נדל"ן ותשתיות

נתב"ג 2 יוקם בישראל? זה היעד המפתיע שעשוי להבחר

ביום שני ידונו בכנסת על ההשלכות התכנוניות הנובעות מקידום תמ"א 15ד' לשדה תעופה משלים בעמק יזרעאל. המשרד להגנת הסביבה המליץ באופן נחרץ שלא לקדם את התכנית עקב הנזקים העצומים שיגרמו לאזור
מערכת ice |  1
נתב"ג (צילום פלאש 90/ משה שי)
ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ יעקב אשר, תתכנס ביום שני, ה-29.7.24 ובין היתר תדון בשעה 09:00 על ההשלכות התכנוניות הנובעות מקידום תמ"א 15ד' לשדה תעופה משלים בעמק יזרעאל טרם קבלת החלטה על מקומו של שדה התעופה המשלים.
"עוד בטרם התקבלה החלטה סופית בדבר הקמת שדה התעופה ברמת דוד - פורסמו הגבלות שמשמעותן הרס החקלאות והצמיחה ופגיעה בתושבים בכל האזור"– הצעה לדיון מהיר של חה"כ מטי הרכבי צרפתי וקבוצת חברי כנסת. בהשתתפות מנכ"ל משרד התחבורה ומנכ"ל מנהל התכנון.
 
בדברי ההסבר נכתב: "לאחרונה פרסמה הועדה הארצית לתכנון ובניה הגבלות נרחבות, פוגעניות וקשות אשר יחולו על כ - 650,000 דונם בצפון הארץ. תכליתן של הגבלות אלו היא הכנת האזור לקראת בנייתו העתידית של שדה התעופה רמת דוד. אלא שהמועצה הארצית עצמה, החליטה על בחינה של הקמת שדה התעופה בנבטים ושדה התעופה ברמת דוד טרם אושר.
 
עד כה לא הוגש תסקיר סדור לחלופת נבטים, ולא התקיים דיון השוואתי והחלטה מכריעה בין שתי החלופות. יצוין כי המשרד להגנת הסביבה המליץ באופן נחרץ שלא לקדם את התכנית עקב הנזקים העצומים שיגרמו לאזור. כעת, על אף שטרם נבחנה לעומק החלופה הדרומית וטרם התקבלה הכרעה, הועדה הארצית מטילה הגבלות נרחבות על חבלי ארץ עצומים.
הגבלות אלו משבשות ומקפיאות קידומם של תכניות והיתרים ופוגעות בצמיחה ובהתפתחות של כ-23 רשויות מקומיות. ההגבלות צפויות להביא לפגיעה קשה בחקלאות באזור, המוערכת בכ-1.5 מיליארד שקל, בפרנסה, בזכויות ובקניין של אלפים רבים של תושבים. יש לעצור בהקדם הטלת מגבלות אלו, עד אשר תיפול ההכרעה בין שתי החלופות בתהליך מקצועי מלא".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להקים בעמק יזרעאל על אפם ועל חמתם של האליטות. (ל"ת)
    בג/דש 07/2024/26
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור