נדל"ן ותשתיות
משרד התחבורה מבטיח מהפכה: כך ישראל תיראה עד שנת 2040
השיח סביב פרויקט המטרו העלה הילוך בתקופה האחרונה, עם ההבנה שמדובר בפרויקט בסדר גודל לאומי. במשרד התחבורה ונת"ע הצהירו כי עד שנת 2040, ישראל תהנה משלושה קווי מטרו, שני קווי רכבת קלה חדשים ושירותי אוטובוס מתקדמים. מה עשוי להפריע לחלום המדובר?
כבר שנים רבות שתל אביב מתנהלת כאתר בנייה בשל עבודות הרכבת הקלה – והגרוע עוד לפנינו. חסימות כבישים, הריסות של בניינים, ובעיקר הפרעות לתנועה. את קו האדום של הרכבת הקלה לקח כמעט עשור להשלים לאחר עיכובים חוזרים ונשנים וחריגות של מאות מיליוני שקלים מהתקציב, אבל במשרד התחבורה החליטו להסתכל באופטימיות על חצי הכוס המלאה ולהכריז: שני קווי רכבת קלה חדשים, שלושה קווי מטרו ושירותי אוטובוסים יעילים – עד שנת 2040.
כחלק מהפרויקט יוקמו לא רק קווי התחבורה הציבורית החדשה הכוללים בתוכם מערך מטרו ורכבות קלות, אלא גם מרכזי תחבורה משולבים (מתחמ"ים) אשר יקשרו בין כל סוגי התחבורה הציבורית ויוקמו לאורך תוואי המטרו. לצד כל מתח"ם צפויים לקום בנייני משרדים, מרכזי תרבות ופנאי, מסחר, בתי למון ועוד.
כפי שנכתב ב-ynet, בכירים במשרד התחבורה מאמינים כי מדובר במהפכה אשר תשנה את תל אביב, ותייצר מוקדי בילוי חדשים במקומות שעדיין לא נחשבים לפופולריים במיוחד. "המתח"מים יהיו המהות של פרויקט המטרו", אמרה נועה אורן, המשנה למנכ"ל מטרו בחברת נת"ע. כמו כן, משלחת של בכירים מהחברה יצאה לתחנות מטרו רבות בעולם במטרה ללמוד ולהבין איך התחנות ההלו צריכות להיבנות ולהיראות בישראל.
יש לציין כי למרות התקציב האדיר המושקע בפרויקט המטרו (לכל הפחות 150 מיליארד שקל), עלו חששות רבים בנוגע להצלחתו לצד ההגבלות שעשויה להציב ממשלת ישראל. ראשית, נושא הביטחון הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר עליהם צריך לשים דגש. מצד אחד יש לאפשר לנוסעים לעבור בין כל אמצעי התחבורה במהירות, ומצד שני יש למצוא דרך לבדוק ביטחונית את כל הנוסעים בצורה מהירה אך יעילה. כמו כן, הצורך להפעיל את המתח"מים בשבת הוא קריטי לצורך הפעלתו, שכן אם הם לא יופעלו, לא יהיה ניתן בפועל לוותר על שימוש ברכבים לטובת תחבורה ציבורית.
עוד ב-
נזכיר כי ברקע ההתקרבות של סין למה שכונה כ"ציר הרשע" (רוסיה ואיראן), ישראל מתנסה להתנתק מהתלות בה לצורך פרויקטי תשתיות גדולים כמו המטרו. לכן, לאחרונה ביקרה בדרום קוריאה משלחת ישראלית וזו בחנה את ההיתכנות כי חברות מקומיות ישתתפו בבניית הפרויקט, לאור הניסיון והידע הרב שיש להם בנושא.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(10):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
8.משרד ההבטחותדוד 05/2024/22הגב לתגובה זו0 0האם מדינת ישראל תתקיים עד 2040? 2. למשרד התחבורה לקח יותר מ17 שנים רק לתכנן שיפורים שעדיין לא מורגשים בארץ בנושא תחבורה ציבורית ובינתיים רק הרחיבו ושיפרו כבישים לטובת התחבורה הפרטית שמכניסה הרבה יותר כסף למדינה.!!!!.(מחירי המכוניות והמיסים עליהם,המיסים על הדלק , ביטוחים ועוד.) אז תעשו טובה,ואל תאמינו להבטחות של שרים ומשרדים ממשלתיים שיודעים לדחות, ולבזבז כסף מיותר על חשבון הציבורסגור
-
7.ריקבוןצדק תרדוף 05/2024/20הגב לתגובה זו0 0עד 2040 רקב תגמור ללקק את הרקטום של ביבי, שרה והילד z?? אתם מצפים להתפתחות התחבורה בארץ - תעיפו את רקב והמנכ"ל העסקן מהליכוד.כל עוד אנשים קרובים וחסרי כישורים לנהל מכולת שכונתית ינהלו את המדינה, לא בטוח שנדרוד עד 2040.תתעוררו שטופי מוחסגור
-
6.אין כמו התבורה של פעםיעקוב 05/2024/19הגב לתגובה זו2 0הרסו את התחבורה בנתניה בצע כסף הכול מי שמרויח זה החברות המפעילות התושבים רוצים תחבורה שהיתה פעםסגור
-
5.אין כמו פעםיעקוב 05/2024/19הגב לתגובה זו0 0התחבורה הציבורית נהרסה על ידי משרד התחבורה בנתניה ובכול הארץ לא עוצרים לא ממתינים קלומטרז רק לנסוע ללא תחנות מסודרות כמו פעם ללא נהגים סבלנים כמו פעם כסף כסף כסף והרס כול דבר טוב במדינה תשאלו את ציבור הנוסעים בנתניהסגור
-
4.מתכננים ל- 2040, יקרה ב- 2050אלי 05/2024/19הגב לתגובה זו0 0לא נולדנו אתמול, בפרויקטים כאלה הדבר הכי בטוח זה שיהיו עיקובים, 2040 זה נשמע רחוק אבל זה קצת יותר מ- 15 שנה, ולפרוייקט בסדר גודל כזה זה מעט מידי זמן. עדיף ללכת על הרכבל שבנו בחיפה, יותר מהר, קל לפרוס, אין סכנה מפגוע, מקסימום פגיעה היא קרון אחד עם 6 עד 12 אנשים, גם מתאים לתיירות גם עולה שבריר מחיר וגם יש ניסיון, למה לחשוב מסובך (שלא יקרה) אם אפשר ומתאים לחשוב פשוט? חוץ מזה, ישראל יכולה להתמחות בפתרון הזה ולמכור אותו הלאה למדינות אחרות. ב- 2050 יהיו כבר רכבים אוטונומים שינהגו בכבישים במהירות גבוהה, לא יתקעו ברמזורים (סינכרון ע"י מחשב) חשמליים ללא זיהום אוויר וגם עם יכולת להתחבר למעליות כדי להביא אותך לקומה הרצויה. המטרו כבר תהיה טכנולוגיה ישנה.סגור
-
3.עד 2040 לא תישאר כאן מדינת ישראלשלום, נוף הגליל 05/2024/18הגב לתגובה זו3 2מדינה שמסוכן לחזות בה כי הכל יכול להתרחש בה (לשלילי כמובן). עד 2040 נהפוך למדינה מוסלמית.סגור
-
אתה לא מעודכן, המציאות שונה בתכלית...אלי 05/2024/19הגב לתגובה זו1 0יש היום המוני מוסלמים שבוחרים להתגייר, הסיבה בעיקרה היא פחד מנקמת דם, אבל לא רק, יותר סביר שנמצא את עצמנו במדינת הלכה יהודית.סגור
-
2.2140, במקרה הטוב, אולי אם חמאס יחפור את המנהרות (ל"ת)א 05/2024/17הגב לתגובה זו9 0סגור
-
1.אג'נdה 2030 עד סוף שנתדוד 05/2024/17הגב לתגובה זו1 22030 לא יהיה לאזרחים לא רכוש ולא כסף, הממשלה העולמית תשלוט ולא יהיו ממשלות. יהיה צבא אחד עולמי, דת אחת עולמית (שהם יחליטו..שטן), מטבע דיגיטלי עולמי אחד. הקצבות מהממשלה ואין רכבים פרטיים, רק לאליטה מותר. תהיו צייתנים תעשו זריקות תקבלו תקציב, לא תנהגו כך יורידו לכם מהתקציב. לא יהיה לכם כלום אבל תהיו מאושרים....תמשיכו להאמין לממסד.סגור
-
עוד משיח שקראלי 05/2024/19הגב לתגובה זו0 0רשמנו, נתראה ב- 2030... 5+ שנים מהיוםסגור