נדל"ן ותשתיות

משרד התחבורה מבטיח מהפכה: כך ישראל תיראה עד שנת 2040

השיח סביב פרויקט המטרו העלה הילוך בתקופה האחרונה, עם ההבנה שמדובר בפרויקט בסדר גודל לאומי. במשרד התחבורה ונת"ע הצהירו כי עד שנת 2040, ישראל תהנה משלושה קווי מטרו, שני קווי רכבת קלה חדשים ושירותי אוטובוס מתקדמים. מה עשוי להפריע לחלום המדובר?
מערכת ice |  10
תחבורה ציבורית (צילום פלאש 90/ הדס פרוש, חיים גולדברג, עומר פיכמן)
כבר שנים רבות שתל אביב מתנהלת כאתר בנייה בשל עבודות הרכבת הקלה – והגרוע עוד לפנינו. חסימות כבישים, הריסות של בניינים, ובעיקר הפרעות לתנועה. את קו האדום של הרכבת הקלה לקח כמעט עשור להשלים לאחר עיכובים חוזרים ונשנים וחריגות של מאות מיליוני שקלים מהתקציב, אבל במשרד התחבורה החליטו להסתכל באופטימיות על חצי הכוס המלאה ולהכריז: שני קווי רכבת קלה חדשים, שלושה קווי מטרו ושירותי אוטובוסים יעילים – עד שנת 2040.
כחלק מהפרויקט יוקמו לא רק קווי התחבורה הציבורית החדשה הכוללים בתוכם מערך מטרו ורכבות קלות, אלא גם מרכזי תחבורה משולבים (מתחמ"ים) אשר יקשרו בין כל סוגי התחבורה הציבורית ויוקמו לאורך תוואי המטרו. לצד כל מתח"ם צפויים לקום בנייני משרדים, מרכזי תרבות ופנאי, מסחר, בתי למון ועוד.
כפי שנכתב ב-ynet, בכירים במשרד התחבורה מאמינים כי מדובר במהפכה אשר תשנה את תל אביב, ותייצר מוקדי בילוי חדשים במקומות שעדיין לא נחשבים לפופולריים במיוחד. "המתח"מים יהיו המהות של פרויקט המטרו", אמרה נועה אורן, המשנה למנכ"ל מטרו בחברת נת"ע. כמו כן, משלחת של בכירים מהחברה יצאה לתחנות מטרו רבות בעולם במטרה ללמוד ולהבין איך התחנות ההלו צריכות להיבנות ולהיראות בישראל.
יש לציין כי למרות התקציב האדיר המושקע בפרויקט המטרו (לכל הפחות 150 מיליארד שקל), עלו חששות רבים בנוגע להצלחתו לצד ההגבלות שעשויה להציב ממשלת ישראל. ראשית, נושא הביטחון הוא אחד המרכיבים החשובים ביותר עליהם צריך לשים דגש. מצד אחד יש לאפשר לנוסעים לעבור בין כל אמצעי התחבורה במהירות, ומצד שני יש למצוא דרך לבדוק ביטחונית את כל הנוסעים בצורה מהירה אך יעילה. כמו כן, הצורך להפעיל את המתח"מים בשבת הוא קריטי לצורך הפעלתו, שכן אם הם לא יופעלו, לא יהיה ניתן בפועל לוותר על שימוש ברכבים לטובת תחבורה ציבורית.
נזכיר כי ברקע ההתקרבות של סין למה שכונה כ"ציר הרשע" (רוסיה ואיראן), ישראל מתנסה להתנתק מהתלות בה לצורך פרויקטי תשתיות גדולים כמו המטרו. לכן, לאחרונה ביקרה בדרום קוריאה משלחת ישראלית וזו בחנה את ההיתכנות כי חברות מקומיות ישתתפו בבניית הפרויקט, לאור הניסיון והידע הרב שיש להם בנושא.
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    משרד ההבטחות
    דוד 05/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האם מדינת ישראל תתקיים עד 2040? 2. למשרד התחבורה לקח יותר מ17 שנים רק לתכנן שיפורים שעדיין לא מורגשים בארץ בנושא תחבורה ציבורית ובינתיים רק הרחיבו ושיפרו כבישים לטובת התחבורה הפרטית שמכניסה הרבה יותר כסף למדינה.!!!!.(מחירי המכוניות והמיסים עליהם,המיסים על הדלק , ביטוחים ועוד.) אז תעשו טובה,ואל תאמינו להבטחות של שרים ומשרדים ממשלתיים שיודעים לדחות, ולבזבז כסף מיותר על חשבון הציבור
    סגור
  • 7.
    ריקבון
    צדק תרדוף 05/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד 2040 רקב תגמור ללקק את הרקטום של ביבי, שרה והילד z?? אתם מצפים להתפתחות התחבורה בארץ - תעיפו את רקב והמנכ"ל העסקן מהליכוד.כל עוד אנשים קרובים וחסרי כישורים לנהל מכולת שכונתית ינהלו את המדינה, לא בטוח שנדרוד עד 2040.תתעוררו שטופי מוח
    סגור
  • 6.
    אין כמו התבורה של פעם
    יעקוב 05/2024/19
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הרסו את התחבורה בנתניה בצע כסף הכול מי שמרויח זה החברות המפעילות התושבים רוצים תחבורה שהיתה פעם
    סגור
  • 5.
    אין כמו פעם
    יעקוב 05/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התחבורה הציבורית נהרסה על ידי משרד התחבורה בנתניה ובכול הארץ לא עוצרים לא ממתינים קלומטרז רק לנסוע ללא תחנות מסודרות כמו פעם ללא נהגים סבלנים כמו פעם כסף כסף כסף והרס כול דבר טוב במדינה תשאלו את ציבור הנוסעים בנתניה
    סגור
  • 4.
    מתכננים ל- 2040, יקרה ב- 2050
    אלי 05/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נולדנו אתמול, בפרויקטים כאלה הדבר הכי בטוח זה שיהיו עיקובים, 2040 זה נשמע רחוק אבל זה קצת יותר מ- 15 שנה, ולפרוייקט בסדר גודל כזה זה מעט מידי זמן. עדיף ללכת על הרכבל שבנו בחיפה, יותר מהר, קל לפרוס, אין סכנה מפגוע, מקסימום פגיעה היא קרון אחד עם 6 עד 12 אנשים, גם מתאים לתיירות גם עולה שבריר מחיר וגם יש ניסיון, למה לחשוב מסובך (שלא יקרה) אם אפשר ומתאים לחשוב פשוט? חוץ מזה, ישראל יכולה להתמחות בפתרון הזה ולמכור אותו הלאה למדינות אחרות. ב- 2050 יהיו כבר רכבים אוטונומים שינהגו בכבישים במהירות גבוהה, לא יתקעו ברמזורים (סינכרון ע"י מחשב) חשמליים ללא זיהום אוויר וגם עם יכולת להתחבר למעליות כדי להביא אותך לקומה הרצויה. המטרו כבר תהיה טכנולוגיה ישנה.
    סגור
  • 3.
    עד 2040 לא תישאר כאן מדינת ישראל
    שלום, נוף הגליל 05/2024/18
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מדינה שמסוכן לחזות בה כי הכל יכול להתרחש בה (לשלילי כמובן). עד 2040 נהפוך למדינה מוסלמית.
    סגור
  • אתה לא מעודכן, המציאות שונה בתכלית...
    אלי 05/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יש היום המוני מוסלמים שבוחרים להתגייר, הסיבה בעיקרה היא פחד מנקמת דם, אבל לא רק, יותר סביר שנמצא את עצמנו במדינת הלכה יהודית.
    סגור
  • 2.
    2140, במקרה הטוב, אולי אם חמאס יחפור את המנהרות (ל"ת)
    א 05/2024/17
    הגב לתגובה זו
    9 0
    סגור
  • 1.
    אג'נdה 2030 עד סוף שנת
    דוד 05/2024/17
    הגב לתגובה זו
    1 2
    2030 לא יהיה לאזרחים לא רכוש ולא כסף, הממשלה העולמית תשלוט ולא יהיו ממשלות. יהיה צבא אחד עולמי, דת אחת עולמית (שהם יחליטו..שטן), מטבע דיגיטלי עולמי אחד. הקצבות מהממשלה ואין רכבים פרטיים, רק לאליטה מותר. תהיו צייתנים תעשו זריקות תקבלו תקציב, לא תנהגו כך יורידו לכם מהתקציב. לא יהיה לכם כלום אבל תהיו מאושרים....תמשיכו להאמין לממסד.
    סגור
  • עוד משיח שקר
    אלי 05/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רשמנו, נתראה ב- 2030... 5+ שנים מהיום
    סגור