תקשורת ומדיה

דיווח: מייסד אמזון ג'ף בזוס מתעניין ברכישת CNN

השמועות שצצו בסוף אוקטובר ככל הנראה היו מבוססות: הבעלים המיליארדר של אמזון מקיים בימים אלה מגעים לרכישת רשת החדשות מתאגיד AT&T, השרוי בחובות ענק. ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות המריץ את המהלך
רועי בהריר-פרל | 
ג'ף בזוס (צילום אינסטגרם/ג'ף בזוס)
ג'ף בזוס, הבעלים של ענקית הטכנולוגיה אמזון והאיש העשיר בעולם, נמצא בימים אלה במגעים עם תאגיד התקשורת הבינלאומי AT&T לבחינת רכישה של ערוץ החדשות הפופולרי CNN. זאת, על פי דיווח של עורך הסקציה הכלכלית ברשת פוקס ניוז, צ'ארלי גספרינו. המגעים מתקיימים נוכח החלטתה המסתמנת של AT&T למכור את CNN על מנת לכסות את חובותיה העצומים, המוערכים בכ-150 מיליארד דולר.
מדובר בדיווח מפתיע למדי, אבל לא עד כדי כך, שכן בזוס, כידוע, הוא בעל עניין מוכר בתחום התקשורת. עוד בשנת 2013 הוא רכש את העיתון המוביל וושינגטון פוסט ב-250 מיליון דולר. עם זאת, לאחרונה הוא מקפיד לשמור על פרופיל תקשורתי נמוך עקב התקפות חוזרות ונשנות עליו (ועל קודקודים נוספים בעמק הסיליקון) מצד הממשל היוצא  בארצות הברית, בהובלת המפלגה הרפובליקאית. ממשל טראמפ, כזכור, חושש מאוד מהכוח של חברות הענק בעמק הסיליקון ומיכולתן להשפיע על התקשורת האמריקאית כך שתפעל לטובת הצד הדמוקרטי.
כעת, המצב משתנה נוכח תוצאות הבחירות בארצות הברית ונראה כי אף על פי שבזוס - ליברל עם הטייה דמוקרטית - הכחיש, בסוף חודש אוקטובר האחרון, את השמועות על התעניינותו ב-CNN, המהלך בהחלט עדיין עומד על הפרק מבחינתו והעסקה יכולה לצאת לפעול. על פי ההערכות, כעת ממתינים שני הצדדים לעזיבתו הסופית של הנשיא טראמפ את הבית הלבן - מה שעשוי להוריד קצת מהלחץ על עמק הסיליקון ולאפשר את קיום העסקה "בשקט".
מבחינת CNN מדובר בעיתוי מצוין, שכן הקו הלוחמני שבו נקטה הרשת בסיקור הנשיא טראמפ הביא לזינוק ברייטינג שלה וכעת, כשהמטרה הושגה וג'ו ביידן נבחר לנשיאות ארצות הברית, באופן אירוני הרייטינג צפוי לרדת. נכון לנקודת הזמן הנוכחית, CNN הוא ערוץ רווחי עבור AT&T, כך שניתן למכור אותו בסכום גבוה יחסית. כלומר, יחסית לערוץ חדשות. לא יחסית לכיס של בזוס, כמובן, שעומקו כמעט אינסופי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה