תקשורת ומדיה

מגיש ערוץ 14 קורא למרד: "דיקטטורה משפטית, גניבת הדמוקרטיה"

מגיש ערוץ 14, שמעון ריקלין, תקף בחריפות אחרי פרסום טיוטת פסק הדין הדרמטי של בג"צ: "אם מישהו חושב שאנחנו נסכים שבג"צ יגנוב את הדמוקרטיה ואת הקול שלנו בבחירות. הוא טועה ובגדול. לא יקום ולא יהיה"
תום נחום |  3
ערוץ 14 (צילום מסך)
על פי פרסום ראשון מטלטל אמש (רביעי) של עמית סגל בחדשות 12, על פי טיוטת פסק הדין הדרמטי של העליון, בג"ץ צפוי לפסול על חודו של קול את ביטול עילת הסבירות, זו שאמורה הייתה להביא את "המהפכה המשפטית".
מי שהגיב לנושא ולחשיפה של סגל הוא מגיש ערוץ 14, שמעון ריקלין, שכתב כך בתגובה להחלטה הצפויה בבג"ץ: "רק רוצה להבהיר. שלמרות המלחמה. ולמרות הסרבנות לפניה. ולמרות שנאת הדת והדרתה מהמרחב הציבורי. ולמרות האיומים שלא יהיה צבא. ולמרות ניסיונות ההמרדה. ולמרות הפגיעה הכלכלה. אם מישהו חושב שאנחנו נסכים שבגצ יגנוב את הדמוקרטיה ואת הקול שלנו בבחירות. הוא טועה ובגדול. לא יקום ולא יהיה".
כאשר נשאל על ידי הצייצנית סיגל אלמליח 'כן? מה נעשה שמעון? מה שעשינו בזמן שהקפלניסטים הבעירו את המדינה?', השיב ריקלין כך: "בשלב ראשון נחוקק שוב את אותו החוק. בשלב שני נוריד את הכפפות מול הדיקטטורה המשפטית. ונחזיר את הרפורמה המשפטית. אני בטוח שגם בוחרי גנץ וליברמן מבינים שמדובר בשודדים חצופים שהגיע הזמן לשים אותם במקומם".
 
על פי הטיוטה, שמונה שופטים, בראשם הנשיאה חיות, מתכוונים לפסול את החוק ובכך לבטל חקיקת יסוד של הכנסת. מולם, שבעה שופטים, בהם סולברג, צפויים להכשיר את ביטול עילת הסבירות. עקרונית, יש סיכוי קטן שהתוצאה תשתנה, מכיוון שכעת קורא כל שופט את פסיקותיהם של 14 עמיתיו ומגיב.

מתוך טיוטת פסק הדין בנושא פסילת עילת הסבירות, הנשיאה אסתר חיות טענה: "חוק היסוד מהווה סטייה ניכרת מ'החוקה בהתוות' ועל כן חייב היה להתקבל בהסכמה רחבה, ולא ברוב קואליציוני דחוק"
מתוך טיוטת פסק הדין בנושא פסילת עילת הסבירות של השופט עופר גרוסקופף: "הפטור ניתן לעומדים בראש הפירמידה – אך הדרישה להחיל עליהם את שלטון החוק היא בליבת הציווי כי אין אדם שאינו כפוף לשלטונו של החוק"
מתוך טיוטת פסק הדין בנושא פסילת עילת הסבירות השופט יחיאל כשר: "אין מדובר בחששות בעלמא ואין עסקינן ב"מכה קלה בכנף", לא על עניין של מה בכך נאבקו מי שנאבקו, והתנגדו מי שהתנגדו לתיקון זה. אולם, מלאכת חקיקת חוקי היסוד מצויה בסמכותה של הכנסת ולא של בית משפט זה".
מתוך טיוטת פסק הדין בנושא פסילת עילת הסבירות השופט נועם סולברג: "עימי בעמדתי (שלא לפסול חוקי יסוד) ניצבים רוב שופטיו ונשיאיו של בית משפט זה". סולברג למשל מציע לעמיתיו התומכים בפסילה להסתפק בהחזרת החוק לכנסת.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    בשביל למות בעזה אנחנו טובים. בג"ץ גונב את הדמוקרטיה
    גיא 12/2023/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    דיקטטורת בג"ץ לא עוצרת גם במלחמה. לא ניתן לזה לקרות. אליטת שמאל מנותקת משתלטת על סמכויות לא לה. אתם מיעוט ותנהגו כמו מיעוט. לא ניתן לזה לקרות.
    סגור
  • 2.
    בג"צ
    יפה סופר 12/2023/29
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ריקלין צודק שופטים שוטטים
    סגור
  • 1.
    ערוץ14 (ל"ת)
    יפה סופר 12/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור