נדל"ן ותשתיות

חוק המטרו עולה לאישור במליאת הכנסת: מתי יתחילו העבודות?

שלוש שנים לאחר שהוגש לדיון במליאת הכנסת, חוק המטרו אושר לקריאה שניה ושלישית. כעת, היעד המרכזי של תומכי הפרויקט הוא להביא אותו לאישור במליאת הכנסת טרם היציאה לפגרה
מערכת ice |  1
רכבת המטרו (צילום יח"צ)
שלוש שנים לאחר שהוגש לראשונה לאישור במשכן הכנסת, ועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ יעקב אשר, אישרה הבוקר (שלישי) את חוק המטרו לקראת הקריאה השנייה והשלישית שתתקיים בשבוע הבא. כעת, האתגר הבא של תומכי הפרויקט הוא להביא את החוק לאישור הכנסת טרם היציאה לפגרה. 
בעיקרו, חוק המטרו מכיל את הלקחים מקווי הרכבת הקלה שפועלים נכון להיום ואף מסדיר את כל הנוגע לסנכרון לוח הזמנים של הגופים השונים בממשלה אשר לוקחים חלק בהקמת הפרויקט.
כמו כן, החוק שואף לייעל ואף להאיץ את תהליכי התכנון והביצוע של הפרויקט שנחשב לפרויקט התחבורתי הגדול, היקר והמורכב שבוצע בישראל עד כה. שינוי משמעותי שאושר בתיקון הנוכחי הוא הפחתה במס המטרו ששולם על ידי יזמי נדל"ן על פרויקטים אשר נמצאים בקרב לתחנות. המס ירד כעת מ-75% ל-60%, אך החל מ-2030 הוא צפוי לעלות ל-72%. 
למעשה, המדינה מצדיקה את המס הגבוה על ידי כמה טיעונים, ראשית בעובדה שהיא זקוקה למקורות מימון לפרויקט (שנעמד נכון להיום בעלות של 200 מיליארד שקל) ובעובדה שבעקבות הקרבה לתחנות המטרו הנכסים הללו צפויים לרשם עליות משמעותית במחיריהם. 
ח"כ יעקב אשר, יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ציין בישיבה כי: "קיימנו עשרות ישיבות ארוכות במהלכן ניתנה זכות דיבור לכל מי שרצה לטייב את הצעת החוק ובמיוחד לנציגי הציבור ובעלי העסקים. אני קורא למנהל התכנון לקדם במהרה את תמ"א 70 לשם קידומו של הפרוייקט החשוב הזה"
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    להתחיל עכשיו את העבודות על קווי (תוואי) מטרו
    דורון 07/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך עכשיו להתחיל את העבודות על שלושת קווי (תוואי) המטרו כמו שעובדים על שני קווי רכבת הקלה בגוש דן כי מצב בכבישים בכל הארץ הוא קטסטרופה. אחד משלושת קווי המטרו שהחשובים ביותר מבין שלושת הקווי מטרו הוא קו המטרו "m1" שמתחיל מרחובות, נס-ציונה, רמלה ולוד, ראשון-לציון, חולון, תל-אביב עד ערי השרון: הוד-השרון וכפר-סבא ורעננה והרצליה. להתחיל עכשיו את העבודות על קווי המטרו בלי לשאול את מירי רגב, היא כלומניכית
    סגור