השוק

שיכון ובינוי באזהרת רווח קשה: ההון של החברה נמחק ב-142 מיליון שקל

ממשלת ניגריה פתחה את המסחר במט"ח, כך שלא יהיה מנוהל יותר וכפועל יוצא שער החליפין הרלוונטי לשיכון ובינוי צלל ב-45%; המשמעות המידית של הנפילה בשער החליפין הינה הפסד של 82 מיליון שקל ברבעון השני של השנה
ניצן כהן | 
נתי סיידוף (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
ממשלת ניגריה פתחה את המסחר במט"ח למסחר חופשי וזה גרם לשער החליפין הרלוונטי לשיכון ובינוי לצלול ב-45%. שיכון ובינוי ביצעה בדיקה של השפעת שינויי שער החליפין על הדוחות שלה והתמונה שהתגלתה הייתה רעה, רעה מאוד.
מנתוני שיכון ובינוי עולה כי ההשפעה המידית של שינויי שער החליפין היא הפסד רבעוני של 82 מיליון שקל. השינוי יגרום למחיקה של 142 מיליון שקל מההון העצמי שלה ואילו צבר ההזמנות שלה (המאזני) יפחת ב-1.1 מיליארד שקל. כתוצאה מההודעה של החברה מאבדת המניה בבורסה 4.4% מערכה.
נזכיר כי שיכון ובינוי נמצאת בתקופה לא משהו. החברה סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הכנסות של 2.1 מיליארד שקל לעומת 1.5 מיליארד שקל ברבעון המק יל של 2022 אולם הרווח התפעולי צלל ל-102 מיליון שקל לעומת 148 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
המניה של החברה איבדה כמעט 40% ב-12 החודשים האחרונים כשמתחילת השנה ירדה המניה 12% וזאת אחרי התאוששות של כמעט 11% מתחילת החודש.
לשיכון ובינוי יש חוב של 12.5 מיליארד שקל כששליש ממנו נלקח מהמערכת הבנקאית ושני שליש יושבים על מחזיקי האג"ח. לוח הפירעונות של שיכון ובינוי קשוח למדיי כשהשנה היא צריכה לפרוע 383 מיליון שקל ובשנה הבאה היא אמורה לשלם למחזיקים 1.1 מיליארד שקל. ב-2025 היא צריכה לשלם 831 מיליון שקל וב-2026 היא צריכה לשלם 660 מיליון שקל.
החברה מדורגת בדירוג A2 עם תחזית שלילית. שיכון ובינוי נמצאת בשליטת איש העסקים נתי סיידוף, דורון ארבלי ששימש בעבר כמנהל רשות המסים משמש כיום יו"ר דירקטוריון החברה ותמיר כהן משמש המנכ"ל שלה. שיכון ובינוי נסחרת לפי שווי חברה של 4.1 מיליארד שקל.
משיכון ובינוי נמסר כי "החברה ממשיכה שמימוש התכנית האסטרטגית ולפיה תצומצם הפעילות באפריקה ותתעצם הפעילות בארצות הברית״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה