בארץ

קרעי ממשיך להסתבך: "חשש שלא ניתן לרפא, האינטרסים ברורים"

לאחר ששר התקשורת, שלמה קרעי, פרסם את רשימת המועמדים לכהונה במועצת הרשות השנייה, אגודת העיתונאים ירושלים מיהרה להגיב למינויים החריגים וציינה: "כבוד השר הציע שמונה מועמדים, כאשר רק אחת מתוכם היא אישה"
מערכת ice | 
שלמה קרעי (צילום יהונתן סינדל פלאש 90)
על רקע פרסום רשימת המועמדים לכהונה במועצת הרשות השנייה, אשר נמצאים בעדיפות יתרה מצידו של שר התקשורת, אגודת העיתונאים ירושלים שיגרה מכתב חריף לשר שלמה קרעי בטענה כי  זו אינה מסכימה עם החלטותיו.
"רשימת המועמדים אינה עומדת בדרישות החוק, בעיקר מאחר שאינה משקפת את מגוון הדעות בקרב הציבור", כך צוין במכתב. על פי הנימוקים הנוספים שציינה אגודת העיתונאים ירושלים במכתב שנשלח לשר התקשורת, הודגש כי על פי החוק לרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו: "חברי המועצה יהיו אנשי ציבור בעלי רקע תרבותי הולם, ניסיון וידע בתחומי התמחותם וניסיון והבנה למצב החברתי בישראל". מלבד זאת, ציינה האגודה כי רשימת המועמדים צריכה לעמוד בהוראות הכלליות הנוגעות לשוויון וכי על שר התקשורת לבחור מועמדים שונים בעלי רקע מקצועי ותרבותי שונה.
בהמשך המכתב, ציינה האגודה לעיתונאים ירושלים כי רשימת המועמדים שפרסם השר אינה ראויה, בשל חוסר השוויון המגדרי הבולט ברשימה: "כבוד השר הציע שמונה מועמדים, כאשר רק אחת מתוכם היא אישה וכל רשימה שרק 12.5% מתוכה כוללת נשים, אינה מאוזנת ובהכרח אינה עונה על דרישות חוק הרשות השנייה". מלבד זאת, צוין במכתב כי הרשימה אינה כוללת ייצוגים מקבוצות המיעוט באוכלוסייה הישראלית, החל מהחברה הערבית, הדרוזית ועד לחברה הצ'רקסית.

אחת הטענות הבולטות במכתב של האגודה, עסקו בעובדה כי חלק נכבד מהמועמדים ברשימה שפרסם שר התקשורת, קשורים לתחום הפוליטיקה הישראלית בדרך כזו או אחרת.
בעקבות כך, ציינו ראשי האגודה: "כאשר מרבית המועמדים נוגעים בעולם הזה, מופר האיזון הנדרש". לצד העובדה כי מרבית המועמדים מגיעים מרקע דתי אך לא חרדי, וכי מרביתם מגיעים מבתי מדרש, הביעה האגודה את דעתה בנושא: "הצגת שמונה מועמדים שדומה שרובם יצאו מאותו בית מדרש, מעוררת תחושת אי נוחות, בלשון המעטה".

לאור כל אלו, הדגישה האגודה כי המועמדים המצוינים "אינם בעלי שיעור קומה מהשידור הציבורי ואין לנו אלא להביע צער על כך". לצד כל אלו, הודגש כי קיים ניגוד אינטרסים מובהק הנוגע למועמד עו"ד זיו מאור, מייסד ומנהל מחלקת החדשות בתחנת הרדיו גלי ישראל, אשר לטענתה קיים חשש לניגוד עניינים בין עיסוקים של חלק מהמועמדים לתפקיד של חבר במועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו.
במכתב החריף שנשלח לשר התקשורת, שלמה קרעי נכתב: "מדובר בחשש שלא ניתן לרפא אותו, גם אם המועמד יודע על הפסקת כהונתו, שכן האינטרסים במקרה הזה עלולים להיות ברורים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה