השוק

עוד מכה לנתי סיידוף: שיכון ובינוי תמחק 450 מיליון שקל

הריבית הגבוהה מתחילה להכות בחברות הנדל"ן ואחרי המחיקה של נתן חץ מגיע תורה של שיכון ובינוי שתמחק 450 מיליון שקל כתוצאה מירידת שווי הנדל"ן שלה שמיועד להשכרה
ניצן כהן |  1
נתי סיידוף (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
שיכון ובינוי סופגת עוד מכה והיא נאלצת למחוק 450 מיליון שקל משווי הנדל"ן שלה. המחיקה נובעת מירידת שווי הנדל"ן שמיועד להשכרה, ירידת ערך שמקורה בעליית הריבית ועליית שערי ההיוון.
נזכיר כי לפני זמן לא רב הזהירה שיכון ובינוי מירידה משמעותית בצבר ההזמנות שלה בניגריה בשל העובדה כי המסחר במט"ח נפתח שם למסחר פתוח ללא מעורבות של הממשלה בקביעת שערי החליפין של הדולר מול המטבע המקומי. השינויים בשערי החליפין הביאו את שיכון ובינוי למחוק למעל ממיליארד שקל מצבר ההזמנות שלה כשהיום מצטרפת ל"חגיגה" מחיקה נוספת של 450 מיליון שקל כתוצאה מירידת שווי הנדל"ן.

כאן המקום לציין שכשהריבית עולה שערי ההיוון של מחירי הנדל"ן עולים וזה אומר ששווי הנדל"ן של החברות העוסקות בענף יורדת ולו חשבונאית וזה מצריך מחיקה או נכון יותר התאמה של השווי בספרים לשווי  החדש.
שיכון ובינוי נמצאת בתקופה לא מזהירה גם בשל העובדה שנאלצה למחוק חלק משמעותי מצבר ההזמנות שלה בניגירה וגם בשל העובדה שהיא צריכה לבצע התאמות בספרים של שווי הנדל"ן בישראל.
לשיכון ובינוי יש חוב לא מבוטל למחזיקי האג"ח והיא צריכה לא מעט מזומן כדי לעמוד בתנאים למחזיקי האג"ח כמו גם לעמוד בלחץ הפירעונות של התקופה הקרובה וזה מכניס את החברה ללחץ של מימוש נכסים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ועשית לו כאשר זמם...
    יצחק. תמיד. 07/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמה צריך להיות זהיר בממון חברו. יהי ממון חברך חביב עליך כשלך. אל תחמוד את עסקיו. אלא אדרבא תשמח שזכית למה שזכית וגם חברך זוכה וכך יתנהל עולם בלי "מכה נוספת..." נא לצזור בתשובה.
    סגור