תקשורת ומדיה
ארגון פתחון לב מזהיר: "עלייה דרמטית בפניות בנושאי תעסוקה"
החל מה-15.10, מוקד 'זכות בקלות' של 'פתחון לב' הורחב ומטפל במימוש זכויות בנושאים הקשורים למלחמה. המוקד רשם עלייה דרמטית בכמות הפונים בנושאי תעסוקה, מה שמעיד על אתגרים רבים בתחום אליהם נקלע המשק עם הזמן שחולף
מוקד 'זכות בקלות' מבית 'פתחון-לב', מעניק בימות שגרה סיוע אישי ולווי מקצועי וטלפוני, לכל תושבי ישראל במימוש זכויותיהם במגוון נושאים, חינם וללא כוונת רווח. מאז פרוץ המלחמה, המוקד מסייע בנושאים בכלל הזכויות והשירותים הקשורים למצב הביטחוני, בהם עבודה ותעסוקה, זכויות אנשי מילואים, פגיעות פיזיות ונפשיות, פגיעות ברכוש ועוד.
במסגרת זו טופלו בהצלחה 2,631 פונים שהתקשרו לקבל סיוע במיצוי זכויות ומדי שבוע מגיעות מאות פניות נוספות. נכון לכעת, כחודש מתחילת פעילות המוקד, 'בפתחון-לב' הצליחו לסייע במימוש זכויות של כ-2 מיליון ₪ עבור הפונים למוקד.
יחד עם זאת בארגון יודעים לספר כי ככל שעובר הזמן, מורגשת מגמת עלייה משמעותית בשיעור הפונים למוקד בתחום התעסוקה וזכויות עובדים, בהם אחוז גבוה בנושאי חל"ת, עיכוב תשלומי שכר ונושאי הפסקת עבודה, פיטורין ואבטלה.
לראייה כ-65% מהפונים בשבוע האחרון ביקשו סיוע בנושאי תעסוקה, כמחצית מהם סביב הוצאתם לחל"ת. כמו כן, למרות שהמדינה אישרה מענק לבני 67 שהוצאו על ידי המעסיקים לחל"ת, מדובר במענק נמוך מזה הניתן לבני פחות מ-67, ויותר מכך, הם כלל לא יכולים לבקש אותו. לכן נמצאים כבר מעל לחודש עם אפס הכנסה.
עוד ב-
אלי כהן, מנכ"ל 'פתחון-לב': "המספר הדרמטי של פניות למוקד בנושאי תעסוקה שאנחנו מקבלים בשבוע האחרון לא משקר. היינו שם כבר לפני שנתיים בעולם הקורונה, ומניסיוננו כמות הפניות שעולה בנושאים הללו, היא נורת אזהרה לאן פני המשק מועדות. המדינה נדרשת לפתור את הנושא. ככל שיחלוף הזמן ודברים לא יעשו, יותר ויותר אזרחים ימצאו עצמם מול שוקת שבורה ובלית ברירה יקלעו למעגל העוני בשלבים מאוחרים יותר".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה