בארץ

מפלגת ש"ס מותקפת: "לא עולה על הדעת שתוותרו על 300 מיליון שקל"

הפורום למאבק בעוני שיגר מכתב חריף לחברי הכנסת והשרים של מפלגת ש"ס בדרישה שלא לקצץ את תקציב כרטיסי המזון של האזרחים הנזקקים. חברי הפורום: "התרומות אוזלות והמחויבות לביטחון התזונתי של אזרחי ישראל חייבת להיות של המדינה"
מערכת ice | 
אריה דרעי (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
לאחר שהתהדרו בקמפיין הבחירות האחרון כמפלגה החברתית היחידה אשר תדאג לאוכלוסיות החלשות בחברה, חברי הכנסת והשרים של מפלגת ש"ס קיבלו מכתב מטעם הפורום למאבק בעוני אשר כלל דרישה ברורה שלא לקצץ בתקציב כרטיסי המזון של האזרחים הנזקקים.
מלבד זאת, במכתב נדרשו חברי הכנסת והשרים של מפלגת ש"ס כי עליהם להילחם על הקצאה של 600 מיליון שקלים עבור ביטחון תזונתי. במכתב שכתבה חברת הפורום למפלגה המצוינת, ציינה עו"ד בקי כהן את קמפיין הבחירות האחרון של ש"ס וההבטחות של המפלגה בנושא תחת הכותרות: "ממשלה שמרעיבה ילדים ומעלה מחירים אין לה זכות קיום" ו-״מיליארד שקלים בשנה, קבועים בבסיס התקציב, עבור ביטחון תזונתי באמצעות כרטיסי מזון נטענים. ללא זה - לא תהיה ממשלה".
בעקבות אמירות אלו,  הדגישה עו"ד כהן כי על המפלגה המצוינת האחריות למממש את הבטחותיה השונות שהוזכרו לראשונה בקמפיין הבחירות האחרון. המכתב נכתב על רקע דו"ח העוני של המוסד לביטוח לאומי על פיו בשנת 2022 חיות בישראל 1.98 מיליון נפשות עניות, מתוכן 872 אלף ילדים ו-152 אלף אזרחים ותיקים. על פי פרסום של המוסד לביטוח לאומי בשנת 2023, 30.9% מהנפשות הבוגרות בישראל חיו באי ביטחון תזונתי, כשבחברה הערבית שיעור זה עומד על 62.7%.
לחמת חרבות ברזל גרמה לפינוי רבבות, פגעה בתעסוקה ובעסקים, יצרה משבר והאטה במשק, ומחמירה באחת את מצב הביטחון התזונתי. החברה האזרחית סיפקה במהלך המלחמה מזון בהיקפים עצומים, אולם התרומות אוזלות והמחויבות לביטחון התזונתי של אזרחי ישראל חייבת להיות של המדינה", כך צוין במכתב שנשלח למפלגת ש"ס.
מלבד דברים אלו, עו"ד כהן פנתה לחברי הכנסת ולשרי המפלגה וציינה: "כשליחי ציבור לא עולה על הדעת שתוותרו על 300 מיליון ש"ח חיוניים, המיועדים לביטחון תזונתי של האזרחים השקופים והנפגעים. נבקשכם לדבוק בהבטחת השר דרעי טרם הבחירות, ולממשה במעשים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה