נדל"ן ותשתיות

בשורה לנהגים בישראל: הכביש העמוס חולל מהפכה בדרכים

פרויקט המנהרות של כביש 16, זכה בפרס פרויקט התשתית המצטיין לשנת 2024 בכנס ה-14 לבנייה ולתשתיות של איגוד המהנדסים. הכביש, אשר נפתח בספטמבר 2022, יותר משנה לפני המועד המרכזי, היווה אתגר הנדסי. אורכו כ-6 ק"מ, וכולל בין היתר 4 מנהרות, 7 גשרים ו- 3 מחלפים. שאול רביבו, מנהל הפרויקט: "תכנון וביצוע קפדניים"
מערכת ice |  1
כביש 16 (אילוסטרציה) (צילום שפיר הנדסה)
פרויקט המנהרות של כביש 16, זכה בפרס פרויקט התשתית המצטיין לשנת 2024 בכנס ה-14 לבנייה ולתשתיות של איגוד המהנדסים שהתקיים באקספו תל אביב. הכביש, המקשר בין שדרות בגין בירושלים לכביש 1, פתח שער כניסה נוסף וחדש לבאי העיר ירושלים, ישירות לחלקים המערביים שלה. הכביש נבנה על ידי שותפות "שפיר-פיצרוטי", ומתופעל על ידי חברת בת של שפיר הנדסה שתהיה הזכיין והמתפעל של הכביש במשך 25 שנה, וזאת כפרויקט בשיתוף ופיקוח משרד התחבורה, משרד האוצר וחברת נתיבי ישראל. 
 
הכביש, אשר נפתח בספטמבר 2022, יותר משנה לפני המועד המרכזי, היווה אתגר הנדסי. אורכו כ-6 ק"מ, וכולל בין היתר 4 מנהרות, 7 גשרים ו- 3 מחלפים – מוצא, רבידה ובייט (סמוך לרחוב בייט, ולבית החולים שערי צדק). הפרויקט כלל גם שדרוג של מערכת הדרכים המקומית, שדרוג תשתיות קיימות ונטיעה של כ- 700 עצים חדשים. ייחודיותו של הפרויקט היא בשיטה בה בחרה המדינה להוציאו אל הפועל - בשיתוף המגזר העסקי הפרטי. הזכיין בבעלות שפיר הנדסה, מימן את הקמת הפרויקט בתמורה לתשלום עבור שנות התפעול והתחזוקה של מערכות המנהור והכביש. 

כביש 16 זכה בפרויקט המצטיין (צילום: שפיר הנדסה)
 
בסלילת הכביש העסיקה שותפות "שפיר-פיצרוטי" כ-1,000 עובדים בכל יום, בהם מיטב המומחים עתירי ניסיון בתחום המנהור מטעם פיצרוטי ומטעם שפיר, הסלילה, הגישור ועוד מספר רב של תחומי הנדסה אזרחית. בעברה השלימה שותפות שפיר-פיצרוטי את עבודות ההקמה של כביש 6 חוצה צפון הכוללים מעל 10 ק"מ של מנהרות ואת הקמת המנהרות של הרכבת לירושלים באורך כולל של כ-13.5 ק"מ אשר מהוות את המנהרות הארוכות במדינה.

(צילום: שפיר הנדסה)
 
שאול רביבו, מנהל פרויקט כביש 16 בשפיר: "מדובר בפרויקט הנדסי מורכב, אשר לווה בתכנון וביצוע קפדניים, וכלל אלמנטים הנדסיים ייחודיים כגון מחלפים בתוך מנהרות, עבודות מינהור בסביבת מגורים עירונית וכל זה בשיא תקופת הקורונה. ההקדמה ביותר משנה של פרויקט התשתית ההנדסי הלאומי הזה עומד לזכותה של שפיר, מחברות ההנדסה והתשתיות המובילות בישראל ושל פיצרוטי אשר הביאו ידע וניסיון בתחומי מינהור. אנו מודים לאיגוד המהנדסים על ההכרה ומצפים להמשיך להוביל בביצוע פרויקטים מורכבים של תשתיות לאומיות כגון המרכזים הלוגיסטיים של הצבא והקו הסגול של הרכבת הקלה בתל אביב".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    שאול תותח על (ל"ת)
    מקס 02/2024/22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור