בארץ

"יש לדחות את הפרטת הדואר עד לסיום המלחמה"

עו"ד יגאל לוי סמנכ"ל בכיר דואר לשעבר במשרד התקשורת קורא לעצור את הפרטת הדואר עד לסיום המלחמה ומותח ביקורת על מיקוד הדיון בדפוס בארי ולא בבעיות האמיתיות: "המדינה כבעלת החברה תתכבד ותכניס את היד לכיס כדי שהדואר יעמוד בחובותיו"
מערכת ice | 
יגאל לוי (צילום עו"ד יגאל לוי)
מלחמת "חרבות ברזל" שאנו נמצאים בעיצומה, לא שינתה את כוונת רשות החברות הממשלתיות לקדם את הפרטת חברת דואר ישראל, תוך שהיעד להשלמת התהליך נותר המחצית הראשונה של השנה, דהיינו: בתוך כחצי שנה.
בדיון שהתקיים לפני כחודש וחצי (20.11.23) בועדת הכלכלה בנושא השפעת מצב הלחימה על ההליכים להפרטת דואר ישראל, מירב תשומת הלב הוקדשה לאפשרות דחיית הפרטת חברת הדואר, כדי לאפשר לדפוס בארי להשתתף בהליך ההפרטה.
כזכור, בהמשך להחלטת ועדת השרים, שרי האוצר והתקשורת החליטו בחודש ספטמבר 2022 כי יש להפריט את כל אחזקות המדינה ב- "דואר ישראל" בדרך של מכירה פרטית, כמקשה אחת של כל מניות מדינת ישראל בחברה (100%). הליך המכירה של 100% ממניות החברה החל בחודש ספטמבר 2023, אך בעקבות המלחמה והנזק הרב שנגרם לקיבוץ בארי, "דפוס בארי" שמתמודד במכרז, הגיש בקשה לרשות החברות לדחיית מועד מכרז הפרטת הדואר בחצי שנה. 
עו"ד יגאל לוי, לשעבר סמנכ"ל בכיר דואר במשרד התקשורת קורא לעצור את הפרטת חברת הדואר עד לסיום המלחמה, תוך שהוא מותח ביקורת על מיקוד דיון ההפרטה בדפוס בארי, ולא בבעיות האמיתיות של קידום ההפרטה בעת מלחמה: "למעשה, השר אמסלם מתקשה מול רשות החברות והשר קרעי איבד יכולת השפעה על הנהלת חברת הדואר."
"אי לכך במקום להעלות טיעונים ענייניים נכונים לדחיית הפרטת חברת הדואר בעת מלחמה, השתמשו השרים קרעי ואמסלם בתירוץ הסרק של דפוס בארי שהינו, בצדק, בימים אלה 'פרה קדושה', וזאת כנראה בתקווה שגם אם יש מניעה מקצועית להשתתפות דפוס בארי במכרז בשל מעמדו בתחום הדפוס והדואר, יתקשו ברשות החברות ובוועדת הריכוזיות להצטייר כמי שפוגעים בו."
לוי הוסיף: "יש להמתין להתבהרות המצב הכלכלי כתוצאה מהמלחמה וכן לקיים בחינה מחודשת של היקף אחריות המדינה לאספקת שירותים בסיסיים, אשר צומצמו מאוד במסגרת "רפורמת הדואר" - ובעיקר בפריפריה החברתית והגיאוגרפית. ככל שחברת הדואר אינה מסוגלת לעמוד בחובותיה הכספיים כתוצאה מהמלחמה, תתכבד המדינה כבעלים של החברה 'להכניס את היד לכיס', כפי שעשו מרבית בעלי החברות במשק בעת הזו של מלחמה".
כאמור, הליך הפרטת חברת הדואר מתקדם תוך כדי מאבק קשה בין שר התקשורת קרעי לבין הנהלת חברת הדואר, נוכח רצון השר לפטר את יו"ר החברה מישאל וקנין. בימים אלה התקיים דיון בנושא בבג"צ ובו מתחו השופטים ביקורת על הכוונה לפטר את וקנין ועוד סמוך כל כך להשלמת הליך ההפרטה. בהקשר זה יש לציין כי ככל שהפרטת חברת הדואר תושלם במועד שנקבע, הרי שממילא הבעלים החדשים של החברה יפעלו למנות לה הנהלה חדשה, דבר שלמעשה מייתר את הדיון בפיטורי יו"ר החברה הנוכחי מישאל וקנין. 

כעת נותר להמתין ולראות מה יעלה בגורל הפרטת חברת הדואר והאם השרים קרעי ואמסלם, יממשו את כוונתם לדחות את הפרטת החברה, עם או בלי קשר לדפוס בארי. לעניין זה חשוב לציין, כי וועדת הכספים של הכנסת אמורה עדיין לדון ולאשר את מתווה הפרטת חברת הדואר וזאת על רקע הודעתו של השר אמסלם בוועדת הכלכלה, לפיה  "אם אני אצטרך להביא את ההחלטה על דחיית הפרטת הדואר לוועדת השרים אני אעשה זאת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה