נדל"ן ותשתיות

נחשף: כמה עלה למשק הכישלון בטיפול בענף הנדל"ן במהלך המלחמה?

ישראל ספגה ירידה של 12-15 מיליון שקל בהכנסות ממיסים עקב כישלון המדינה בטיפול בנדל"ן, כך מעלה ניתוח כלכלי שערך ארגון הקבלנים והבונים מחוז ת"א והמרכז; יו"ר הארגון עמית גוטליב: "מי שישלם את המחיר הכבד על העדר גביית המיסים יהיו ילדינו שתילקח מהם הזכות לקורת גג"
מערכת ice | 
אתר בנייה-אילוסטרציה AI
ניתוח כלכלי שערך ארגון הקבלנים והבונים מחוז ת"א והמרכז חושף ירידה משמעותית של בין 12 ל-15 מיליארד שקל בהכנסות ממיסים בתחום הנדל"ן, כך אמר יו"ר הארגון עמית גוטליב בכנס השנתי של הארגון באילת. זאת, בשל היעדר טיפול ממשלתי במהלך ששת החודשים האחרונים. גוטליב האשים את הממשלה בכך שכשלה בהבנת הנזק הכלכלי האדיר שנגרם. "מי שישלם את המחיר הכבד על העדר גביית המיסים יהיו ילדינו שתילקח מהם הזכות הבסיסית ביותר, הזכות לקורת גג במדינה שבה הם חיים ותורמים, מתגייסים לצבא, נלחמים מול האויבים, מסכנים את החיים, אבל המדינה מפנה להם את העורף", אמר.
בהתייחס למצב השכירויות אמר גוטליב כי עליית הריבית הופכת את השוק לבלתי כלכלי. לדבריו, הפתרונות הזמניים שמספק משרד השיכון אינם מספקים ודרושה רוויזיה כוללת בתחום השכירויות. הוא הסביר כי כאשר נגרעות דירות משוק השכירות, ההיצע יורד אך הביקוש עולה, מה שגורם לעלייה במחירים ולעלייה במדד המחירים לצרכן. גוטליב קרא לנקוט בצעדים דחופים להורדת הריבית כדי למנוע החרפה של המצב הכלכלי. 

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, הביע בכנס דאגה מההשלכות הכלכליות של המצב הנוכחי ואמר כי האזהרות על הצורך בטיפול מהיר בענף הפכו לנורות אדומות בכלכלה. סרוגו קרא לממשלה לנקוט בפעולות מיידיות להקל על הקבלנים, במיוחד בנוגע לפיצויים על איחורים במסירות בשל המלחמה והיעדר עובדים.
סרוגו הדגיש את הצורך בהבאת עשרות אלפי עובדים זרים לענף הבנייה והעבודה עם פלשתינאים בתוך הקו הירוק. לדבריו, אם לא ייקלטו שלושים אלף פלשתינאים לעבודה, קבלני הביצוע הקטנים ימשיכו לקרוס ויהיה בלתי אפשרי לחזור להיקפי הבנייה הקודמים. הוא הדגיש כי ההשקעה בעובדים ישראלים ובטכנולוגיות חדשניות עשויה להניע את הענף ולסייע לכלכלה. "צריך לומר באומץ, אספקת עבודה לתושבי הרשות יכולה למנוע התלקחות", אמר.
עם זאת, אמר סרוגו, הטכנולוגיות החדשניות המיושמות בענף מפחיתות בהדרגה את התלות בכוח עבודה זר וזו הזדמנות לקדם את הענף שנים קדימה. לדבריו, ההתאחדות כבר החלה לפעול עם המדינה והקרן לעידוד ענף הבנייה, ובחודשים האחרונים הוכשרו מאות עובדים ישראלים ראשונים במסגרת תכנית הכשרה מקצועית. סרוגו קרא לממשלה להשקיע בצורה נרחבת יותר בתחום, והדגיש כי העובד הישראלי יהפוך למנוע הצמיחה של הענף בשנים הבאות – מהלך הכרחי להשגת עצמאות תעסוקתית ולבניית תשתיות העתיד של ישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה