטטות מבנה" לא כלולה בחוזה. כזכור, אותן חברות ביטוח שילמו שכר דירה לדיירי הבניין שעזבו את ביתן בשל הקריסה.
בתביעה שהוגשה נגד חברות הביטוח נכתב: "התובעים דוחים בשתי ידיים טענות אלו ואחרות של הנתבעות שמועלות על ידן. באחת השעות הקשות בחייו של אדם, עת הוא מאבד את קורת הגג שלו ומוצא עצמו חשוף וחסר אונים, מחליטות המבטחות לנצל באופן מכוער ומקומם את חולשתו תוך דחייה בעזות מצח זכותו של המבוטח לקבל את מלוא תגמולי הביטוח להם הוא זכאי".
לטענת הדיירים: "האירוע החל בהתפוצצות פתאומית ולא היה ניתן לצפות אותה מראש; בשעות הבוקר המוקדמות מדייר בבניין 38 ששמע רעש נשמע פיצוץ בקיר מרכזי נאוה לא שנבע מסדק בקיר מרכזי שחיבר בין הבניינים ובשל כך נמנעה ממנו היכולת לפתוח את דלת דירתו".
התובעים טוענים, על פי חדשות 12, כי חברות הביטוח דחו את הדרישות לפיצוי שלא בצדק: "טענות חסרות בסיס משפטי, שכל מטרתן היא להתנער מהאחריות לשלם לתובעים את תגמולי הביטוח להם הם זכאים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה