קריפטו

בכירי הקריפטו מנתחים: האם סולנה היא קרן הסל הבאה?

בצל השקת קרנות הסל שהוכרזו החודשים האחרונים, כאשר האחת עוקבת אחרי הביטקוין והשנייה אחרי האת'ריום מסתמן שקרן חדשה עוקבת אחרי סולנה עתידה בקרוב להיכנס לשוק. מה הסיכוי שהקרן זו תאושר, כיצד זו תשפיע על השוק ומה קשורות הבחירות בארה"ב לכל זה? נבחרת הקריפטו עם כל התשובות
מערכת ice | 
גיא סרוסי, שאולי רג'ואן, ניר הירשמן, נעה משיח, חיים ונציה, ‏‏בן סמוחה, יובל רואש (צילום מקסים דינשטיין, יעל צור, איתמר אריאלי, shutterstock)
כחצי שנה אחרי השקת קרנות הסל (ETF) העוקבות אחר ביטקוין, ובעוד השוק מצפה לאישור סופי לקרנות עוקבות את'ריום, הוגשו בימים האחרונים בקשות ראשונות לאישור קרן סל עוקבת סולנה.
פנינו לבכירי הקריפטו בישראל על מנת להבין מה הסיכוי שהקרן הזו תאושר, איך היא עתידה להשפיע על השוק וכיצד הבחירות לנשיאות ארצות הברית, משפיעות על כל זה.
שאולי רג'ואן, שותף מנהל קרן הון סיכון Masterkey:
"מה שקורה בארה"ב זאת תופעה מדהימה. קריפטו ונכסים דיגיטליים הפכו מנושא שולי לנושא מרכזי שיכול להשפיע על תוצאות הבחירות. טכנולוגיה שהיא הכי לא פוליטית שיש, משמשת ככלי להתנגחויות ומלחמות פוליטיות. המזל הגדול שלנו כאזרחים שהטכנולוגיה היא באמת טובה עבורנו ולא ניתן לעשות עליה מניפולציות כמו שעושים בתעשיות אחרות.  האימוץ שלה הוא טוב לכולם, במיוחד לחלשים. וזה בגלל שיש אחדות לכלום".
"שלא תהיה פה טעות, לאחר שאתריום יתחיל להיסחר יוגשו עוד עשרות בקשות.  בעצם, כשרשות ניירות הערך האמריקאית אישרה את הבקשות לתעודת סל אתריום מסוג ספוט - נוצר חלל.  החלל נוצר מעצם העובדה שרשות ניירות הערך לא הגדירה איזה סוג נכס הוא טוקן של איתריום אבל,  בעקבות חוקים אחרים על נכסים שניתן לאשר לרישום, למעשה נקבע שאיתריום הוא לא מניה. מעצם הסלט הזה אין סיבה שלא יאושרו עוד עשרות רבות של מטבעות,  וככה נראה דור חדש של מוצרים מבוזרים בסביבות ריכוזיות".

שאולי רג'ואן. צילום: יעל צור
בן סמוחה, מייסד CryptoJungle וקהילת 'מדברים קריפטו':
"בעיניי הסיכויים לאישור של קרן סל לסולאנה בחודשים הקרובים נמוכים מאד. לרשות לני"ע בארה"ב (ה-SEC) יש המנדט לדחות את ההחלטה במשך קרוב לשנה. בעוד שהפסדיה המשפטיים של ה-SEC נגד תעשיית הקריפטו וחברות בה סוללים את הדרך לאישור במוקדם או במאוחר, ה-SEC תעשה להערכתי כל שביכולתה כדי לגרום לכך להיות כמה שיותר מאוחר - במיוחד כל עוד היו"ר גרי גנסלר עדיין מכהן.
אינני רואה את קרן הסל מאושרת לפני הבחירות בארה"ב והשבעתו של הנשיא, אלא במקרה הטוב ברבעון השני לשנת 2025. בעוד שנושא הבלוקצ'יין והקריפטו אכן לוהט ונמצא בכותרות בקונטקסט של הבחירות והתייחסות המועמדים השונים לנושא, נושאים כמו ביטקוין, סטייבלקוינס (מטבעות צמודי-דולר) ומטבעות דיגיטליים של בנקים מרכזיים (CBDC) נמצאים הרבה יותר במוקד מאשר על רגולציית ה-SEC ונסיונות האכיפה שלה.

בן סמוחה. צילום: איתמר אריאלי
חיים ונציה, מנכ"ל ומייסד Proxibit :
"שני מנהלי נכסים, VanEck ו-21Shares, הגישו השבוע בקשות להשקת קרנות סל (ETF) העוקבות אחרי סולנה (SOL). בקשות אלו מגיעות כחלק מהמגמה להכניס מוצרים מבוססי קריפטו לשווקים הפיננסיים המרכזיים. VanEck הייתה הראשונה להגיש את הבקשה, ואחריה 21Shares, מה שמצביע על עניין גובר בסולנה כמטבע בעל פוטנציאל צמיחה משמעותי".
"הסיכויים לאישור קרן סל של סולנה תחת ממשל ביידן הנוכחי נראים נמוכים, בעיקר בשל היעדר שוק נגזרים מוסדר עבור SOL והגדרת המטבע כנייר ערך על ידי הרשות לניירות ערך (SEC). עם זאת, אם דונלד טראמפ ייבחר מחדש לנשיאות ב-2024, הסיכויים לאישור קרנות סל של סולנה עשויים לעלות באופן משמעותי בשל תמיכתו בקריפטו והעמדות החיוביות שלו כלפי מטבעות דיגיטליים".

חיים ונציה, צילום: יעל צור
"VanEck ו-21Shares מציעות את הקרנות הללו במטרה להעניק למשקיעים גישה נוחה ובטוחה להשקעה במטבעות דיגיטליים, תוך ניצול היתרונות של סולנה כמו מהירות עסקאות גבוהה ועמלות נמוכות. אישור קרנות סל אלו עשוי לסייע בהגברת הביקוש למטבעות דיגיטליים ולתרום לצמיחתם בשוק הפיננסי".
"בכל מקרה, יש לזכור כי תחום הקריפטו מאופיין בתנודתיות גבוהה ואי ודאות רגולטורית. לכן, חשוב לבצע ניהול סיכונים קפדני ולהיות מודעים לסיכונים הפוטנציאליים הכרוכים בהשקעות במטבעות דיגיטליים".
ניר הירשמן, מנכ"ל פורום חברות הקריפטו בלוקצ'יין והווב 3:
"מהרגע שאושרו etf על ביטקוין ואיתריום, היה ברור כי אין מניעה לאשר etf על כל נכס דיגיטלי אחר. סולנה תאושר ובעתיד נראה etf על כמעט כל נכס דיגיטלי פופולרי. את השינוי הזה ניתן לזקוף לזכות מהלך משמעותי שערכו חברות הקריפטו וה web3 בארה"ב. יוזמת stand with crypto,  אותה יזמה קוינבייס, הצליחה לשנות את השיח בארה"ב- לא רק בחקיקה אלא אפילו במרוץ לנשיאות. הציבור הבהיר לנבחרים שלו שקריפטו הוא משהו שהוא רוצה, והפך את המטבעות הדיגיטליים לנושא במערכת הבחירות, שלכל מועמד צריכה להיות מדיניות לגביו".

ניר הירשמן. צילום: יעל צור
"ראוי שגם בישראל נאמץ את התפיסה הזו ונצלול לעומק לתחום שישנה את האינטרנט בעשור הקרוב. המחוקקים בישראל כבר מבינים את זה, ובעזרתם, אני מקווה שגם בישראל נשמע בקרוב בשורות גדולות עבור הקריפטו".
יובל רואש, מנכ"ל Bits of Gold הפלטפורמה הישראלית המפוקחת למסחר במטבעות דיגיטליים:
בשבוע האחרון, נרשמה הפתעה שטומנת בתוכה ציון דרך משמעותי עבור כל תעשיית הקריפטו כאשר תוך פחות מיממה הוגשו לרשות ניירות ערך האמריקאית שתי בקשות ראשונות לאישור קרן סל עוקבת סולנה. ע"י חברת ניהול הנכסים VanEck, וחברת Shares21. תעשיית הקריפטו המתבגרת מלמדת אותנו שלכל אירוע משמעותי יש כוחות וסיבות שמניעים את התעשייה לאירועים משני משחק בדיוק כמו שראינו בסוף השבוע האחרון. 
מאחורי הבקשות לאישור קרנות עוקבות סולנה, עומדות שתיים מהחברות המנוסות בענף: VanEck היא חברת ניהול נכסים המנהלת למעלה מ-90 מיליארד דולר, ו-Shares21 כבר מציעה קרן עוקבת ביטקוין וקרנות של חוזים על האת'ר ועל הביטקוין. חשוב לציין כי נכון לכתיבת שורות אלו, רשת סולנה לא עונה בכלל על דרישה מקדמית של רשות ני"ע האמריקאית תחת ביידן לאישור קרנות עוקבות קריפטו, והעובדה שהבקשות הוגשו למרות העמדה של הרשות לניירות ערך הביאה פרשנים להעריך כי שתי החברות "בונות" על בחירה של טראמפ לנשיאות ארה"ב שכן הוא נחשב כבר היום לנח יותר עבור תעשיית קריפטו. 
הפרשנים בארצות הברית ובינהם ג'יימס סייפרט, אנליסט בלומברג אינטליג'נס, מצטרפים להנחה כי "הגשת הבקשה לאישור קרן עוקבת סולנה על ידי VanEck היא סוג של אופציית Call על הבחירות בארה"ב.
אך עליות לחוד ומציאות לחוד, קשה להעריך מה תהיה ההשפעה של התהליכים המורכבים הללו, שנמצאים כרגע בשלבים ראשוניים וצפויים לקחת עוד זמן רב. ניסיון העבר עם הביטקוין מלמד שאישור קרנות ETF על המטבע תורם להזרמת ביקושים מצד קהלים שלא משקיעים במטבע באופן ישיר ומצד גופים מוסדיים גדולים.
*  אין לראות בכתוב במאמר זה כהמלצות רכישה למשקיעים
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה