בעולם

חבר הקונגרס מואשם במעילת כספי קמפיין בחירות

סנטוס מואשם גם בכך ששיקר לגבי הכספים שלו בטפסי גילוי בקונגרס ובבקשה וקיבלה דמי אבטלה בזמן שהועסק כמנהל אזורי של חברת השקעות שהממשלה סגרה ב-2021 בגלל האשמות שמדובר בהונאת פונזי
מערכת ice | 
תביעה (צילום vecteezy)
חבר הקונגרס האמריקאי ג'ורג' סנטוס, הרפובליקני בניו יורק הידוע לשמצה בשל המצאה של חלקים מרכזיים בסיפור חייו, הועמד לדין באשמת מעילה כספים ממסע הבחירות שלו, שיקר לקונגרס לגבי הכנסתו ורימה את דרכו לדמי אבטלה לא ראויים.

כתב האישום אומר שסנטוס גרם לתומכים לתרום לחברה בתואנת שווא שהכסף ישמש לתמיכה בקמפיין שלו. במקום זאת, נכתב, הוא השתמש בו להוצאות אישיות, כולל לקניית בגדי מעצבים ולתשלום כרטיסי האשראי ותשלומי הרכב שלו.
סנטוס מואשם גם בכך ששיקר לגבי הכספים שלו בטפסי גילוי בקונגרס ובבקשה וקיבלה דמי אבטלה בזמן שהועסק כמנהל אזורי של חברת השקעות שהממשלה סגרה ב-2021 בגלל האשמות שמדובר בהונאת פונזי.
עורך הדין האמריקני, בריון פיס, אמר כי כתב האישום "מבקש להטיל על סנטוס דין וחשבון על תוכניות הונאה שונות לכאורה ומצגות שווא גסות".
"ביחד, ההאשמות בכתב האישום מאשימות את סנטוס בהסתמכות על חוסר יושר והונאה חוזרות ונשנות כדי לעלות לאולמות הקונגרס ולהעשיר את עצמו", אמר שלום.
סנטוס נכנע ביום רביעי ונלקח לבית משפט פדרלי בלונג איילנד, שם הוא היה צפוי להופיע בבית המשפט מאוחר יותר באותו היום באשמת הונאה, הלבנת הון, גניבת כספי ציבור והצהרות כוזבות לקונגרס.
סוכנות הידיעות Associated Press הגיעה ביום שלישי, סנטוס אמר שהוא לא מודע להאשמות.
סנטוס, בן 34, נבחר לקונגרס בסתיו שעבר לאחר קמפיין שנבנה בחלקו על שקר. הוא אמר לאנשים שהוא עסק עשיר בוול סטריט עם תיק נדל"ן משמעותי שהיה שחקן כדורעף כוכב בקולג', בין היתר.
במציאות, סנטוס לא עבד בחברות הפיננסיות הגדולות שלטענתו העסיקו אותו, לא למד בקולג' ונאבק כלכלית לפני התמודדותו לתפקיד ציבורי. לטענתו, הוא תדלק את הריצה שלו בעיקר בעושר מתוצרת עצמית, שהרוויח מתיווך בעסקאות על צעצועים יקרים עבור לקוחות עשירים, אבל בכתב האישום נטען שההתפארות הללו גם היו מוגזמות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה