בעולם

ערב הסעודית: הנפקה של 5 מיליארד דולר ל"אג"ח איסלאמי"

אחד הבנקים הגדולים בערב הסעודית יגייס חמישה מיליארד דולר באמצעות הנפקת סוקוק, "אג"ח איסלאמי" העומד בתנאי השריעה. בין החברות שינהלו את ההנפקה HSBC, מריל לינץ' ומורגן סטנלי
שרון בירקמן | 
מוחמד בן סלמאן (צילום shutterstock, freepik)
בנק ריאד מתכנן להנפקה נוספת של סוקוק ברי קיימא במטבע דולר אמריקאי בשווי של חמישה מיליארד דולר. זאת, כחלק מתוכנית הסוקוק של הבנק להון נוסף ברובד 1.
בנק HSBC, חברת קאמקו להשקעות, מריל לינץ' אינטרנשיונל, מיזוהו אינטרנשיונל, מורגן סטנלי & קו אינטרנשיונל, ריאד קפיטל, SMBC ניקו שוקי הון בע"מ, בנק סטנדרד צ'ארטרד ובנק ורבה K.S.C.P., מונו כמנהלי ההנפקה המשותפים ומנהלי החשבונות. הסוקוק יונפק באמצעות יישות ייעודית (SPV) ויוצע למשקיעים כשירים בערב הסעודית ובעולם. סכום ותנאי ההצעה ייקבעו בהתאם לתנאי השוק.

בנק ריאד הוקם ב-1957 והוא אחד המוסדות הפיננסיים הגדולים ביותר בערב הסעודית ובמזרח התיכון. ממשלת ערב הסעודית מחזיקה ב-51% ממניות הבנק. הבנק רשם רווח של 1.2 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2024, עלייה של 10% לעומת השנה הקודמת. נכסי הבנק הגיעו לסכום של 103.8 מיליארד דולר. לבנק ריאד שווי שוק של כעשרים מיליארד דולר.
סוקוק הוא סוג של אג"ח מותאם לעקרונות השריעה לפיהם ריבית היא אסורה. מחזיקי הסוקוק מקבלים תשואה המתקבלת ממכירות, שכירות או רווחים שנובעים מהנכסים או הפרויקטים שנייר הערך מממן. סוקוק מייצג בעלות על נכס או פרויקט ספציפי, בעוד אג"ח הוא חוב. סוקוק מספק גישה להשקעה על פי העקרונות האסלאמיים ונדרש לעמוד בדרישות שקיפות גבוהות יותר בנוגע לשימוש בכספים. זאת, על מנת להבטיח שגם ההשקעה מתבצעת בהתאם לעקרונות האסלאמיים. הבנק המרכזי הסעודי החל לתמוך ולהנחות את השוק הפיננסי המקומי לעבור להנפקת סוקוק כחלופה לגיוס הון באמצע שנות ה-2000, כאשר. הנפקת הסוקוק הראשונה במדינה התרחשה בשנת 2006.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה