נדל"ן ותשתיות

פרויקט ההתחדשות העירונית שלכם נתקע? עכשיו תוכלו לצאת מזה

"מחזירים את הכוח לדיירים": בחוק ההסדרים כבר אושר מתווה שמאפשר לבעלי דירות לבטל עסקת התחדשות עירונית תקועה. בחוק גם נקבע שבעלי הדירות יצטרכו לפצות את היזם, מה שאיפשר ליזמים להפעיל עליהם לחץ לא לבטל את העסקאות. כעת משרד המשפטים מפרסם תקנות חדשות שקובעות את גובה הפיצוי
מערכת ice | 
התחדשות עירונית-אילוסטרציה AI
באפריל השנה ביטלה המועצה הארצית לתכנון ולבנייה את תכנית תמ"א 38, בין היתר מכיוון שהליכי הרישוי מורכבים ופרויקטים נתקעו לאורך שנים. אחת הבעיות הגדולות של בעלי דירות שנכנסו לפרויקטים וגילו באמצע הדרך שחלום הדירה החדשה הולך ומתרחק מהם, היתה קושי לבטל את העסקה ולהחליף יזם בתקווה שהיזם החדש יצליח לקדם את הפרויקט.
בחוק ההסדרים כבר אושר מתווה שמאפשר לבעלי הדירות לבטל את העסקה אם היא לא מתקדמת בקצב סביר. בחוק גם נקבע שבעלי הדירות יצטרכו לפצות את היזם מכיוון שהוא כבר הסתמך על העסקה והוציא כספים כדי לקדם אותה – אבל בכמה? העמימות גרמה לכך שבעלי הדירות נכנעו ללחצים מצד היזמים לא לבטל עסקאות מחשש שעלויות הביטול יהיו גבוהות. 
בחוק נקבע ששר המשפטים יפרסם בהסכמת שר הבינוי והשיכון גובה פיצויים אחיד ליזמים, מה שיגביר את הוודאות לשני הצדדים בכניסה לפרויקטים של התחדשות עירונית. אתמול (שלישי) פרסם סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין את טיוטת התקנות להערות הציבור. התקנות גובשו יחד עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ובסיוע אנשי מקצוע.
הפיצויים בתקנות מתחשבים בסוג הפרויקט (פינוי בינוי או תמ"א 38 או תכנית חליפית) ובשלב שבו נמצאת העסקה.
כרמית יוליס, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה (משפט אזרחי): ״התקנות מחזירות את הכוח לדיירים״. 

טיוטת התקנות פורסמה באתר החקיקה הממשלתי. ניתן להעיר עליהן עד 27.8.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה