מינויים

שירת הברבור: האולימפיאדה הקרובה תהיה האחרונה שלו

תומאס באך שהבהיר כי "אין שום סיכוי" שהמשלחת הישראלית לא תיטול חלק במשחקים שיתקיימו בקיץ בצרפת לא ימשיך לקדנציה נוספת
דוד זולדן | 
אולימפיאדת פריז 2024 (צילום shutterstock, freepik)
האולימפיאדה הקרובה תהיה האחרונה של תומאס באך בקדנציה שלו כנשיא הוועד האולימפי. באך הרגיע לאחרונה כשהצהיר כי אין שום איום על השתתפותה של ישראל במשחקים האולימפיים בקיץ, בפריז. ההודעה הגיעה בעקבות מספר פניות מצד איגודים שונים בעולם שקראו להוציא את ישראל מהמשחקים בעקבות מלחמת "חרבות ברזל".
אגב, הפנייה הרשמית והמשמעותית הגיעה דווקא מרוסיה, שהושעתה בין השאר מהמפעלים האולימפיים בעקבות הפלישה לאוקראינה לפני כשנתיים. בנוסף עלתה שאלה לגבי אבטחת המשלחת הישראלית , כשנבחרת הכדורגל, בין היתר, תיטול חלק במשחקים מחוץ לפריז. "מאז המתקפה על המשלחת הישראלית במינכן (1972) תמיד נקטנו בצעדים מיוחדים לשמירה על הספורטאים הישראלים", השיב באך. "זה יהיה נכון גם לגבי האולימפיאדה הקרובה והרשויות בצרפת, במארסי או בכל מקום בו יתמודדו הנציגים של ישראל, ערוכים לכך".
הצהרה דומה של ה-IOC כבר זכתה לפני מספר חודשים לביקורת חריפה ברוסיה, שם טענו כי מדובר בסטנדרט כפול. הספורטאים הרוסים כבר הושעו מאולימפיאדת החורף בבייג'ינג ב-2022 ולא ישתתפו במשחקים בפריז עקב המלחמה המתמשכת עם אוקראינה. הארגון האולימפי המליץ לפדרציות לאפשר לספורטאים רוסים ובלארוסים להשתתף כנייטרלים, אך השעה את הוועד האולימפי הרוסי (ROC) באוקטובר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה