נדל"ן ותשתיות
נתב"ג 2 יוקם בישראל: זה האיזור המפתיע שייבחר לבנייתו?
ביום חמישי הקרוב יתכנס בדימונה כנס תחת הכותרת "הנגב ממריא מנבטים", ביוזמת עיריית דימונה ומטה המאבק נגד הקמת נמל תעופה ברמת דוד. הכנס, שצפויות להשתתף בו שרת התחבורה מירי רגב והשרה להגנת הסביבה עידית סילמן, מהווה ניסיון להפעיל לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו ורשויות התכנון
עשור לאחר החלטת הממשלה להקים נמל תעופה משלים לנתב"ג, המאבק על מיקומו מתלהט מחדש. ביום חמישי הקרוב יתכנס בדימונה כנס תחת הכותרת "הנגב ממריא מנבטים", ביוזמת עיריית דימונה ומטה המאבק נגד הקמת נמל תעופה ברמת דוד. הכנס, שצפויות להשתתף בו שרת התחבורה מירי רגב והשרה להגנת הסביבה עידית סילמן, מהווה ניסיון להפעיל לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו ורשויות התכנון לקדם את הקמת הנמל בנבטים שבנגב, על פני החלופה הצפונית ברמת דוד.
המאבק בין הצפון לדרום משקף מורכבות רבה של שיקולים סביבתיים, ביטחוניים ופוליטיים. בעוד שהקמת נמל תעופה ברמת דוד נתקלת בהתנגדות עזה מצד תושבי האזור ומהמשרד להגנת הסביבה בשל חששות מפגיעה בשטחים פתוחים ומטרדי רעש, החלופה בנבטים מעוררת התנגדות מצד משרד הביטחון בשל קרבתה למתקנים ביטחוניים רגישים ולמרחב האווירי של חיל האוויר. המצב יוצר פרדוקס מעניין: בעוד הצפון מתנגד לנמל בשטחו ומעדיף את הקמתו בדרום, הדרום מקדם בברכה את הפרויקט ורואה בו הזדמנות לפיתוח כלכלי.
ראש עיריית דימונה, בני ביטון, מדגיש את חשיבות הפרויקט לפיתוח הנגב כולו, ורואה בו הגשמת חזונו של דוד בן גוריון. עם זאת, הדיון על נמל התעופה חושף פערים תחבורתיים עמוקים בנגב, כמו מיעוט קווי רכבת ותדירות נמוכה של נסיעות. ביטון מבטיח שיפורים משמעותיים בעתיד הקרוב, כולל רכבת מהירה מדימונה לתל אביב, אך הפער בין החזון למציאות עדיין ניכר.
על פי דה מרקר, הכנס בדימונה מעלה שאלות על הקשר בין פוליטיקה לתכנון תשתיות לאומיות. למרות הצהרות על היותו "חוצה מחנות", נוכחותם של פוליטיקאים בכירים והשימוש בכספי ציבור למימונו מעוררים תהיות על מידת האובייקטיביות בקבלת ההחלטות. יתרה מזאת, הנחיית הכנס על ידי עיתונאי מוכר מוסיפה נדבך נוסף למורכבות היחסים בין תקשורת, פוליטיקה ותכנון אסטרטגי.
עוד ב-
בעוד שהדיון על מיקום נמל התעופה המשלים נמשך, השעון מתקתק. עם הגידול המתמיד בתנועת הנוסעים, נתב"ג מתקרב לנקודת רוויה. ההתמהמהות בקבלת החלטה סופית עלולה להוביל למצב בו ישראל תתקשה לעמוד בביקוש הגובר לטיסות בינלאומיות. האתגר העומד בפני מקבלי ההחלטות הוא לאזן בין צרכים לאומיים, שיקולים אזוריים ואינטרסים פוליטיים, תוך הבנה שכל עיכוב נוסף עלול לפגוע בכלכלה ובתיירות הישראלית בטווח הארוך.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(39):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
33.עוד כשלוןאבו יוסף 09/2024/26הגב לתגובה זו18 2במה זה יעזור לתושבי הצפון?סגור
-
32.שאטל ממרכז הארץ לשדה החדש ימנע תאונות דרכיםבן מרדכי 09/2024/26הגב לתגובה זו4 0נוסעים רבים,שינחתו או ימריאו בשעות הקטנות של הלילה ולא ינהגו במשנה זהירות ובשל עייפות יתר,יגרמו לתאונות ! זה מתכון בטוח לפציעות והרוגים עייפים ולא יהיו מרוכזים,חומר למחשבה.סגור
-
31.צריך גם בנגב וגם בצפון האוכלוסייה גודלת בטירוף (ל"ת)אור 09/2024/25הגב לתגובה זו0 1סגור
-
30.חבל על ההשקעהטיטו 09/2024/25הגב לתגובה זו1 0מי צריך עוד נמל תעופה למה יש 50 מליון פה!!!!?סגור
-
29.שדה תעופה בנגב בטוח יותר מהצפון!הכי טוב בנגב 09/2024/25הגב לתגובה זו3 1ברור שבנגב טוב יותר. גם יתן מקומות עבודה לדרומיים בסביבהסגור
- טען עוד
-
28.למה???יוסף 09/2024/24הגב לתגובה זו0 2לבשת הזברה פיג׳מהסגור
-
27.שדה רפאים . (ל"ת)שמעון בן דוד-איל - 09/2024/24הגב לתגובה זו1 1סגור
-
26.בזבוז כספי ציבורגנדי 09/2024/24הגב לתגובה זו3 3יש שדה מוכן בחיפה מחכה וצמא לאנשים תעשו חכם ולא פוליטיקה זולהסגור
-
בחיפה צריך להאריך את השדה לתוך הים (ל"ת)נכון 09/2024/24הגב לתגובה זו1 1סגור
-
25.יש בעטרות ריק. יש בתמנע רמון ריק. מעניין....רבינוביץ 09/2024/24הגב לתגובה זו3 1עוד נמל תעופה. ......סגור
-
24.שדה תעופה בעטרותאהרון מושייחוב 09/2024/24הגב לתגובה זו3 0היה קיים מעולה לפתיחה האזורית יש מספיק אזרחים שיכולים לטוס מירושלים. מליון תושבים יהיו שמחים ובנתבג יהיה פחות לחץ.סגור
-
23.בהצלחה, לשדה תעופה בין באר שבע לדימונה (ל"ת)ישעיה 09/2024/24הגב לתגובה זו2 0סגור
-
22.נמל תעופה חיפהRightHeart 09/2024/24הגב לתגובה זו4 1מציע לעשות מסלול לים מנמל התעופה חיפהסגור
-
21.מה מפריע...תריבו על המיקום לא על עצם הענייןאנט 09/2024/23הגב לתגובה זו0 0המדינה צריכה עוד נמל תעופה.. דבר שיכול להכניס כסף לקופת העיר. תיעול נכון במיקום נכון יהיה טוב לכולםסגור
-
20.למה לא להקים בעטרותיהודה ס 09/2024/23הגב לתגובה זו2 1להחזיר את הישראלים לעטרותסגור
-
מוקף מוסלמים יש סיכון בטחוני למטוסים (ל"ת)גל 09/2024/25הגב לתגובה זו2 0סגור
-
19.האם למישהו מהמחליטים אכפת מתושבי המדינה?גילה 09/2024/23הגב לתגובה זו5 2עבור 90 אחוז מתושבי המדינה שני האתרים האלה רחוקים מידי.סגור
-
18.הקמה בנבטים טעות קשה - מנוגד לכל הגיון של ניהול תנועהאלווין 09/2024/23הגב לתגובה זו4 4אויריתסגור
-
17.מיותרדני 09/2024/23הגב לתגובה זו3 4זה מיותר מאוד כמות האנשים שטסים שם נמוכה מאודסגור
-
16.לא יהיה שדה חדשש.ס 09/2024/23הגב לתגובה זו1 1אל דאגה.לא יהיה שדה חדש. שדה חדש יוקם כאשר תהיה רכבת לאילת . .סגור
-
15.ש"תמנשה 09/2024/23הגב לתגובה זו3 2יותר זול לעשות רכבת מהירה,כמו ביפן מהמרכז לרמון ושהוא יהיה נתב"ג 2 מאשר לבנות שדה חדש רק בגלל פוליטקאים לא חכמים רוצים ולוחצים את היהלומניתסגור
-
14.נבטיםבונדי 09/2024/23הגב לתגובה זו3 5הפוליטיקאים לא מבינים שאיפשר להקים שדה תעופה אזרחי ליד הכור האטומי בדימונה.והם ימשיכו לתחון מיםסגור
-
13.הנמל יוקם רק בצפון בדרום יש את עובדה לא יוקם נמל נוסף (ל"ת)אמיר 09/2024/23הגב לתגובה זו3 6סגור
-
12.אפשר להקים שדה תעופה בים התיכון מול נתניה (ל"ת)יהודה נאור 09/2024/23הגב לתגובה זו4 2סגור
-
11.ואיזה רכבת מהירה יש לרמת דוד?בבר 09/2024/23הגב לתגובה זו4 3לדימונה לפחות יש רכבת, גם אם בתדירות נמוכה.סגור
-
בצפון יש תושבים דה? (ל"ת)יוסי 09/2024/28הגב לתגובה זו1 0סגור
-
10.מי יגיע מהצפון לדימונה על מנת לטוס (ל"ת)חחח 09/2024/23הגב לתגובה זו8 4סגור
-
9.בדימונה הוא לא יהיה יעיל עדיף רמת דוד (ל"ת)בן ארצי 09/2024/23הגב לתגובה זו3 3סגור
-
8.שיקולים זריםעוגי 09/2024/23הגב לתגובה זו3 3חלק מהמתישבים בעמק דגלו ברמת דוד משיקולים אישיים - הם או מקורביהם היו אמורים לזכות במכרזים שונים בשלבי הבניה , כך שאפו להקים עזטדיון. למרוץ סוסים . קטע עמק יזרעאל המערבי סובל שנים ממטרד מטוסי ריסוס וקורסי דאיה , נראה לי שהלחץ להקמת שדה הנחיתה בדרום לא משולל ממניעים דומים . בכל זאת בדרום הנזק הסביבתי יהיה אפסי .סגור
-
7.שדה תעופה חדששאול רפאל 09/2024/23הגב לתגובה זו7 5לדעתי השדה צריך לפעול מחיפה יש תשתיות של כבישים רכבות. הבעיה שצריך להאריך לכיוון הים. המראות ונחיתות יבוצעו מכיוון הים כך שלא יפריע לתושביםסגור
-
רק צריך לסגור את בסיס הטכני והכל מסודר (ל"ת)ברוך 09/2024/23הגב לתגובה זו3 3סגור
-
6.במקום לבזבז כספי ציבוררוני 09/2024/23הגב לתגובה זו10 1שדרגו את נמל התעופה רמון הוסיפו קווי רכבת, ויהיה לנו אחלה של נמל תעופה. בן גוריון יהיה גאה בכםסגור
-
5.יהלומים.....עד 09/2024/23הגב לתגובה זו4 7היכן שהכח האלקטרואלי חזק יותר לממשלת הכישלון-אסון-אבדון.סגור
-
4.רונלי המלווהשדה 09/2024/23הגב לתגובה זו4 0אני אלווה אתכם עד לשדה התעופה ונתעופף ביחד! #אני #רוצה #לעוף #אוממ..סגור
-
3.שדה תעופה בדימונהMiik 09/2024/23הגב לתגובה זו4 4זה לא יפריע לכור ??סגור
-
2.חלם מארץ החלמים.מ.א. 09/2024/23הגב לתגובה זו8 0הון הושקע על שדה התעופה רמון.והיום כמעט נטוש.לו היו מסתים חלק מפעילות נתב"ג לרמון. היה תורם ופותר על העומס בנתב"ג. ומפיח מעט חיים לסביבה ואילת בפרט.סגור
-
1.לצפון לא מגיע?אברם 09/2024/23הגב לתגובה זו4 3צפון הארץ צריך היום להגיע לנתבג ועכשיו לדרום.....תקלו גם על הצפון...על אף כל המתנגדים....סגור
-
איזה צפון? (ל"ת)ביבי 09/2024/23הגב לתגובה זו2 1סגור
-
אחרי היומיים האחרונים...שני 09/2024/24הגב לתגובה זו2 1מישהו עוד חושב שזה הגיוני להקים שדה תעופה ליד בסיס חיל האוויר של רמת דוד?סגור