נדל"ן ותשתיות

גב-ים: ירידה ברווחים הרבעוניים, לאחר ירידה בהכנסות משערוך נכסים

גב-ים מפרסמת הבוקר דוחות לרבעון השני. גידול של כ-33% ב-FFO המיוחס לבעלי המניות; גידול של כ-18% ב-NOI של החברה; יחד עם זאת בעקבות שיערוך נכסים, הרווח הנקי של בעלי המניות ירד בכ-300 מיליון לעומת התקופה המקבילה אשתקד

מערכת ice | 
אבי יעקובוביץ׳, גב-ים הדמיית דיור ממשלתי בחולון (צילום אלדד רפאלי, אבנר ישר אדריכלים)
חברת הנדל"ן גב ים, שבשליטת דסק"ש של צחי נחמיאס והאחים זלקינד, מפרסמת הבוקר (שני) את דוחות הרבעון השני. החברה רשמה גידול של כ-33% ב-FFO המיוחס לבעלי המניות, אשר הסתכם במחצית הראשונה של השנה בסך של 198 מיליון ש"ח.
עוד בעיקרי הדו"ח, נרשם גידול של כ-18% ב-NOI של החברה אשר הסתכם במחצית הראשונה של השנה בסך של 318 מיליון ש"ח; גידול של כ-9% ב-NOI מנכסים זהים. בנוסף החברה הגדילה את תחזית ה-NOI לשנת 2023 לטווח של כ-640-655 מיליון ש"ח, ואת תחזית ה-FFO המיוחס לבעלי מניות לטווח של כ-380-400 מיליון ש"ח. עוד רשמה גב ים גידול של כ-29% בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת, אשר הסתכם במחצית הראשונה של השנה בסך של 295 מיליון ש"ח.
לצד זאת, הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם במחצית הראשונה של שנת 2023 בסך של 335 מיליון ש"ח, לעומת סך של 637 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. השינוי נובע מגידול ב-NOI ובהכנסות ממימון מחד, ומאידך - מקיטון בהכנסות מעליית שווי הוגן, ביחס למחצית הראשונה אשתקד.
החברה חתמה על הסכמי שכירות בנכסים קיימים בעלייה ריאלית ממוצעת בשיעור של כ-10% במהלך המחצית הראשונה של השנה.
לגב-ים צבר פרויקטים בפריסה רחבה במוקדי הביקוש המרכזיים, הכולל 12 פרויקטים, בשטח כולל של כ-480 אלף מ"ר, בהשקעה כוללת של כ-5 מיליארד ש"ח, אשר יוסיפו להכנסות החברה כ-435 מיליון ש"ח בשנה. כ-55% מהשטחים העיליים בפרויקטים אלו כבר שווקו.
היקף המזומנים עומד על כ-708 מיליון ש"ח ומסגרות אשראי של כ-465 מיליון ש"ח, בנוסף לתזרים מזומנים מפעילות שוטפת, העומד, נכון ליום 30.6.2023, על סך של כ-295 מיליון ש"ח, ונגישות גבוהה לגיוסי חוב בשוק ההון, מהווים פרמטר מרכזי בהתמודדות עם תקופה מאתגרת זו. כל הנ"ל גוזרים גמישות פיננסית לפעילות היזמית של  החברה ועמידה בהתחייבויותיה.
במהלך שנת 2023 תשלים החברה ותאכלס ארבעה פרויקטים, בשטח כולל של כ-180 אלף מ"ר (145 אלף מ"ר חלק החברה), שיניבו הכנסה מייצגת של כ-80 מיליון ש"ח (חלק החברה), הכוללים את מגדלי מתם מזרח 2, רב בריח 1 ומרלו"ג 4 בפארק גב-ים מפרץ חיפה, אשר הושלמו ושווקו במלואם, וגב-ים רעננה.
בנוסף, החברה מקדמת תכניות בניין עיר, בין היתר בהרצליה, רחובות, עכו וחולון, לאישור תוספת של כ-560 אלף מ"ר תעסוקה ומסחר וכ-2,600 יח"ד.
אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים, מסר: "בצל הסביבה העסקית המורכבת והתקופה המאוד מאתגרת, גב-ים ממשיכה להציג דוחות טובים, עם גידול בפרמטרים התפעוליים, עלייה ריאלית בדמי השכירות ושיעורי תפוסה גבוהים. הדרך והמתווה בהם פעלה גב-ים לאורך השנים, בזמנים ובתקופות טובים יותר, בצמוד לאסטרטגיה ארוכת טווח ותוך זיהוי המגמות בשוק, מקרינים על תוצאות החברה בתקופה מאתגרת זו. גב-ים מגיעה מוכנה לתקופה זו, עם ארגז כלים שמאפשר לחברה לצלוח תקופה זו, תוך המשך הפעילות השוטפת והיזמית, עמידה בהתחייבויות ושליטה בניהול התזרים, לצד מבנה הון חזק. החברה פועלת תוך ראייה לטווח ארוך, המבוסס על גל שיכול לספוג התאמות על ציר הזמן. השנה הקרובה תמשיך להיות מאתגרת. גב-ים תמשיך להיות שחקן מוביל מרכזי ותחרותי בנכסים האיכותיים שבבעלותה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה