השוק

שוק ההנפקות מתעורר: גב-ים השלימה גיוס של 400 מיליון שקל

נכון, עוד מוקדם להכריז על חזרה לתפקוד של שוק ההנפקות אבל בכל זאת, גב-ים השלימה אתמול גיוס של 400 מיליון שקל וזה אומר שכשבאה חברה שהמוסדיים אוהבים, הם קונים גם בתקופות כאלה
ניצן כהן | 
אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים (צילום vecteezy, אלדד רפאלי)
גב-ים השלימה אתמול גיוס של 400 מיליון שקל באמצעות הרחבת סדרה ו' הקצרה. אז נכון, עוד מוקדם להכריז על חזרה לתפקוד מלא של שוק ההנפקות, אבל בכל זאת ההנפקה של גב-ים משמלת שהשוק לא קפוא לגמרי וכשיש חברה שנחשבת בעיני המשקיעים המוסדיים טובה שבאה עם עסקה טובה - ההנפקה עוברת.
אם כן, גב-ים גייסה 400 מיליון שקל בריבית בשיעור של כ-2.5% צמודה, במח"מ של 1.8 שנים. החברה זכתה לביקושים של כ-820 מיליון שקל בהרחבת סדרת אג"ח ו'. גב-ים ביקשה לגייס 200 מיליון שקל ערך נקוב, אולם ביקושים של 820 מיליון שקל בשלב המוסדי, הביאו את החברה להרחיב את הגיוס לכ-400 מיליון שקל. הריבית משקפת מרווח של 1.08% מעל אג"ח ממשלתי לאותו מח"מ.
 
אבי יעקובוביץ, מנכ"ל גב-ים: "הביקושים הגבוהים בהנפקה והצלחתה, בעיקר בתקופה מאתגרת זו, מהווים הבעת אמון של שוק ההון בחברה, באיכות נכסיה ובאסטרטגיה העסקית שלה, אשר מביאה לצמיחה, לאיתנות פיננסית וליציבות לאורך שנים. ביקושי היתר שנרשמו מספקים לחברה רוח גבית להמשך פעילות הייזום האינטנסיבית לשנים הבאות, הכוללת צבר פרויקטים ענק, בפריסה רחבה, הן גיאוגרפית והן סקטוריאלית, שמתמקד באזורי ביקוש, וכולל 14 פרויקטים, בשטח של כ-515 אלף מ"ר, בהשקעה של כ-5.2 מיליארד שקל. פרויקטים אלו גוזרים תוספת הכנסות שנתיות מייצגות של כ-450 מיליון ש"ח (חלק החברה)".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה