נדל"ן ותשתיות

בניית הקובייה מתחילה: זו המדינה שבה ייבנה גורד השחקים הגדול בעולם

ערב הסעודית משיקה את “מוקעב”, גורד שחקים בצורת קובייה, שיהיה הגדול בעולם. המיזם כולל מתקני בידור, מוסדות חינוך ואצטדיון, וישדרג את ריאד כמרכז עולמי לקראת אקספו 2030
מערכת ice | 
צילום מתוך ערוץ היוטיוב Public Investment Fund
ערב הסעודית החלה במיזם שאפתני לבניית גורד שחקים חדש שייקרא “מוקעב” (Mukaab), אשר יהפוך למוקד מרכזי בשכונה המתפתחת “ניו מוראבה” (New Murabba). המבנה המתוכנן יתנשא לגובה של 400 מטרים ויהיה מספיק גדול להכיל 20 בנייני אמפייר סטייט, מה שיהפוך אותו לגורד השחקים הגדול בעולם.
מייקל דייק, מנכ”ל ניו מוראבה, טוען כי המוקעב יייצג סמל חשוב לערים הגדולות, וכי הוא לא יהיה מבנה רגיל אלא יצירת מופת אדריכלית. כבר נעשו הכנות עם חפירות של מעל 10 מיליון מטרים מעוקבים של אדמה לקראת הבנייה.
הפרויקט שאפתני זה יכלול גם מתקנים שונים כגון מרכזי בידור, מוסדות חינוך ואצטדיון ייחודי עם 45 אלף מושבים. הוא נועד לשדרג את מעמדה של ערב הסעודית ולהפחית את תלותה בנפט, כשהממלכה שואפת להיות מרכז עולמי לתיירות ולתעשייה.
השלב הראשון של הבנייה צפוי להסתיים עד 2030 ויכלול כ-8,000 יחידות דיור שיכולות לאכלס כ-35 אלף תושבים, כשזה מתוזמן לקראת אקספו 2030, תערוכה בינלאומית שתוכנן לארח מעל 190 מדינות.
בנוסף, המוקעב ישלב טכנולוגיה מתקדמת עם כיפה שיכולה להציג הולוגרמות, ובכך לאפשר לאורחים לחוות חוויות שונות מכל העולם. המבנה ייבנה בסגנון אדריכלי ייחודי, עם חזית המעוצבת במשולשים, כאשר ערב הסעודית מתכננת להיות המובילה בשוק הבנייה העולמית עד 2030.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה