תקשורת ומדיה

הזוועה נחשפת: משפחות התצפיתניות שנפלו ביקרו בחמ"ל השרוף

מסכים שבורים, עמדות ריקות וריח נוראי - הורי התצפיתניות שנפלו במוצב נחל עוז ביקרו בחמ"ל השרוף וניסו להבין את גודל האירוע בו החיילות איבדו את חייהן. "הן היו בחיים והיה ניתן להציל אותן", אמר אבא של רוני אשל ז"ל
מערכת ice | 
קיבוץ ניר עוז לאחר פלישת מחבלים (צילום פלאש 90/ אריק מרמור)
עשרות חיילים נהרגו במתקפה ב-7 באוקטובר על מוצב נחל עוז. החיילים נאבקו שעות בידי המחבלים שלבסוף שרפו כליל את החמ"ל. תיעודים חדשים חושפים את המראות הקשים מאותו המוצב, למעלה מחודשיים לאחר המתקפה הנוראית.
ע"פ פרסום של חדשות ערוץ 12, המוצב שרוף לגמרי, העמדות ריקות והמסכים שבורים. המשפחות השכולות במה שנשאר מהחמ"ל של המוצב, כשבפיהן שאלות רבות על המחדלים של אותה השבת השחורה. אייל אשל, אביה של רוני אשל ז"ל, אמר בריאיון: "קשה לחשוב שכל כל זה היה יכול להימנע אם היה למשל סולם מילוט בשירותים". הוא הוסיף בהמשך כי המתקפה התרחשה רק בשעות הצהריים, "הן היו בחיים והיה ניתן להציל אותן".
 קרדיט: חדשות 12
בריאיון שנתן הסביר אשל על הפתרונות שלטענתו היו יכולים להציל את הבנות. הוא טען כי החיילות כלל לא ידעו מה לעשות במצב של חדירת מחובלים, וכי אף אחד לא תיאר לעצמו שתרחיש כזה יקרה – אפילו שהבסיס נמצא במרחק של מאות מטרים בודדים מהגבול עם רצועת עזה.
אשל הוסיף כי זו לא הפעם הראשונה בה הוא מבקר במקום, והוא למעשה הגיע לבסיס ימים בודדים לאחר תחילת המלחמה יחד עם כוח צבאי. הוא סיפר כי האזור כולו היה ממולכד, ונפרסו מטעני חבלה רבים לצד ציוד אישי של חיילים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה