השוק

הושלמה הנפקת שיכון ובינוי אנרגיה; איבדה 1.2 מיליארד שקל

בשנה שעברה ניסתה שיכון ובינוי אנרגיה להתמזג עם פז או להנפיק לפי שווי של 3.5 מיליארד שקל, אך הכתף הקרה שקיבלה מניר שטרן ועיכובים בתהליך קבלת החלטות גרמו לשיכון ובינוי לאבד 1.2 מיליארד שקל
ניצן כהן | 
הושלמה הנפקת שיכון ובינוי אנרגיה, אחת ההנפקות הגדולות שיצאו לפעול השנה. בשורה התחתונה הנפיקה שיכון ובינוי את חברת הבת, שיכון ובינוי אנרגיה, לפי שווי חברה של 2.2 מיליארד שקל וגייסה 555 מיליון שקל.
אין מה לדבר יותר מידי על החברה שעוסקת בתחום האנרגיה הירוקה בעיקר בארה"ב, התחום החם של השנה אבל צריך להסתכל על המנגנון שגרם לשיכון ובינוי להוריד את שווי החברה ב-1.2 מיליארד שקל (כן, זו לא טעות) בשנה אחת.
למעשה שיכון ובינוי הכינה את ההנפקה של שיכון ובינוי אנרגיה והייתה מוכנה לצאת לדרך אי שם באזור חודש מאי שעבר. או אז קיבל מי שקיבל רגליים קרות והחליט "להקפיא" את ההנפקה ולנסות למזג את שיכון ובינוי אנרגיה עם פז וככה להפוך לחברת אנרגיה ענקית שמחזיקה רגל בעולם דלקי המאובנים ורגל שניה בעולם האנרגיה המתחדשת - העתיד.
לא נכביר מילים על הסיבות מאחורי הקלעים של מה שככל הנראה הניע את פז שלא להתמזג עם שיכון ובינוי אנרגיה (פז היא חברה ללא בעל שליטה ולמעשה נשלטת על ידי מנהליה) מה שגרם בחודש אוגוסט 2021 לפז להודיע סופית שהיא רוצה להתחרות בשופרסל במקום בעולמות האנרגיה ששם יש לה יכולות גבוהות מאוד.
שיכון ובינוי החליטה "מיד" לחזור להנפקה אבל אז היה צריך לעדכן את התשקיף, לקבל החלטות מחדש, לשחק את "קשים להשגה" והשוק ברח להם. כלומר אם בשנה שעברה הם יכלו לקבל שווי של 3.5 מיליארד שקל או לפחות קרוב לזה כי השוק היה חם, התחום חום ובקיצור כל מה שחברה יכולה לבקש כדי לצאת להנפקה, הרי שהשנה הסיפור הוא אחר.
אם כן, בסופו של יום הונפקה שיכון ובינוי אנרגיה לפי שווי של 2.2 מיליארד שקל, 1.2 מיליארד פחות מכפי שיכולה הייתה לקבל (בסבירות גבוהה) בשנה שעברה וגייסה סכום גבוה מאוד של 555 מיליון שקל בתנאי שוק לא פשוטים, בטח בהנפקה של מניות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה