בארץ

נשיא איגוד לשכת המסחר תוקף את האוצר: "איבד את היכולת"

נשיא איגוד לשכת המסחר אוראל לין התייחס לדיונים סביב תקציב המדינה לשנת 2024 ותקף את הצעות האוצר: "אי אפשר שלא להגיע למסקנה שהאוצר הגיע לשלב של איבוד היכולת לעשות את הדברים הפשוטים והנכונים
מערכת ice | 
איגוד לשכות המסחר (צילום יחצ)
אוראל לין נשיא איגוד לשכת המסחר התייחס לדיונים סביב נושא אישור תקציב המדינה לשנת 2024 וטען כי הצעת התקציב כמו שהיא מחייבת את המסקנה שהאוצר הגיע לשלב של איבוד היכולת לעשות את הדברים הפשוטים והנכונים.

לין טען: "אם אכן נכונות מספר ההצעות המועלות כיום על ידי האוצר להעלאת הכנסות המדינה" אשר כיהן בעבר כממונה על הכנסות המדינה, אי אפשר שלא להגיע למסקנה שהאוצר הגיע לשלב של איבוד היכולת לעשות את הדברים הפשוטים והנכונים".
אחד הסעיפים בתקציב מתייחס להעלאת המס על רכב על פי נסועה, לטענתו של לין, "סעיף זה יאיץ את בעלי הרכבים לבצע תמרונים שרשות המיסים לא תוכל להתמודד איתם וגם עדיף שלא תתמודד איתם. כמו כן, החזרה למס הגודש תהיה שוב חזרה כושלת למס שהוצע בעבר והורד מסדר היום על שום שהוא פוגע בעיקר בשכבות החלשות ויוצר מצב אבסורדי שתושבי המדינה יצטרכו לשלם מיסים על תנועה בתוך עירם"
לדעת לין האיוולת הכי גדולה, החושפת את מלוא ההיפוקריטיות של הטענות נגד ביטול הפטור ממע"מ ביבוא אישי, מוצאת ביטויה בכוונה לעלות את המע"מ באחד אחוז: "במקום לבטל את הפטור ממע"מ ביבוא אישי, כפי שנעשה באיחוד האירופי, הטבה שהורסת עסקים קטנים ופוגעת במס השני בחשיבותו בישראל בטענה שפטור זה מסייע להוריד את יוקר המחיה, יעלו עכשיו את המע"מ באחוז אחד וייקרו את כלל המוצרים בישראל, ובכלל זאת, לא מוצרי פינוקים, אלא המוצרים הבסיסיים והחשובים ביותר, כמו מים, חשמל, מזון ותרופות".
הצעה זו מעידה על אובדן יכולת לנהל מדיניות כלכלית רציונלית גם לטובת אוצר המדינה וגם לחיזוק המגזר העסקי. יש מאוד להצטער שמשרד האוצר לא אוזר את האומץ הבסיסי לבטל את הפטור ממע"מ ביבוא אישי המציב את כל מי שמייצר, מייבא או מוכר מוצרי צריכה, בתנאי תחרות בלתי שווים מול ספקי חוץ מארצות זרות".
איגוד לשכות המסחר הניח בפני משרד האוצר והעומד בראשו הצעות לא מעטות להגדלת הכנסות המדינה ללא העלאת מיסים "יש להצטער על כך שמשרד האוצר לא מקבל את הצעות איגוד לשכות המסחר שישפרו מאוד את תקציב המדינה" טוען לין.
 
"כמו הורדת המס על משיכת דיווידנדים, מרמה של 30% לרמה של 25% למשך שנה זו, שישחרר רווחים כלואים, אשר על פי הערכות האיגוד יגדיל את הכנסות המדינה ב-8 מיליארד. הטענות כאילו זו הטבה לעשירים הן טענות חלולות, שכן המס הנורמטיבי על משיכת דיווידנד היה תמיד 25% והוא משולם ע"י בעלי החברות בנוסף לתשלום מס חברות על פי חוק".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה