תקשורת ומדיה

יוסף חדאד בתגובה תקיפה לסערת הדסקיות באוניברסיטת תל אביב

פעיל ההסברה יוסף חדאד הגיב בזעם לסערת הדסקיות באוניברסיטת תל אביב: "קורא לכל סטודנט ולכל מרצה שם - תגיעו עם הדיסקית בגאווה וגם תמלאו את האוניברסיטה שבכל קיר שם יהיו תמונות החטופים ומי שיש לו בעיה עם זה שיילך לרצף את הים!"
תום נחום |  1
יוסף חדאד (צילום מסך קשת 12)
פרופסור סיון טולדו, ראש ביה"ס למדעי המחשב באוניברסיטת ת"א, ביקש מהמרצים בביה"ס שלא להגיע עם דסקית חטופים או הכיתוב המוכר של "ביחד ננצח", בטענה שזה עלול לעורר שיח בקשר למלחמה או תגובות קשות. מהאוניברסיטה מסרו: "הפרופסור המליץ לחברי הסגל כיצד לנהוג מתוך רצון לבודד את התלמידים מהסחות דעת".
מי שהגיב לנושא הוא פעיל ההסברה הישראלי יוסף חדאד, שכתב בתגובה על כך לצד תמונה שלו עם דסקית: "ראיתי שפורסם שבבית הספר למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב ביקשו להימנע מלהגיע לכיתות עם דיסקית חטופים- אז אני קורא לכל סטודנט ולכל מרצה שם- תגיעו עם הדיסקית בגאווה וגם תמלאו את האוניברסיטה שבכל קיר שם יהיו תמונות החטופים ומי שיש לו בעיה עם זה שיילך לרצף את הים!".
 
הבקשה הגיעה ערב פתיחת שנת הלימודים האקדמית והופנתה כלפי המרצים, ולהם כתב: "קשה ללמוד וללמד בזמן מלחמה. למי שהיו או עדין מגויסים ולמי שיקיריהם נפגעו המעבר קשה במיוחד". הוא הוסיף כי מטרתו היא "לספק סביבת למידה שתמזער ככל הניתן את הסחות הדעת שעלולות לנבוע מהמלחמה ותאפשר לסטודנטים וסטודנטיות להתרכז בלימודים במצב קשה".
פרופ' טולדו כתב כי "הימנעות של סגל ההוראה מסממנים של אבל אינה מביעה העדר אמפתיה ואינה מזלזלת בשכול ובהקרבה של החיילים והחיילות", וציין כי: "אפשר בהחלט להתבטא ולהשתתף בצער המשפחות, אבל במקום אחר ובזמן אחר שבו איינו מלמדים. את הסחות הדעת שבשליטתנו ננסה למזער".
לאחר שנוצרה סערה סביב הבקשה השנויה במחלוקת של איש ההוראה, הוא הוציא הודעה ובה הסביר את כוונתו ההתחלתית: " מאז אירועי ה-7 באוקטובר ליבי יוצא לחטופים, לחיילי צה"ל שנלחמים בגבורה למען המדינה, למי שנפגעו ופונו, ולמשפחות. פעלתי כמיטב יכולתי מאז במסגרת תפקידי לסייע, להקל, ולתמוך בהם".
"המלחמה והטראומה של ה-7 באוקטובר מקשים להתרכז בהוראה ובלימודים", הסביר. "מכתבי לסגל ההוראה היה מיועד ליצור סביבה שמאפשרת ריכוז בלימודים, תוך שימוש בכלים שאני סבור שאינם מזיקים לאיש, ודאי שלא לחטופים. אם המכתב לא הובן כהלכה, אני מצטער על כך מאוד".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מחפש צומי (ל"ת)
    יעקב 01/2024/02
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור