נדל"ן ותשתיות

מהנדס העיר מזהיר: בשכונה הזו, אל תקנו בית

מהנדס העיר חיפה מזהיר מפני היעדר תשתיות בשכונה שהולכת ונבנית. בינתיים, המדינה ממשיכה לשווק שם קרקעות וללחוץ על העירייה להוציא היתרים
מערכת ice | 
חיפה (צילום יחצ)
אריאל וטרמן, מהנדס העיר חיפה, שלח מכתב למנכ"ל רמ"י (רשות מקרקעי ישראל), ובו הודעה חריגה, בה הוא קורא ליזמים לא להשתתף במרכזים באזור דרום חיפה, ולמשתתפי הגרלות הדירות – לא להירשם האזור הזה. על פי וטרמן, רוכשי הדירות והחברות עלולים למצוא את עצמם מול שכונה בנויה, אשר אינה ניתנת לאכלוס, בהיעדר פתרון לתשתיות. "אנו בעיריית חיפה חבים חובת זהירות כלפי כלל הציבור, ובכלל זה רוכשי הדירות והחברות".
כפי שפורסם בעיתון גלובס, מהנדס העיר חיפה קורא לרמ"י לעצור את המרכזים בדרום העיר עד שיפתרו את הבעיות. ההודעה של וטרמן מתייחסת למגרשים ששווקו בשכונת "נאות פרס" בעיר (המכונה מבואות דרומיים ב’), החל מתחילת 2020. במקום פועלות החברות היזמיות קבוצת מור (חנן מור), רמי שבירו ושרבט.

וטרמן טוען כי מה שתוקע את הפיתוח במתחם, זה בעיה של תשתיות. על פי התוכנית, יש להסדיר את חיבור השכונה למט"ש (מכון טיהור שפכים) ניר עציון. כדי להנפיק היתר בנייה, אחד התנאים הדרושים היה שהעבודות במט"ש יגיעו לשלב מסוים ויונח קו סניקה למט"ש מהעיר טירת הכרמל הצמודה לנאות פרס מדרום. כמו כן, נדרשים פרויקטים תחבורתיים, בהם מחלף תחבורתי על כביש 4.
"לוחות הזמנים שהועברו לאחרונה... לא היו מהסוג המצופה והנדרש", כתב וטרמן במכתב לרמ"י. "למעשה, כל שהתקבל היו אמירות כלליות ומסויגות, שדווקא מעידות על חוסר בהירות וחוסר נכונות להתחייב... ראו למשל אמירות מסוג ‘אם הקבלן יבצע את העבודות', ‘אם הקבלן יכנס לעבודה’, או ‘אם יתקבל תקצוב ממשרד התחבורה’".
 
עוד כותב וטרמן על לחצים שניחתים על עיריית חיפה מגופים שלטוניים. "לא רק שהמדינה אינה פותרת את הבעיות, אלא שבימים אלה היא אף משווקת את יתר המגרשים בשכונה, הכוללים אלפי יחידות דיור נוספות".
ממשרד האוצר נמסר לגלובס בתגובה לטענות: "משרד האוצר פעל בשנה האחרונה, יחד עם משרדי ממשלה נוספים, לפתרון החסמים בתוכנית המבואות הדרומיים, ובהם נושא מט"ש ניר-עציון ומחלף מת"ם. על כן מצופה כעת כי עיריית חיפה תאפשר הוצאת היתרי בנייה".
 
נציין כי כיום, כשנתיים לאחר שיווק הקרקעות במקום, עיריית חיפה עוד לא הוציאה היתרי בנייה מסיבה זו. מנגד, גורם בממשלה מאשים את העירייה כי על אף שקיבלה התחייבויות לקידום התשתיות, היא מעכבת הנפקת היתרים מסיבותיה שלה.
בסך הכל שווקו ליזמים 13 מגרשים ל-1,873 יחידות דיור במתחם, ובימים אלה מתנהלים מכרזים ל-3,200 יחידות דיור נוספות ושטחי מסחר. וטרמן מעריך, כי בסך הכל, עם ההקלות הצפויות, יוקמו בשכונה כ־6,000 יחידות דיור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה