תקשורת ומדיה

כל ילד עשירי בת"א הוא פליט - קמפיין גיוס המונים

עמותת אליפלט מציינת עשור לפעילותה ויוצאת בקמפיין גיוס המונים כדי לתת מענה לכמה שיותר ילדים חסרי מעמד בישראל

מערכת ice | 
אליפלט (צילום אפרת אקר)
עמותת אליפלט למען ילדי פליטים מציינת החודש עשור לפעילותה. במסגרת ציון העשור יוצאת העמותה בקמפיין גיוס המונים תחת הסלוגן: ''רואים את הילדים'' במטרה לתת מענה לכמה שיותר ילדים חסרי מעמד בישראל. אליפלט שמה לה למטרה להעניק לילדי מבקשי המקלט ילדות מוגנת, לסייע להתפתחותם התקינה ולגשר על הפערים בין המענים המוסדיים המצומצמים לבין הצרכים האקוטיים של ילדים. בישראל חיים כיום כ 8,000 ילדי פליטים, ללא מעמד והם מהווים כשליש מכלל אוכלוסיית הפליטים בישראל. אחד מכל 10 ילדים בתל אביב הוא ילד חסר מעמד.
שרון טל, מנכ''לית עמותת אליפלט למען ילדי הפליטים: ''חיים בינינו ילדים שקופים. רוב הציבור בישראל כלל לא יודע שהם קיימים והם גדלים ללא מעמד, ללא זכויות וללא אפק. יש לנו הזדמנות עכשיו, כשהילדים עוד קטנים, להבטיח עבורם ילדות טובה וראויה אשר תסלול את הדרך לעתידם. ילדות עם סביבה מוגנת, מזון וביגוד ועם כישורי החיים להתמודדות בריאה בהמשך חייהם בכל מקום ובכל תחום שיבחרו. זוהי חובתנו לא לעמוד מהצד ולסייע בכל דרך אפשרית, כל תרומה חשובה, כל התנדבות ועבודה עם הילדים היא עולם שלם עבורם''.
מחקרים רבים מוכיחים כי שנות הילדות הן זמן קריטי בעיצוב דמותו של אדם ועל כן אליפלט פועלת לתת להם את הכלים החינוכיים, הרגשיים והסוציאליים להם הם זקוקים על מנת לחיות חיים טובים בכל מקום שיבחרו. במהלך העשור בו פועלת אליפלט מצבם המשפטי של הילדים נותר ללא הכרעה, אין להם זכויות למעט חינוך חובה הילדים והוריהם נמצאים בישראל תחת הגנה קבוצתית - ללא דרכון, ללא יכולת לקום וללכת ועל כן ויש לנו אחריות כלפיהם. על פי מחקר שנערך לאחרונה בכל מדינה אחרת בOECD מעמדם של הילדים כבר היה מוסדר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה