נדל"ן ותשתיות

הרכבת הקלה בירושלים משתדרגת: זה מה שעומד לקרות לקו

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים החליטה לאשר להפקדה את התוכנית להקמת קו התכלת של הרכבת הקלה שיאפשר נסיעה רציפה בין שכונות דרום העיר לצפון העיר

מערכת ice | 
הרכבת הקלה (צילום פלאש 90/ אבשלום ששוני)
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות שירה תלמי-באבאי, החליטה להפקיד את התוכנית להקמת קו התכלת של הרכבת הקלה. התוכנית מציעה תוואי רכבת קלה באורך כקילומטר שיחבר בין הקו הירוק והקו הכחול שאושרו זה מכבר, ויאפשר קו המשכי ורציף בין שכונות תלפיות וגוננים בדרום העיר להר הצופים בצפון העיר, לרבות בית החולים הדסה והאוניברסיטה העברית.
התוכנית מציעה הקמת מסילת רכבת קלה לאורך רחוב קרל נטר בשכונת מעלות דפנה, כאשר קצה אחד של התוואי נמצא ברחוב פיתוחי חותם ומתחבר למקטע התת קרקעי של הקו הכחול דרך פורטל, והקצה השני ברחוב שרגאי ומתחבר לקו הירוק.

הוועדה ציינה בהחלטתה כי "מדובר בתוכנית בעלת חשיבות רבה, אשר צפויה לשפר את רשת הסעת ההמונים העירונית, באמצעות יצירת אפשרות לנסיעה רציפה בין מוקדים עירוניים משמעותיים, ותוך צמצום מעברי נוסעים בין אמצעי תחבורה וקווי רכבת קלה שונים".
מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדר' דן קינן, ציין כי "התוכנית מהווה מימוש מדיניות הוועדה בדבר חיזוק התחבורה הציבורית באזורים בעלי פוטנציאל לעיבוי ופיתוח עירוני ובאזורים המתאימים ליצירת מרחב ציבורי פעיל. הקו התכלת יאפשר התחדשות עירונית בהיקפים גדולים בשכונת מעלות דפנה בצפון העיר". התוכנית הוגשה על ידי עיריית ירושלים ביוזמת צוות תכנית אב לתחבורה, ונערכה על ידי ארי כהן אדריכלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה