נדל"ן ותשתיות

התחדשות עירונית בירושלים: זו השכונה שתשודרג ב-450 מיליון שקל

תנופת ההתחדשות העירונית בירושלים לא עוצרת: שכונת נווה יעקב בצפון ירושלים מתחדשת עם 198 יח"ד בשלושה מגדלים, בפרויקט בעלות של 450 מיליון ₪. העסקה היא פרי שיתוף פעולה בין חברת המימון לנדל"ן רובי קפיטל והפניקס חברה לביטוח לבין חברת במות ישראל יזמות והשקעות נדל"ן
מערכת ice | 
רובע הכניסה לירושלים (צילום חברת עדן)
בעוד שוק הנדל"ן בישראל נמצא בקיפאון - ירושלים נמצאת בתנופת בנייה שלא נפסקת, בדגש על קידום פרויקטים רבים של התחדשות עירונית. השבוע נחתם פרויקט גדול נוסף כחלק מהמגמה - הפעם בשכונת נווה יעקב. מדובר במיזם מסקרן בהובלת חברת המימון לנדל"ן רובי קפיטל, פרי שיתוף פעולה עם חברת "במות ישראל יזמות והשקעות נדל"ן".
הפרויקט ייבנה ברחוב פ.צ. חיות בעיר הבירה בשני שלבים, כאשר בשלב הראשון ייבנו שני בניינים עם 134 יחידות דיור ובשלב השני יפונו הדיירים וייבנו 64 יחידות דיור בבניין נוסף. רובי קפיטל, המלווה ומממנת עשרות מיזמי התחדשות עירונית יעמידו ליזם, בשיתוף פעולה עם הפניקס חברה לביטוח, שירותים מימוניים הכוללים אשראי כספי, בטוחות חוק מכר וערבויות לצדדים שלישיים. סך תקציב הפרויקט הוא כ-450 מיליון שקל.

ירושלים נהנית מרוח גבית משמעותית מהעירייה, העומד בראשה משה ליאון ומגורמי התכנון בכל הקשור להתחדשות עירונית - זאת על רקע המחסור בשטחי קרקע פנויים לבנייה בעיר. כך בין היתר הוחלט בעיר בשנה שעברה על מתן פטור מדמי השבחה על מיזמי התחדשות עירונית. כמו כן, על פי החלטת ממשלה, מקבלת העירייה כ-30 אלף שקל עבור כל יחידת דיור שתקבל היתר בנייה, בכפוף לחתימת הסכם עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית בעיר. רובי קפיטל מקדמת פרויקטים רבים בירושלים, בין היתר באמצעות קרן האקוויטי שבבעלותה "ספיר".
עיר הבירה של ישראל, בעלת האוכלוסייה הגדולה והמגוונת במדינה, נהנית מתנופת פיתוח של בנייה ותשתיות. לפני ארבע וחצי שנים נחנכה הרכבת המהירה מירושלים לתל אביב ובעיר פועל הקו האדום של הרכבת קלה, כאשר בשנים הקרובות יושלמו פיתוח וסלילת קווים נוספים שירשתו את כל תושבי העיר.
במסגרת הפרויקט בנווה יעקב יהרסו בניינים ישנים עם 32 יחידות דיור וייבנו כאמור 198 יחידות דיור סך הכול, לצד גני ילדים ובתי כנסת בשלושה בניינים חדשים בני 12 קומות כל אחד, כולל מחסנים וחניה תת קרקעית. נווה יעקב היא השכונה היהודית הצפונית ביותר בירושלים, שהוקמה ב-1970 וכיום מתגוררים בה כ-30 אלף איש. בהמשך השנה צפויה להסתיים הארכת הקו האדום של הרכבת הקלה, כך שיעבור בתוך השכונה.
יעקב ניצן, מנכ"ל ושותף בקבוצת רובי קפיטל: "ירושלים היא אחת הערים שמספקות ליזמים את רמת הוודאות התכנונית הגבוהה ביותר בכל הקשור להתחדשות עירונית. מעבר להתרגשות האישית שלי מכל פרויקט של פיתוח עיר הבירה של ישראל, יש פה גם הנאה מקצועית גדולה עם שותפים מעולים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה