דעות

מה משותף ללימור לבנת ויאיר אבידן? פופוליזם זול ופמיניזם מזויף

אבידן הצטרף לקרקס ליצני החצר ושופרות השמאל - היוצרים לעצמם מציאות אלטרנטיבית ובדיונית הלקוחה כנראה מסיפורי אגדות. לשיטתם, אם יחזרו על שקר שוב ושוב ושוב - הוא ייהפך באורח פלא לאמת. אז זהו שלא
מאי גולן
האמת שהתלבטתי אם להגיב ליאיר אבידן - המפקח על הבנקים לשעבר, ולדברי ההבל שכתב במאמרו. 
אבידן הצטרף לקרקס ליצני החצר ושופרות השמאל - היוצרים לעצמם מציאות אלטרנטיבית ובדיונית הלקוחה כנראה מסיפורי אגדות. לשיטתם, אם יחזרו על שקר שוב ושוב ושוב - הוא ייהפך באורח פלא לאמת. אז זהו שלא.
לו אדם זר היה עוקב אחר ערוצי התקשורת בשבוע החולף, ודאי היה חושב לעצמו כי המשרד לשוויון חברתי וקידום מעמד האישה פועל במרץ לאפליית נשים, להדרתן והינו האחראי הבלעדי ליצירת הפערים המגדריים שנוצרו במשך עשרות שנים במדינת ישראל.
לצערי, אבידן אינו פועל בגפו והוא חלק מקמפיין מתוזמר המובל ברובו ע״י חברות הקרקס הנודד המכנות את עצמן ״פרשניות״, אך למעשה אלו פוליטיקאיות כושלות שנבעטו ע״י מצביעי הליכוד ורק מחכות להזדמנויות כגון נפילת הצעת החוק בשבוע החולף לייצוג נשים בדירקטוריונים בחברות ציבוריות. העובדות לא משנות, הקונטקסט חסר משמעות, רק זמן המסך והכותרת חשובים!
זאת המשוואה החדשה בערוצי התבהלה. ככל שיתקפו יותר שרות מהליכוד באמצעות פופוליזם מהזן הנחות ביותר, כך זמן המסך יגדל, כך יזמינו אותן שוב לאולפן כדי להכפיש ולבזות. והמראיינים עצמם? מתחרים עם אותן נשים מי יתקוף באופן קולני ורם יותר.
לעצם העניין (ובניגוד מוחלט לדבריו של אבידן, לבנת, ח"כ לשעבר קרן ברק שנבעטה מרשימת הליכוד, חברות הכנסת מהאופוזיציה המופקרת ועוד..), אני מאמינה בכל מאודי כי חקיקה מחייבת תביא להשתתפות ישירה של נשים בתהליכי קבלת החלטות במגזר העסקי בו קיימים פערים גדולים בשיעורי ייצוג נשים בדירקטוריונים, במינויי המנכ"ליות ובתפקידים בכירים.
יתרה מכך, ייצוג נשים יעודד עולם עבודה מותאם יותר מבחינת איזון בית עבודה ועשוי להשפיע גם על סוגיית פערי השכר וייצוג הנשים בהנהלות. פרספקטיבה מגדרית ופרספקטיבה של אוכלוסיות גיוון נדרשת בעמדות קבלת ההחלטות בחברות הציבוריות ואף עשויה להועיל כלכלית למשק.
ועכשיו לעובדות; כל הצעת חוק ממשלתית, במיוחד בנושא כבד משקל כגון זה מצריכה עבודת מטה מקצועית ומעמיקה עם משרד המשפטים (ראו חוו"ד משרד המשפטים), וזאת לשם בחינת כתיבת ההצעה ההולמת את המגמה העולמית והסטנדרטים הראויים.
ההצעה הנ״ל עוררה קשיים משמעותיים, בין היתר מבחינת הנורמות של המשפט הציבורי לבין הוראת ממשל תאגידי החלה בחברות בסקטור הפרטי.
מבלי להיכנס יתר על המידה למספרים והשוואות בינ״ל, אין לנו שום רצון לשפוך את התינוק עם המים, קרי להעביר הצעת חוק בלתי הולמת וחסרת אחריות רק כדי ליחצן פמיניזם מזויף שהקשר בינו לבין קידום נשים אמיתי הוא מקרי בהחלט.
מה כן הוסכם? שתבוצע עבודת מטה משותפת בין הרשות לקידום מעמד האישה הנמצאת תחת סמכות משרדי ובין משרד המשפטים כדי להגיע יחדיו לנוסח שקול ואחראי המוסכם על שני הצדדים.
לצערי, תרבות ה'קליקבייט' והכותרות הדמגוגיות הפכו ל'בון-טון' החדש, וכל עיסוק במהות ובתוכן נדחק הצידה.
יכולתי להצביע בעד או להתחמק מההצעה - שהרי זה היה הדבר הקל ביותר לעשות, אך מה לעשות שאני לא פופוליסטית בשקל תשעים, ואני מחויבת לעבודה אמיתית - שהיא חוק טוב ונכון שיהיה מוסכם על כלל החברים בכנסת ישראל; אך האמת היא שפשוט לא באמת היה עם מי לדון בצד השני - שכל רצונו היה לקטוף עוד כותרת שקרית בערוצי התעמולה והתבהלה.
וכך מצאתי את עצמי נרדפת ע״י מספר עיתונאים, פרשנים בעיני עצמם וחברות קרקס שדיברו גבוהה גבוהה על זכויות נשים, אך כל מטרתן היא לתקוע עוד מקל בגלגלי ממשלת ישראל. 
כשרה הממונה על שוויון חברתי ובתוכו גם קידום נשים בישראל, אני מתחייבת להמשיך ולפעול ביחד עם משרד המשפטים ויתר משרדי הממשלה בנחישות רבה כדי להביא לצמצום פערים מגדריים, לייצוג נשי מגוון ונרחב הכולל את כל חלקי החברה, ולא רק צד אחד מסוים, ובעיקר - להמשיך ולעבוד למען עם ישראל כולו.
הכותבת: מאי גולן, השרה לשוויון חברתי וקידום מעמד האישה מטעם הליכוד
תגובות לכתבה(19):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 17.
    בתמונה רואים שמספיק אצבע כדי לתמוך בראש הריק והמרוטש של
    שמשון 07/2024/18
    הגב לתגובה זו
    2 2
    גם אם תחליפי צלם,זה לא יעזור חלוללללה, השרה לשוויון , גולן = רגב = ערסלם !!! ליכוד מילכוד , ז׳בוטינסקי ובגין חתכו לעצם את הורידים בקבר !!
    סגור
  • 16.
    מהאניטליגנטיות ביותר שהיו לנו אי פעם, הפעילות והמועילות
    חברות הליכוד היום הן 07/2024/16
    הגב לתגובה זו
    3 3
    והתורמות לכלל החברה הישראלית. כמות הנשים בעמדות מפתח זינקה, ועוד תזנק אודות לפועלה של מאי גולן, להוכחה אפשר לראות את כמות המנכליות בחברות הממשלתיות! כל הכבוד מאי גולן וכל הכבוד לממשלה שלנו.
    סגור
  • 15.
    נו שויין...מאי גולן הפמיניסטית מהישבן
    אמיר 07/2024/15
    הגב לתגובה זו
    7 2
    כבר הוכח שוב ושוב כי מדובר באחת המובילות בנבחרת הכישלונות של הליכוד שהגעת לתפקיד קשורה להעדפות המיניות שלאחד, נהנתן סגול שיער. אין טעם להתייחס לכל השאר - גיבוב של שטויות וקללות.
    סגור
  • 14.
    ערוצי התקשורת
    צפוני 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    3 1
    עכשיו המבחן שלך מאי גולן, להראות לרוב העם שאת בניגוד להרבה מחברייך, לא נכנעת לזעקות הקיקיוניות שיוצאות מערוצי האפס, ובכך תוכיחי שאת מנהיגה עתידית.
    סגור
  • 13.
    מאי גולן
    איצקו 07/2024/13
    הגב לתגובה זו
    10 4
    מיותרת לחלוטין.
    סגור
  • טען עוד
  • 12.
    מאז שאיילה חסון עזבה
    מיקי 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    6 2
    דרוקר מקושש את כל הלשעברים שנבעטו החוצה מהליכוד ומקשקשים את עצמם לדעת בתוכנית שלו. מובילים:לימור לבנת, ש"ש ועוד כמה מעקמי אף כמאמר בגין. העיקר שיהדהדו את דבריו של דרוקר. איכסה פיכסה.
    סגור
  • 11.
    שאפו השרה גולן
    ליאון מימרן 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    8 4
    הם אלופים בליצור חקיקה דמגוגית בכדי לנסות להבאיש את נבחר הציבור שידעו מראש שיצביע נגד. החוק היה פשוט רדוד. מזכיר את הרדידות לא רק של מי שנפלט ממפלגת הליכוד אלא גם את הרדידות הלפידיסטית, הכולל כמובן תרנגולות מקרקרות.....
    סגור
  • 10.
    טור ? בקושי כמה דמעות.. (ל"ת)
    שירי 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 9.
    כשהיא מדברת על חזרה, שוב ושוב, על שקר, הדמות הראשונה
    סימלנו 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    6 4
    והמתבקשת שקופצת לי הוא האדון שלה, ביביהו, וע"כ יעידו רוב שליטי ותושבי העולם...
    סגור
  • 8.
    מאי
    שמואל 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    10 4
    מה משותף לשרה לקידום השוויון ומעמד האשה שמצביעה נגד חוק לקידום הנשים וחוץ מלגנוב משכורת של שר מהמדינה מעל שנה וחצי לא עשתה דבר אחד בתחום. אשה בלי מצפון ודרך ארץ. פשוט בושה. ביום כיפורים הקרוב כדאי שתישן בביית הכנסת לאור חשבון הנפש הארוך שהיא צריכה לעשות.
    סגור
  • 7.
    בכיינית
    ריקלין 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    10 6
    אף אחד לא רודף אחרייך. הרי לא נבחרת בפרימריז, הקיסר קידם אותך, כך שברור שזאת שירת הברבור שלך בכנסת. את מי את מענינת? שיקרת לגבי היותך דוסית, את הבאת לכנסת רמת ביטוי של ביוב מצחין. חבל על כל מילה לגבייך. תתאידי מחיינו. פוסטמה.
    סגור
  • 6.
    הפוסלת במומה פוסלת
    יערה 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    8 7
    כנראה שביקורתו המוצדקת של יאיר ארבידן נגעה כמה נקודות רגישות, אין דרך אחרת להסביר את התגובה הארסית והמכוערת הזאת וזה עוד לפני שנדבר על רצף השקרים וההבלים שכתובים פה. מאי גולן - רואים לך.
    סגור
  • 5.
    מאי גולן
    אבנר 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    9 6
    בן אדם לא חכם ולא תורם לחברה, מחכים לך בארומה
    סגור
  • 4.
    אומללה (ל"ת)
    לס 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    7 5
    סגור
  • 3.
    מאי
    מתי 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    4 4
    גולן אישה שטן!
    סגור
  • 2.
    לימור לבנת
    הגאון 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    3 2
    עד כמה לימור לבנת פמניסטית. ובעד העצמת נשים וכ"ו. בשישי האחרון הפמניסטית הדגולה ישבה לצד השר לשעבר מאיר שטרית. והמבין יבין. הכל פופוליזם זול!!!
    סגור
  • 1.
    מאי גולן את מדהימה את חזקה עוצמתית ומוכשרת בטירוף
    בוחר בך 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    5 14
    הנאומים שלך בכנסת נגד "חם צוואר" חשפו את פרצופו האמתי. עליו אמר מבקר המדינה לשעבר יוסף שפירא כי אהוד ברק קנה שלטון בכסף ! בפרשת העמותות הפיקטיביות !.עלי והצליחי מאי גולן.
    סגור
  • ציטוט שקרי כמובן
    קליאו 07/2024/13
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לפי אתר "המשרוקית" שכל מטרתו חשיפת שקרים שמופצים ברשתות החברתיות ובתקשורת, המשפט "קנה שלטון בכסף" לא נאמר על ברק, לא נאמר על ידי המבקר יוסף שפירא, לא נאמר בשנת 1999, וכמובן שלא התייחס ל"פרשת העמותות הפיקטיביות" - פרשה שלא הייתה ולא נבראה והיא בעצמה פיקציה. גם כל סיפורי ה"חם צוואר" הוכחו מזמן כשקריים, ורק ביביסטים מסוגך ממשיכים לפמפם אותם מתוך מחשבה שלציבור יש זכרון קצר, ורובנו לא נטרח לחפור בעבר רק כדי להפריך את כל שקרי הימין. עם כל כך הרבה שקרים באמתחתך, לא פלא שאתה רואה בגולן אשה "חזקה עוצמתית ומוכשרת בטירוף". המילה היחידה הנכונה בכותרת שלך היא "בטירוף".
    סגור
  • תודה אמא (ל"ת)
    מאי 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור