נדל"ן ותשתיות

המאבק ביוקר המחיה נמשך: השר ארבל בקריאת חירום לשר סמוטריץ'

שר הפנים משה ארבל, ממשיך להיאבק ביוקר המחייה: במכתב חירום ששלח לשרים סמוטריץ' ובן צור, הוא קרא להקל על מעסיקי עובדים זרים במשק, על מנת להביא להורדת מחירים | כל הפרטים
מערכת ice | 
משה ארבל (צילום נועם רבקין פנטון פלאש90)
בעקבות המלחמה, הכלכלה הישראלית חוותה טלטלה של ממש ונדמה שאין תחום במשק שלא הושפע ממנה במידה כזו או אחרת. אחת הדוגמאות הבולטות הוא ענף הנדל"ן שרשם משבר בעקבות המחסור בעובדים הזרים. אלו הובילו לעלייה משמעותית ביוקר המחייה.
שר הפנים משה ארבל, ממשיך בפועלו במאבק ביוקר המחיה. השר שיגר הבוקר (שני), מכתב חירום לשר האוצר בצלאל סמוטריץ' ולשר העבודה יואב בן צור, בעניין הפחתת אגרות עבור כמה ענפים במשק ואף לפטור חלק מהם מתשלום דמי היתר.

המכתב שנשלח על ידי השר משה ארבל, קרדיט: יח"צ
במכתב, השר ארבל פנה לשרי האוצר והעבודה וכתב כי: "אבקש לקבוע הפחתת אגרות ופטור מתשלום דמי היתר לעובדים זרים בענפי המשק כגון שיפוצים, תחבורה מסעדנות מסחר ושירותים ועוד".
בעניין הפחתת אגרות, כותב ארבל כי: "בהתאם להמלצת ועדת המנכ"לים הוא מבקש את הסכמתם לקבוע אגרות מופחתות לענפי משק וענפי משנה שונים (בהם מסעדות, מסחר ושירותים ועוד) ולפטור את חלק מהענפים גם מתשלום דמי היתר (בענפי השיפוצים, תחבורה ועתיקות)".
בנוסף, שר הפנים ביקש את הסכמתם לפטור מעסיק של עובד זר יומי מתשלום דמי היתר על מנת להאריך את הפטור מדמי היתר למעסיקים עבור עובדים ירדנים יומיים באזור אילת, לנוכח חשיבותם הכלכלית והמדינית.
על פי ארבל, פעולות אלו מהוות המשך ישיר לפעילותם הענפה של משרד הפנים ורשות האוכלוסין בשנה האחרונה להקל על מעסיקי עובדים זרים ועל המשק הישראלי בתקופת המלחמה ולהיאבק גם ובעיקר בשעה זו ביוקר המחיה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה